Beantwoord

Sim only voor nieuwe klanten goedkoper

• 26 juni 2018
  • 12 reacties
  • 115 keer bekeken

Ik kreeg weer een email van Ben dat ik nog niet had gereageerd op een mooie aanbieding.
Nu heb ik 200 min, 1000 sms en 1500 + 1500 Mb, de aanbieding is dan voor 5 € meer krijg je dan 300 min, 3500 Mb.
Vind ik niet echt een aanbieding, betaal nu 8 € en zou dan op 13 € komen.
Denk toch even hier in de Ben app kijken wat onbeperkt bellen kost, dit kost voor mij als klant 16 € (zie screenshot).
Nu ging ik op de website van Ben kijken en dan moet een nieuwe klant maar 13,50 betalen voor het zelfde pakket (zie screenshot).
Vind ik erg jammer dat ik als trouwe klant meer moet betalen als een nieuwe klant.
Misschien kan iemand van Ben dit uitleggen.

icon

Beste antwoord door Wietske 28 juni 2018, 10:54

Hoi Jvtoorn,

Dat is zeker niet nodig! Zoals mijn collega Jill al aangaf kan je hier als bestaande klant ook gebruik van maken door jouw abonnement te verlengen. Je kunt hierbij ook weer opnieuw kiezen voor een maandelijks abonnement én je behoudt jouw eigen telefoonnummer. Wij hebben er namelijk voor gekozen om de maandelijkse pakketkorting op de onbeperkte bel/sms-bundel alleen te geven bij een verlenging of nieuw abonnement en niet bij een bundelwijziging.
Bekijk origineel

12 reacties

Sorry foutje
Reputatie 5
Badge +12
Sorry foutje

Hoi Jvtoorn, ik begrijp dat je hier vragen over hebt. Begrijp ik dat dit inmiddels duidelijk voor je is of heb je hier nog vragen over?
Lees wat ik schrijf, ik moet als bestaande trouwe klant meer betalen dan een nieuwe klant.
Vraag of iemand kan uitleggen waarom dit is
Waarom ik 16,- moet betalen en nieuwe klanten 13,50 voor het zelfde
Reputatie 5
Badge +7
Het prijsverschil komt door de pakketkorting die bij nieuwe abonnementen wel zit en bij een bundelwijziging niet. Nu zag ik dat jij een maandelijks opzegbaar abonnement. Ik dit geval kun je een verlenging doen naar het goedkopere tarief. Je kunt dan gewoon weer kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement.
Beste Jill,
Nogmaals waarom moet een nieuwe klant minder betalen dan ik voor het zelfde?
Beide pakketten zijn maandelijks opzegbaar.
Dus moet ik eerst weg gaan en dan weer terug komen om de lage prijs te krijgen.
Hmmm..... vreemd of niet soms.
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Jvtoorn,

Dat is zeker niet nodig! Zoals mijn collega Jill al aangaf kan je hier als bestaande klant ook gebruik van maken door jouw abonnement te verlengen. Je kunt hierbij ook weer opnieuw kiezen voor een maandelijks abonnement én je behoudt jouw eigen telefoonnummer. Wij hebben er namelijk voor gekozen om de maandelijkse pakketkorting op de onbeperkte bel/sms-bundel alleen te geven bij een verlenging of nieuw abonnement en niet bij een bundelwijziging.
Waarom krijg ik als ik via de app ben ingelogd dan een prijs van 16,- te zien als ik dit pakket kies?
Ik krijg vast geen andere prijs als ik voor 16,- op bestellen had gedrukt.
Zie ook mijn screenshot.
Nu allemaal makkelijk zeggen dat ik die korting ook zou krijgen.
Volgens mij werkt het echt niet zo dat prijs na bestelling wordt aangepast.
Reputatie 5
Badge +12
Op de screenshot zie ik dat je hebt gekozen voor een bundelwijziging in plaats van een verlenging. Op die manier kan je inderdaad geen gebruik maken van deze korting. Dat kan alleen door jouw abonnement te verlengen en dat doe je via de link https://www.ben.nl/ikben/verlengen.
Beste klantenservice van Ben,
Graag reageer ik even op dit bericht omdat ik met dezelfde vragen zit als Jill. Zoals ik uit jullie conversatie begrijp zijn pakketkortingen alleen mogelijk bij nieuwe abonnementen en verleningen, maar niet bij bundelwijzigingen. Ik vraag mij af wat het verschil is tussen verlengen en wijzigen? Als je je bundel wilt veranderen en dus gebruik wilt maken van de aanbiedingen uit de mail, dan heet dit toch wijzigen? Wanneer is het dan verlengen?
Alvast bedankt!
Groeten, Nancy
Ik ga geen antwoord krijgen op mijn vraag dus.
Dus zal ik zelf wel mijn conclusie trekken en weg gaan bij Ben.
Dit betekend wel dat ik niet voor 1 maand weg ga, want krijg ergens anders toch weer oversluitkosten
Vind het vreemd dat ik niet de zelfde prijs krijg als een nieuwe klant.
De keuze is dus oude abonnement houden of eerst weggaan, vreemd .......
Reputatie 5
Badge +7
Ik ga geen antwoord krijgen op mijn vraag dus.
Dus zal ik zelf wel mijn conclusie trekken en weg gaan bij Ben.
Dit betekend wel dat ik niet voor 1 maand weg ga, want krijg ergens anders toch weer oversluitkosten
Vind het vreemd dat ik niet de zelfde prijs krijg als een nieuwe klant.
De keuze is dus oude abonnement houden of eerst weggaan, vreemd .......

Hi Jvtoorn, bij het verlengen van jouw abonnement hoef je niet bij ons weg te gaan. Je kunt via de link die Wietske eerder stuurde een verlenging doen. Jouw abonnement die je nu hebt loopt dat gewoon over in de verlenging. Mocht je er niet uitkomen laat het dan gerust even weten.
Reputatie 5
Badge +7
Beste klantenservice van Ben,
Graag reageer ik even op dit bericht omdat ik met dezelfde vragen zit als Jill. Zoals ik uit jullie conversatie begrijp zijn pakketkortingen alleen mogelijk bij nieuwe abonnementen en verleningen, maar niet bij bundelwijzigingen. Ik vraag mij af wat het verschil is tussen verlengen en wijzigen? Als je je bundel wilt veranderen en dus gebruik wilt maken van de aanbiedingen uit de mail, dan heet dit toch wijzigen? Wanneer is het dan verlengen?
Alvast bedankt!
Groeten, Nancy

Hi Nancy, ik heb jouw vraag net ook behandeld op het andere topic waar je een reactie hebt achtergelaten. Het verschil hierin zit in een bundelwijziging waar geen pakketkorting wordt gegegeven en in een verlenging waar wel korting wordt gegeven. Ik zie dat jij een maandelijks opzegbaar abonnement hebt waardoor je kunt kiezen voor een verlenging om jouw abonnement extra voordelig te maken. Je kunt bij de verlenging gewoon weer kiezen voor een maandelijks opzegbaar abonnement.

Reageer