Beantwoord

Geen service

• 28 december 2017
  • 5 reacties
  • 308 keer bekeken

Sinds wo. 27-12 kan ik niet meer bellen of gebeld worden. Melding ' geen service'. verschijnt. SIM kaart werkt ook niet in een ander toestel. Een andere SIM kaart (van andere provider) in mijn toestel wel.
icon

Beste antwoord door staaltim 7 februari 2018, 20:58

Beste Angelique, na vandaag nog een paar keer herstarten lijkt het probleem verholpen. Heel vreemd. Dank voor het uitzoeken, mocht het toch weer misgaan, dan laat ik het weten.
Groet Tim
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Fijn om te lezen dat het probleem opgelost lijkt te zijn, Tim! Als de problemen weer opduiken, dan weet je mij te vinden!
Beste Angelique, na vandaag nog een paar keer herstarten lijkt het probleem verholpen. Heel vreemd. Dank voor het uitzoeken, mocht het toch weer misgaan, dan laat ik het weten.
Groet Tim
Reputatie 6
Badge +8
Hoi Staaltim, in jouw geval is het niet nodig om een privébericht te sturen. Jouw account op het forum is namelijk gekoppeld aan jouw Ik Ben pagina. Via de gegevens van jouw persoonlijke pagina kan ik direct het systeem induiken om te achterhalen wat er precies aan de hand is.

Je geeft aan in je bericht dat je sinds twee dagen last hebt van bellen en/of gebeld worden omdat de melding 'geen service' aanwezig is, klopt dit? Heb je ook problemen met internetten? De instellingen heb ik op de simkaart nagekeken en daar zie ik geen vreemde dingen. De dekking heb ik ook nagekeken in de regio, gelukkig zie ik daar geen verstoringen of andere dingen terug die ervoor zouden zorgen dat jij deze problemen hebt. Om verder uit te zoeken of de problemen worden veroorzaakt door jouw toesel of de simkaart, wil ik je vragen om een zogenoemde kruistest uit te voeren.

Bij een kruistest test jij jouw simkaart in een ander toestel, en een simkaart van iemand anders in jouw telefoon. Door deze stappen te volgen kun je kijken of de problemen zitten in het toestel, of de simkaart. Laat je het mij weten?
Ik heb hier sinds twee dagen ook last van, als een moderator mij ook wil helpen, graag! Geen idee hoe ik een privebericht moet sturen naar het moderator-account....

Bij opnieuw opstarten functioneert de sim-kaart een paar seconden, daarna weer 'geen service'. Niet bellen, geen internet, niets. Alleen wifi.
Reputatie 6
Badge +8
Hoi jtboone, dat is niet fijn om te lezen! Vreemd dat dit probleem opeens is ontstaan. Heb je zelf al geprobeerd je telefoon te herstarten zodat de simkaart opnieuw verbinding kan maken met het netwerk? Vaak lost dit het probleem op. Is het probleem hierna nog aanwezig, dan gaan we verder aan de slag! Wil je een privébericht sturen naar het moderator account met jouw mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboortedatum? Dan kan ik het systeem induiken voor je om te zien of ik eventuele oorzaken kan vinden.

Verder zou ik graag van je willen weten of de problemen alleen betrekking hebben tot bellen, of ook sms'en en internetten.

Reageer