[Info] Mijn mobiel internet werkt niet. Wat kan ik doen?

  • 8 April 2019
  • 34 reacties
  • 39683 keer bekeken
[Info] Mijn mobiel internet werkt niet. Wat kan ik doen?
Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Ik vind het vervelend dat je problemen ervaart met mobiel internet. In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen. Ik help je daar graag bij.

 

Stap 1: Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je mobiele telefoon goed staat ingesteld voor mobiel internet.

Stap 2: Controleer of je mobiele telefoon op 4G staat ingesteld.

Stap 3: Het kan zijn dat ik een blokkade op je abonnement geplaatst. Hierover informeer ik je altijd via e-mail of sms.

  •  Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
  •  Het kan zijn dat je je internetbundel hebt verbruikt en MB Pauze aanstaat. Is dit het geval? Bekijk dan hier welke mogelijkheden je hebt

Stap 4: Bekijk op mijn dekkingskaart wat de dekking is:

  •  Is er een storing of worden er werkzaamheden uitgevoerd? Dan wordt in de meeste gevallen vermeld wanneer het probleem is verholpen.
  •  Is de dekking niet optimaal? Lees hier verder.

Heb je al deze stappen doorlopen en werkt je internet nog steeds niet? Neem dan contact op met mijn klantenservice.


34 reacties

Goedemiddag,



Sinds 1 juli ben ik overgestapt naar Ben. Maar helaas doet mijn mobile internet het niet. Ik kan wel bellen, gebeld worden en internetten met WiFi. Zodra ik geen WiFi meer heb staat er een E. Ik heb een iPhone 6s. We hebben de telefoon al een paar keer uit/aan gezet, en verschillende instellingen bekeken maar hij doet het gewoon niet.

Wie kan helpen! We zouden eigenlijk 4g moeten hebben.



Mvg Yestin
hallo,



Ik heb pas geleden mijn ben abonnement verlengt. Maar sinds dat mijn nieuwe abonnement inging doet mobiel internet het niet meer. Alles is hetzelfde gebleven simkaart en telefoon er is niks veranderd.

Dus daar ligt het niet aan. Zal waarschijnlijk iets fout zijn gegaan bij jullie.

Ik hoor graag een oplossing voor dit probleem.



Alvast bedankt
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Wat onhandig. Hebben jullie bovenstaande stappen allemaal gevolgd?
Hoi,



Wij hebben alle stappen doorlopen, maar helaas nog steeds geen internet (alleen via WiFi).
Hallo,



Ja alles gevolgd en bij mij hetzelfde als hierboven. De stappen hebben niks veranderd
Reputatie 5
Badge +9
Fijn dat jullie de stappen doorlopen hebben. Minder fijn dat het niets geholpen heeft. Ik heb voor jullie beide de simkaart een kleine reset uitgevoerd. Jullie kunnen de simkaart over een kwartier opnieuw in het toestel plaatsen. Laat me even weten of dit heeft mogen helpen!
Hallo Romy,



Hij doet het. Ik heb weer mobiel internet 😀



Hartstikke bedankt voor je hulp !!!
Goedenavond,



Hier helaas niet geholpen. Gisteren wel even 4G gehad. Maar later toch weer verdwenen en ook niet meer gehad. Soms staat er ook linksboven aan geen service of heel even 4G maar binnen een minuut ook weer verdwenen.

Weet ook niet meer wat te doen. Zijn juist overgestapt omdat zoonlief graag wat meer 4G wilde! Zit niet te wachten om nog 2 jaar te betalen voor iets wat het niet doet!
Reputatie 5
Badge +9
Hi mvd09. Super! Fijn om te horen. Ik wens je een mooi weekend toe. :)



@Yestini Wel jammer dat het bij jou nog niet heeft mogen werken, kun je misschien een kruistest opnieuw uitvoeren? Zijn simkaart in jouw toestel en andersom. Dan kijken we even wat de resultaten zijn. Voel je trouwens vrij om een dekkingsklacht in te voeren, dan kunnen mijn collega's van de technische dienst meteen wat dieper in de instellingen gaan wroeten. Sorry voor het ongemak. Ik wens ook jou een fijn weekend en hoor graag van je.
Hoi Romy,



De simkaart doet het in mijn telefoon wel gewoon goed. (En de mijne, Tele2, in zijn telefoon ook)

Verder had mijn zoon vrijdag een feestje ergens in de weilanden en daar deed hij het ook. Vanmorgen had hij even 3G. Maar verder weer helemaal niks. Staat nu ook Geen service rechts bovenin.



groetjes Charis
Links bovenin natuurlijk!
Reputatie 5
Badge +6
Dat is zeker niet de bedoeling! Heb je de internetinstellingen opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, zou je dan het toestel uit en aan willen zetten? Ik heb namelijk een aantal instellingen gereset.
Ja we hebben de internet instellingen op nieuw ingesteld, maar nog steeds geen internet.

Hij blijft ook steeds terug springen op geen service.
Het enige wat me opvalt is dat bij de instellingen en dan bij mobiel netwerk staat bij het tweede rijtje t-mobile nl maar misschien hoort dat ook wel?
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Bedankt voor de terugkoppeling. Dat er T-Mobile staat is geen probleem. Uit jouw bericht kan ik opmaken dat de simkaart in jouw toestel wel volledig werkt, maar dat hij beperkingen geeft in het toestel van je zoon. Kun je eens kijken of jouw simkaart dezelfde problemen geeft in zijn toestel? Dan kunnen we kijken of het misschien een toestel fout is.
Mijn simkaart doet het goed in zijn toestel. Hiervoor had hij Hollands nieuwe en die Sim gaf ook geen problemen, hij had gewoon 4G.
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Dat is wel erg vreemd. Kan het zijn dat er een simlock actief staat op het toestel?
Nee geen simlock hebben 3 verschillende Sim in gezeten. Hij heeft ook heel af en toe wel internet.
En hij kan wel gewoon bellen. Ik stuur dit nu trouwens met mijn eigen telefoon.



Groetjes Charis
Reputatie 5
Badge +9
Ah, bedankt voor jouw informatie. Ik wil je adviseren om een klacht in te dienen via onze dekkingskaart. Dan kijken mijn collega's dit voor je na. Mocht dit niet lukken, kunnen mijn collega's van de telefonische klantenservice jou helpen met het invoeren van de klacht.
Bij mij hetzelfde probleem, kan wel bellen en geveld worden heb alles gedaan maar doet het nier
HIer ook hetzelfde probleem.

Ineens had ik 3 dagen geleden geen netwerk meer en na alle stappen die jullie hebben aangegeven te hebben doorlopen en reset simkaart wel bellen maar nog steeds geen internet.

Baal hier ontzettend van want heb pas sinds 11 juli een abonnement bij jullie.

Krijg ik compensatie voor de mb's die ik niet h een kunnen gebruiken? Want heb nog ruim 1100mb over van de 1500mb.

Nu afwachten wat de technische dienst er van zegt.

Oja en hebben kruistest gedaan bij the phonehouse en hij heeft mijn simkaart in zijn telefoon gedaan en hij had ook geen internet dus ligt echt aan jullie.
Reputatie 5
Badge +9
Hi @Angela39. Ik zag dat je zelf ook een topic had geopend, daar heb ik je verder geholpen!
Reputatie 5
Badge +9
Hi @ellenenkeano. Ik zie dat je hier al contact over hebt gezocht met de klantenservice en dat zij dit zoals je zelf al aangeeft hebben moeten doorzetten naar de technische afdeling. Ik kan voor nu dus niets voor je betekenen. We moeten hierin de oplossing van hen afwachten. Zij zullen contact opnemen met jou zodra dit opgelost is en dan kijken of je in aanmerking komt voor een compensatie. Ik wens je een fijne dag!
Reputatie 5
Badge +9
Kan ik iets voor je doen, Enna?

Reageer