Beantwoord

Ik heb geen netwerk na terugkomst buitenland

• 14 september 2017
  • 11 reacties
  • 317 keer bekeken

Kan nog steeds alléén noodoproep gebruiken nu ik terug ben uit het buitenland, mogelijk omdat u ook nog steeds niets incasseerde?
Hoe lossen we dit z.s.m. op?
B.v.d. & m.v.g.
Jan IJspaard
icon

Beste antwoord door janijsp 23 september 2017, 19:22

Dankzij slimme zoon opgelost, simkaart zat er niet goed in.
Sorry en bedankt!b
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

11 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Jammer! Het kan zijn dat jouw toestel nog de instellingen heeft van het land waar je op dat moment was. Welk toestel gebruik je?
Reputatie 6
Badge +8
Sorry en bedankt!b

Ah, bedank je zoon ook maar namens ons Jan! Vanaf een afstandje hadden wij denk ik niet kunnen achterhalen dat de simkaart niet helemaal goed zat 😃 Omdat het probleem is verholpen sluit ik hierbij het topic. Een hele prettige week!
Reputatie 7
Badge +7
Dat is wel heel erg vreemd Janijsp! Ik wil graag controleren of jij wel de juiste simkaart van het verkooppunt hebt ontvangen. Heb jij op dit moment de Ben simkaart met simkaartnummer 8931162111706811475 in je telefoon zitten?
Reputatie 7
Badge +7
Dát is extra vreemd Janijsp! Heb jij de mogelijk om je simkaart in een andere telefoon te stoppen om te kijken of jij dan hetzelfde probleem ervaart?
Reputatie 7
Badge +7
Zou jij deze stapjes eens willen doorlopen Jan?
Reputatie 7
Badge +7
Stap 1: dekking zeer goed
Stap 2: n.v.t., ben geen vraag naar pincode tegengekomen, alleen wachtwoord moeten invoeren en gedaan en daarmee start toestel keurig op
Stap 3: codes ingevoerd
Stap 4: als eerder gezegd NIET mogelijk
Stap 5: zinloos, dekking is immers prima, internet OK, kan alleen niet bellen of gebeld worden. blijft zeggen "alleen noodoproepen"

Ik ben hier nu bijna een maand mee aan het worstelen en wordt het goed zat en als dit niet
kan worden opgelost stel ik voor toestel en simkaart terug te sturen en te annuleren, aan een toestel waarmee ik niet kan bellen heb ik niets!!

Fijn dat je de stapjes hebt doorlopen Janijsp. In dit geval is het uitvoeren van de zogenaamde kruistest echt noodzakelijk om vast te kunnen stellen of het probleem door je simkaart of door je toestel wordt veroorzaakt. Woon je toevallig in de buurt van een telecom winkel ( denk aan Media Markt, Ritel, Telecombinatie etc.), hier kunnen ze je namelijk helpen met het uitvoeren dan de kruistest.
Simkaartnr. klopt, het gekke is dat ik wél internetverbinding heb maar niet kan bellen of gebeld worden. Scherm zegt dat mobiel netwerk niet beschikbaar is als ik probeer te bellen en als ik naar het nummer bel met een andere telefoon zegt die verbonden te zijn met de mailbox.
Néé, helaas
Huawei Y6 11 Compact, toestel zegt naast de tijdsaanduiding "Mierlo", mijn huidige verblijfplaats of heeft dat niets met de bedoelde instelling te maken?
Stap 1: dekking zeer goed
Stap 2: n.v.t., ben geen vraag naar pincode tegengekomen, alleen wachtwoord moeten invoeren en gedaan en daarmee start toestel keurig op
Stap 3: codes ingevoerd
Stap 4: als eerder gezegd NIET mogelijk
Stap 5: zinloos, dekking is immers prima, internet OK, kan alleen niet bellen of gebeld worden. blijft zeggen "alleen noodoproepen"

Ik ben hier nu bijna een maand mee aan het worstelen en wordt het goed zat en als dit niet
kan worden opgelost stel ik voor toestel en simkaart terug te sturen en te annuleren, aan een toestel waarmee ik niet kan bellen heb ik niets!!
Sorry en bedankt!b