[Info] Wat gebeurt er wanneer ik mijn factuur niet op tijd betaal?

  • 7 June 2018
  • 12 reacties
  • 2981 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +12

 

Betalen, hoe gaat dat nou eigenlijk bij Ben? Nou, eigenlijk erg simpel! Je hebt er namelijk geen omkijken naar. De betalingen gaan bij ons namelijk standaard via automatische incasso. Dit is wel zo

handig en makkelijk. Én, ook niet geheel onbelangrijk, het bespaart kosten waardoor wij jou scherpere tarieven kunnen aanbieden!

 

Het kan iedereen een keertje overkomen: te weinig saldo op de rekening. Daardoor kan het voorkomen dat de incasso bij ons niet lukt. Ik leg je in dit topic graag uit wat er gebeurt wanneer de automatische incasso niet lukt.

 

Wanneer dit gebeurt vanwege te weinig saldo dan zullen we een nieuwe incassopoging doen na circa 7 dagen. Lukt de incasso dan alsnog niet of heb je het bedrag zelf laten terugboeken bij je bank?

Geen zorgen! Je ontvangt dan van ons een e-mail met daarin een iDEAL link om zelf de betaling over te maken. Het bedrag dient vanaf de datum van deze e-mail binnen 15 dagen bijgeschreven te staan op ons rekeningnummer. Daarnaast zal het abonnement worden geblokkeerd voor alle premium diensten (bellen naar het buitenland en naar alle 0900-nummers).

 

Mocht de factuur nog niet voldaan zijn binnen deze termijn dan ontvang je een nieuwe herinnering per e-mail inclusief een iDEAL link en zal er een bedrag van 15,00 euro aan herinneringskosten in rekening worden gebracht op jouw volgende maandfactuur. We houden ons hieraan vast aan 'het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten'. In deze mail geven we je een uiterste betalingstermijn van 7 dagen, waarbinnen het te betalen bedrag bij ons binnen dient te zijn.

 

Is de betaling nog niet binnen na deze 7 dagen? Dan zullen wij je aansluiting gaan blokkeren voor alle uitgaande diensten. Voor het opheffen van deze blokkade wordt een bedrag van 25,00 euro aan heraansluitingskosten in rekening gebracht. Je ontvangt een herinneringsmail waarin we je een laatste termijn van 15 dagen aanbieden om het openstaande bedrag alsnog aan ons over te maken.

 

Mocht de betaling na deze termijn nog niet door ons ontvangen zijn dan zal het abonnement worden beëindigd, de openstaande vordering worden overgedragen aan het incassobureau en zal je worden aangemeld bij Stichting Preventel. De eindfactuur dien je binnen 8 dagen te betalen.

 

Let op:

Als je een openstaande factuur niet via iDEAL wilt betalen maar zelf over wilt maken, houd dan rekening met het volgende:

· Het kan tot 3 werkdagen duren voordat de betaling ontvangen en verwerkt is door ons. Mochten er dus al eventuele blokkades zijn geplaatst op jouw abonnement dan duurt het maximaal 3 werkdagen vanaf het doen van de betaling totdat deze door ons zullen zijn verwijderd.

· Vermeld bij de betaling altijd het juiste kenmerk! Deze plaats je in het opmerkingenveld bij de overschrijving. Gebruik in elk geval het factuurnummer, jouw mobiele telefoonnummer of het betalingskenmerk. Dit laatste kenmerk vind je bovenaan je factuur en begint altijd met '1.5'.

· Ons bank/IBAN nummer is NL61 COBA 0733.9747.75

· En last but not least… Controleer op je Ik Ben pagina altijd of jouw e-mailadres nog up-to-date is! Naast het versturen van herinneringen per e-mail zullen we je ook per sms op de hoogte houden hiervan.

 

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit topic, laat gerust een berichtje achter hieronder of kijk op deze pagina voor nog meer informatie.

 


12 reacties

Betalen, hoe gaat dat nou eigenlijk bij Ben? Nou, eigenlijk erg simpel! Je hebt er namelijk geen omkijken naar. De betalingen gaan bij ons namelijk standaard via automatische incasso. Dit is wel zo handig en makkelijk. Én, ook niet geheel onbelangrijk, het bespaart kosten waardoor wij jou scherpere tarieven kunnen aanbieden!

Het kan iedereen een keertje overkomen: te weinig saldo op de rekening. Daardoor kan het voorkomen dat de incasso bij ons niet lukt. Ik leg je in dit topic graag uit wat er gebeurt wanneer de automatische incasso niet lukt.

Wanneer dit gebeurt vanwege te weinig saldo dan zullen we een nieuwe incassopoging doen na circa 7 dagen. Lukt de incasso dan alsnog niet of heb je het bedrag zelf laten terugboeken bij je bank?

Geen zorgen! Je ontvangt dan van ons een e-mail waarin instructies staan om de betaling handmatig over te maken. Het bedrag dient vanaf de datum van deze e-mail binnen 15 dagen bijgeschreven te staan op ons rekeningnummer. Daarnaast zal het abonnement worden geblokkeerd voor alle premium diensten (bellen naar het buitenland en naar alle 0900-nummers).

Mocht de factuur nog niet voldaan zijn binnen deze termijn dan ontvang je een nieuwe herinnering per e-mail en zal er een bedrag van 15,00 euro aan herinneringskosten in rekening worden gebracht op jouw volgende maandfactuur. We houden ons hieraan vast aan 'het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten'. In deze mail geven we je een uiterste betalingstermijn van 7 dagen, waarbinnen het te betalen bedrag bij ons binnen dient te zijn.

Is de betaling nog niet binnen na deze 7 dagen? Dan zullen wij je aansluiting gaan blokkeren voor alle uitgaande diensten. Voor het opheffen van deze blokkade wordt een bedrag van 25,00 euro aan heraansluitingskosten in rekening gebracht. Je ontvangt een herinneringsmail waarin we je een laatste termijn van 15 dagen aanbieden om het openstaande bedrag alsnog aan ons over te maken.

Mocht de betaling na deze termijn nog niet door ons ontvangen zijn dan zal het abonnement worden beëindigd, de openstaande vordering worden overgedragen aan het incassobureau en zal je worden aangemeld bij Stichting Preventel. De eindfactuur dien je binnen 8 dagen te betalen.

Let op: het kan tot 3 werkdagen duren voordat de betaling ontvangen en verwerkt is door ons. Mochten er dus al eventuele blokkades zijn geplaatst op jouw abonnement dan duurt het maximaal 3 werkdagen vanaf het doen van de betaling totdat deze door ons zullen zijn verwijderd

Controleer op je Ik Ben pagina altijd of jouw e-mailadres nog up-to-date is! Naast het versturen van herinneringen per e-mail zullen we je ook per sms op de hoogte houden hiervan.

Vermeld bij de betaling altijd het juiste kenmerk! Deze plaats je in het opmerkingenveld bij de overschrijving. Gebruik in elk geval het factuurnummer, jouw mobiele telefoonnummer of het betalingskenmerk. Dit laatste kenmerk vind je bovenaan je factuur en begint altijd met '1.5'.

En last but not least, ons IBAN rekeningnummer! Dat is rekeningnummer bank/IBAN nummer NL61 COBA 0733.9747.75, ten name van Ben.

Mocht je nog vragen hebben naar aanleiding van dit topic, laat gerust een berichtje achter hieronder!

Hallo, ik heb melding ontvangen dat ik afgesloten ga worden terwijl ik gisteren mij achterstand heb betaalt. Kan dit dan nog worden terugedraaid?
Hallo, ik krijg zojuist een mail dat ben mij gaat afsluiten wegens wanbetaling. Ik heb gister die achterstand betaalt, maar dat is nog niet verwerkd. Kan deze situatie nog worden teruggedraaid?
Bellen kan uiteraard niet, want alles staat op slot.dus kan ik iemand zo snel mogelijk spreken?
Heb geen twitter en dat soort dingen
Reputatie 5
Badge +12
Fijn dat je de betaling inmiddels hebt overgemaakt, Gaylord! Ik zie echter dat jouw abonnement inmiddels al is beëindigd vanwege de openstaande factuur van de maand mei. Deze had op 23 juni betaald moeten worden maar dit is toen helaas niet gebeurd. We hebben je een aantal keer per e-mail en sms laten weten dat de factuur nog openstond. Op 31 juli hebben we je een e-mail gestuurd dat het abonnement wordt geblokkeerd en dat het openstaande bedrag binnen 15 dagen op onze rekening bijschreven diende te worden om afsluiting te voorkomen. Deze termijn is inmiddels ook al een aantal dagen verstreken waardoor we de beslissing hebben moeten nemen om je abonnement te beëindigen. Wanneer alle openstaande rekening zijn voldaan dan ben je natuurlijk wel weer van harte welkom bij ons.
Dat snap ik allemaal, is ook mijn eigen domme schuld, maar er schijnt 1 en ander naar een incasso gestuurd te zijn en ik word aangemeld bij preventel. Maar gaat dat echt gebeuren? Want dan krijg ik dus een factuur voor resterend contract, maaanden die ik moet betalen die nog moeten komen. En aagezien dit contract net verlengd is krijg ik dus een factuur van honderden euro
Reputatie 5
Badge +12
Het kan natuurlijk altijd een keer gebeuren. Je ontvangt van ons nog een eindfactuur. Zolang je deze binnen de afgesproken termijn betaalt zal een overdracht naar het incassobureau worden voorkomen.
Ja, een eindfactuur van hoeveel wel niet? Een paar tientjes is geen probleem, maar honderden euro word wel een dingetje zal ik maar zeggen.
Ik wacht het wel af, inmiddels maar een simonly abbo met ander nummer aangevraagd, want anders ben ik volledig onbereikbaar. Stupid me, dat dan weer wel....
Reputatie 5
Badge +12
Op je eindfactuur komen alleen de resterende kosten te staan van je abonnement 🙂
Is dat alleen de achterstallige maand, of ook de rest van mijn 2 jarige abonnement?want in mijn mailtje staat dat alles in 1 keer betaald moet gaan worden omdat mijn abo word afgesloten.
Overigens bedankt voor je snelle reacties😃👍
Reputatie 5
Badge +7
Hi, wat je in een keer afbetaald is wel het gehele bedrag voor het twee jarig abonnement. Als je jouw maandbedrag keer het aantal maanden doet dat jouw abonnement nog bij ons zou hebben gelopen, dan kom je ongeveer uit bij het bedrag van de eindfactuur.
Ik heb medio vorig jaar een nieuwe telefoon gekocht met een abbonement van T-Mobile (hetzlefde bedrijf dus), mijn nummer zou worden geporteerd en het abbonement bij Ben zou automatisch worden opgezegd in November. Dat is destijds niet gelukt omdat het een dag te vroeg is aangevraagd en Ben zou mij daarvan op de hoogte hebben gesteld. Ik heb hier nooit een mail of sms over ontvangen. Opzeggen kon daarna pas in December dus effectief per Januari. Hierdoor heb ik twee maanden extra aan Ben moeten betalen.

De opzegging is in de eerste week van januari ingegaan. Op 23 januari kreeg ik een factuur voor een volledige maand. Op dat moment kon ik nog wel inloggen via de app maar de facturen waren niet inzichtelijk. Ik ging ervan uit dat het om een vergissing ging en heb het bedrag teruggeboekt.

Helaas heb ik het mailtje gemist waarin stond dat jullie niet hebben kunnen incasseren.
Ik moet nu 15 euro extra betalen, dat is geen wereld bedrag maar het voelt niet eerlijk.
Als ik op dit moment inzage had in de facuren dan had ik zelf kunnen zien dat het de factuur van december was en had ik niet teruggeboekt.

Ik kan overigens nu de facturen via de website wel inzien.

Mij valt te verwijten dat ik de mail over de icasso heb gemist, maar ik vind in dit geval dat Ben ook iets valt te verwijten. Namelijk het niet melden dat de nummer portatie op data moment niet mogelijk was, waardoor ik al twee keer 17 euro extra moest betalen. En het niet kunnen inzien van de facturen op 23 Januari, wardoor ik de incasso heb teruggeboekt en nu ook nog eens 15 euro extra moet betalen.

Verder ben ik van mening dat dit soort vragen per email gesteld moeten kunnen worden.
Reputatie 5
Badge +9
Hi Suzan. Wanneer je vroeger overstapt dan dat jouw contractdatum toe laat is het aan de nieuwe provider om jou hiervan op de hoogte te stellen. Dit omdat jij een verzoek indiend via hen en zij een antwoord krijgen van Ben, en dit terug moeten koppelen naar jou. Hiervoor zou je dus het beste contact op kunnen nemen met T-Mobile.

Verder hebben we je inderdaad een e-mail verzonden. Daarnaast heb je nog twee sms'jes ontvangen, en nog een e-mail. Ik zie niet dat je hier toentertijd contact over hebt opgenomen om na te vragen hoe deze kosten zijn ontstaan. Nu is het bedrag inderdaad terug geboekt en daardoor zijn kosten ontstaan. Ik kan deze niet voor je vergoeden.

Ik begrijp jouw opmerking wat betreft het e-mail contact. We hebben een contactformulier optie, maar deze is enkel beschikbaar wanneer je in jouw ik-Ben omgeving kunt inloggen. Wel kun je eventueel telefonisch contact openemen, via de sociale media kanalen, en hebben we een chat functie op de website, maar hier ben je natuurlijk ook altijd welkom.

Reageer