Kun je niet internetten met je mobiele telefoon? In de meeste gevallen kun je het probleem gelukkig zelf oplossen!
In onze Toestelhulp vind je per toestel handige instructies om stap voor stap het probleem met jouw verbinding op te lossen. Onderaan dit bericht vind je deze handig troubleshoot.
Staat jouw telefoon er nou niet tussen of kom je er nog niet uit, neem dan ook even onderstaande stappen door.
Stap 1: Zet je mobiele telefoon even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.
Stap 2 (Bij geen verbinding met 4G): Heb je wel verbinding met 3G? Controleer dan of je iPhone of Android mobiele telefoon staat ingesteld op 4G.
Stap 3: Staat je MB Pauze aan en is je bundel op? Koop dan een MB Extra, zodat je verder kunt internetten.
Stap 4: Bekijk op mijn dekkingskaart wat de dekking is, en of er storingen of werkzaamheden worden uitgevoerd. Is de dekking niet optimaal? Geef dit via de dekkingskaart door.
Stap 5: Herstel de internetinstellingen op je mobiele telefoon. Bekijk voor hulp mijn toestelhulppagina.
Stap 6: Doe een kruistest met je simkaart. Dit doe je zo:
- Test je simkaart in een ander toestel en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Werkt je simkaart wel in de andere telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset te doen.