[Info] Alles wat je moet weten over je voicemail

  • 16 April 2019
  • 12 reacties
  • 20525 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6

Als je je voicemail aan hebt staan kunnen mensen een bericht achter laten als je geen tijd hebt om je telefoon aan te nemen. Superhandig natuurlijk. Maar hoe werkt de voicemail nu precies?

Als iemand een berichtje inspreekt zal je een sms'je van je voicemail ontvangen om je hierover te informeren. Als je naar 1233 belt zul je worden doorverbonden met je voicemail. Dit kost niks extra’s! Lijkt 1233 niet te werken dan kun je bellen naar +31 6 2400 1233, ook dan wordt je doorverbonden naar je voicemail.

Aan- / uitzetten

Via Ik Ben en de Ben app kun je heel gemakkelijk je voicemail aan- of uitzetten. Wanneer je je voicemail uit hebt gezet dan willen we je adviseren om met je mobiele telefoon te bellen naar ##002#. Hiermee worden eventuele doorschakelingen naar je voicemail mee verwijderd.

 

Welkomstboodschap

Je kunt je welkomstboodschap wijzigen. Volg de volgende stappen:

· Bel 1233

· Kies optie 2: ‘Welkomstboodschap’

· Maak een keuze:

1. ”Persoonlijke welkomstboodschap”(zelf ingesproken)

2. “Standaard welkomstboodschap met je naam” (die je zelf inspreekt)

3. “Standaard welkomstboodschap met je telefoonnummer”

 

Wachtwoord

Het wijzigen van het wachtwoord kan alleen in Nederland.

· Bel 1233 of met een vaste telefoon naar 06-24001233

· Kies optie 3: “Voicemail instellingen en functies”

· Kies optie 1: “Wijzig het wachtwoord”

· Voer het nieuwe wachtwoord in en sluit af met #

Het wachtwoord moet aan de volgende eisen voldoen:

· Minimaal 4 tot en met 8 cijfers (wij adviseren om minimaal 5 cijfers te gebruiken).

· Niet meer dan 2 identieke cijfers achter elkaar (bijvoorbeeld geen 22281).

· Mag geen (delen van een) opeenvolgende reeks bevatten (bijvoorbeeld geen 12368 of 876543).

Let op: als er drie keer een verkeerd wachtwoord is ingevoerd, wordt de toegang tot de voicemailbox geblokkeerd. Na 24 uur wordt deze blokkade weer opgeheven.

 

Doorschakeltijd

Hiermee bepaal je na hoeveel seconde het inkomende gesprek doorgeschakeld moet worden naar de voicemail. De maximale doorschakeltijd is 30 seconde. Voer hiervoor de onderstaande code in het belscherm van je mobiele telefoon:

* * 61 *+31624, het tiencijferig nummer, * 11 * aantal seconden #

Druk hierna op knopje met het groene hoorntje of op de OK-toets van zijn mobiele telefoon.

 

Taal

De taal van de voicemail kan als volgt worden ingesteld:

· Bel 1233

· Kies optie 3: “Voicemail instellingen en functies”

· Kies optie 2: “Wijzig je taal”

Je kunt kiezen voor Nederlands of Engels. Standaard staat de voicemail ingesteld op Nederlands.

 

Notificatie

Wil je een berichtje ontvangen op het moment dat je voicemail is ingesproken? Dan heb je een keuze uit het ontvangen van een sms bericht of via een telefonische oproep:

· Bel 1233

· Kies optie 3: “Voicemail instellingen en functies”

· Kies optie 6: “Voicemail notificatie”

 

Afwezigheidsmelder

Met de afwezigheidsmelder kun je met een meldtekst bellers informeren dat ze geen voicemail kunnen achterlaten. Dit is vooral handig als je voor een langere periode geen voicemailberichten kan afluisteren.

De afwezigheidsmelder kan worden ingesteld via de mobiele telefoon:

· Bel 1233

· Kies optie 2: “Voicemail instellingen en functies”

· Kies optie 3: “Afwezigheidsmelder”


12 reacties

Hallo,

ik probeer nu al een aantal malen mijn voicemail te bellen, ik ben in Duitsland. Zowel de rechtstreekse toets op m'n telefoon als het nr voor buitenland werkt niet. ik krijg geen verbinding. Vanochtend belde ik nog mijn voicemail vanuit NL en toen werkte het wel. Is er een storing?

En normaal gesproken trouwens ook vanuit Duitsland. Heb ook al telefoon uit- en aangezet.
Groet,
Heidi

Reputatie 5
Badge +9

Hi Heidi. Bedankt voor je berichtje, leuk dat je ons gevonden hebt via de community! Wat gebeurd er als je vanuit Duitsland naar 1233 belt?

Niks. Gaat niet over, er ontstaat geen verbinding. Overigens heb ik dat met andere nummers ook vaak. Soms lukt het, soms niet. Ook de voicemail lukte uiteindelijk wel, na een uur of zo. Maar een ander NLs nummer weer niet…..

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Heidi123! Dat is echt vreemd. Het zou gewoon moeten werken. Zou je eens +31 6 2400 1233 kunnen bellen?

Vandaag lukt het wel. Gisteren heb ik dat nummer ook geprobeerd te bellen. Het is gewoon niet stabiel….  en het begint me op te vallen dat ik steeds vaker niet kan bellen. De telefoon gaat ook niet over, het is gelijk weg, afgebroken, stop.

Reputatie 5
Badge +9

Zou je eens kunnen verbinden met een ander netwerk in Duitsland? Je kunt via https://www.ben.nl/service/buitenland zoeken op Duitsland en dan onderin kijken welke netwerken beschikbaar zijn voor dit land.

Ik zou graag mijn voicemail willen beluisteren zonder een persoonlijke voicemail boodschap in te spreken. Wanneer ik 9-2-1 intoets krijg ik te horen dat deze toets niet in gebruik is. Hoe kan ik mijn voicemail beluisteren zonder een persoonlijke boodschap in te spreken?

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @hiskebeeuwkes! De voicemail kun je echt alleen beluisteren door een persoonlijk boodschap in te spreken. Je kunt wel 3 seconden opnemen zonder iets te zeggen. Dan heb je geen persoonlijke boodschap maar kun je alsnog de voicemail beluisteren.

Is het mogelijk om een audio bestand (zoals amr, wav of mp3) te uploaden naar je voicemail?

Reputatie 5
Badge +9

Hi Dunjam, nee deze optie is jammer genoeg niet beschikbaar voor de voicemail!

Hoi @hiskebeeuwkes! De voicemail kun je echt alleen beluisteren door een persoonlijk boodschap in te spreken. Je kunt wel 3 seconden opnemen zonder iets te zeggen. Dan heb je geen persoonlijke boodschap maar kun je alsnog de voicemail beluisteren.

Hallo Merve,

De informatie in dit topic is foutief.

Wanneer ik 3 seconden niks zeg en vervolgens op hekje druk, wordt de vraag om een persoonlijke boodschap in te spreken herhaald. Dit gaat als een infinite loop door.

Wanneer ik helemaal niets zeg of doe wordt de verbinding automatisch verbroken.

Dus: hoe kan ik mijn voicemail beluisteren zonder een boodschap in te spreken?

Dank je wel.

Reputatie 5
Badge +9

Hoi Voicemailfixen! 

 

Voor het beluisteren van de voicemail kun je eerst uit de volgende twee opties kiezen:
9-2-1-2 Standaard welkomstboodschap, waarin het mobiele nummer wordt genoemd

of
9-2-1-3 Standaard welkomstboodschap, waarin alleen de naam wordt genoemd

 

Vervolgens om jouw bericht te luisteren kies je deze: 1 Berichten beluisteren

Reageer