Deze oproep is niet toegestaan

• 19 november 2017
  • 30 reacties
  • 6057 keer bekeken

Bij bellen krijg ik 'Deze oproep is niet toegestaan'. Ik kan wel gebeld worden . Rebooten van het toestel brengt geen verbetering.

Aangezien ik 2 nummers onder deze account heb: het gaat om het nummer dat eindigt op 920

30 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Paul, hmm dat is erg gek! Om jou te helpen bij dit probleem heb ik iets meer informatie van jou nodig.

Krijg je de melding bij het bellen naar elk nummer, zowel mobiel als vast? Of krijg je deze melding alleen bij het bellen van een bepaalde dienst, denk daarbij aan een 0900 etc dienst?
Mijn dochter gebruikt deze sim kaart. Zij krijgt dit zowel bij bellen naar vaste nummers als het bellen naar mobiele nummers
Reputatie 6
Badge +8
Dat schiet niet op natuurlijk. Zou je kunnen aangeven om welk nummer het gaat? Wil je hiervan de laatste drie cijfers doorgeven?
Zoals vermeld in het eerste bericht...

Aangezien ik 2 nummers onder deze account heb: het gaat om het nummer dat eindigt op 920
Reputatie 6
Badge +8
Ah, excuus. Daar had ik overheen gelezen. Ik heb een reset aan de simkaart gegeven. Wil je vragen aan je dochter of zij de telefoon wilt herstarten? Hierna moet het mogelijk zijn om uitgaande telefoontjes te plegen. Laat je het weten?
Het werkt!
Dank je wel
Reputatie 6
Badge +8
Een iets latere reactie maar fijn om te lezen dat het inmiddels werkt 😃 Wel zo handig als jouw dochter ook kan bellen als dat nodig is natuurlijk. Als ik nog iets voor jou kan betekenen, trek dan gerust aan de bel. Een prettige week!
Ik heb ook hetzelfde probleem, voor 0900 nummers, maar ook voor Duitse vaste nummers. Voor mobiele nummers heb ik het probleem niet. Kan mijn simkaart dan misschien ook een reset krijgen? En heeft dat nog verdere gevolgen? Of dat mijn instellingen ook misschien moeten worden aangepast?
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Milou,

Goed dat je hierover contact met ons opneemt! Ik heb voor jou ook even gekeken naar waar dit aan kan liggen en zie dat er op de simkaart een blokkade staat voor het bellen naar premium telefoonnummers (0900,- 0909,- en 0906-nummers). Dit verklaart waarom het op dit moment niet lukt om naar 0900-nummers en het buitenland te bellen. Mocht je dat willen dan kan ik deze blokkades voor je verwijderen. Laat je het mij weten? Houd er wel rekening mee dat er extra kosten in rekening worden gebracht voor het bellen naar premium nummers en het buitenland! De tarieven voor het buitenland vind je hier.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Kan het bij mij ook opgelost worden. Hoe kan het trouwens dat dit zo is ingesteld. Is toch onhandig?
Reputatie 5
Badge +7
Hi Gerlinda, ik heb je net om je gegevens gevraagd in het andere topic. Zou je daar naar willen kijken?
Reputatie 5
Badge +7
Ik heb ook hetzelfde probleem. Kan het bij mij ook opgelost worden. Hoe kan het trouwens dat dit zo is ingesteld. Is toch onhandig?

Bedankt voor hjet sturen van je gegevens! Ik heb de blokkade voor je verwijderd. Als je jouw telefoon helemaal uit/aan zet dan kan de simkaart het ook verwerken.
Ik heb het ook. Kan het bij mij ook opgelost worden?
Reputatie 5
Badge +7
Hi Tjeerd, ik heb de blokkade voor je verwijderd. Als je jouw telefoon helemaal opnieuw opstart dan kan de simkaart het verwerken.
Kan iemand mij misschien helpen, wanneer ik 0900-nummers wil bellen krijg ik "deze oproep is niet toegestaan". weet ook niet hoe dit zo ingesteld is.
Reputatie 5
Badge +12
Kan iemand mij misschien helpen, wanneer ik 0900-nummers wil bellen krijg ik "deze oproep is niet toegestaan". weet ook niet hoe dit zo ingesteld is.

Ha Bob,

Ik zag dat er nog een blokkade actief was op premiumdiensten. Ik heb deze blokkade voor je verwijderd. Wanneer je je toestel herstart dan kan je weer gebruik maken van deze dienst.
Dank je wel Wietske, heb het gelijk geprobeerd, werkt goed nu.
Bedankt voor je hulp.
Groeten,
Bob
Reputatie 5
Badge +12
Graag gedaan! Ik wens je een hele mooie avond toe 😃
Hoi Ben,

Ik heb hetzelfde probleem, kan geen 0900 nummers bellen. Wel zo handig als ik NUON vragen wil stellen over mijn energieverbruik. Hoop dat jullie mij ook kunnen helpen.

Groeten Barry
Reputatie 5
Badge +12
Hoi Ben,

Ik heb hetzelfde probleem, kan geen 0900 nummers bellen. Wel zo handig als ik NUON vragen wil stellen over mijn energieverbruik. Hoop dat jullie mij ook kunnen helpen.

Groeten Barry

Hoi Barry,,

Ik zie dat dat inderdaad een blokkade op het bellen naar 0900-nummers is geplaatst. Ik heb deze voor je verwijderd. Wanneer je je toestel herstart dan hoor je weer te kunnen bellen naar premium telefoonnummers.
Hoi,

Ik kan niet naar buitenland bellen, zit ook een blokkade? Hoop dat jullie mij ook kunnen helpen.

Groetjes Arjan
Reputatie 5
Badge +7
Hi ajvanderknaap, ik zag inderdaad dat er een blokkade stond op het bellen naar het buitenland. Ik heb deze voor je verwijderd. Als je jouw telefoon uit/aan zet dan kun je naar het buitenland bellen. Ik zag trouwens ook dat je dezelfde vraag in een contact formulier hebt gesteld. Deze heb ik afgesloten.
Groetjes
Hi ajvanderknaap, ik zag inderdaad dat er een blokkade stond op het bellen naar het buitenland. Ik heb deze voor je verwijderd. Als je jouw telefoon uit/aan zet dan kun je naar het buitenland bellen. Ik zag trouwens ook dat je dezelfde vraag in een contact formulier hebt gesteld. Deze heb ik afgesloten.

Bedankt, hij doet het.
Groetjes
Reputatie 3
Badge +2
Groetjes

Bedankt, hij doet het.
Groetjes

Gelukkig!! Namens mijn collega Jill, geen dank! Als we verder nog iets voor je kunnen betekenen laat het ons dan weten 🙂
Ik heb hetzelfde probleem.
Zou deze blokkade er bij mij ook af kunnen?

Vriendelijke groet

Reageer