Beantwoord

Kan geen sms versturen

• 4 juli 2017
  • 4 reacties
  • 1141 keer bekeken

Hallo, heb vorige week een nieuwe simkaart geactiveerd en kan sindsdien niet meer sms'en.
Kan wel sms ontvangen.
Als ik een andere simkaart in de telefoon steek werkt het wel goed.
Hoe krijg ik dit opgelost?

Ben Klantnummer 311515
icon

Beste antwoord door Rox 6 juli 2017, 12:55

Dat schiet natuurlijk niet op Wim! Waarom jij niet kunt smsen kan veel oorzaken hebben. Zou jij de volgende stapjes willen doorlopen:

Stap 1: Zet je mobiele telefoon even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Stap 2: Controleer op mijn dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart.

Stap 3: Controleer het sms-centralenummer in je mobiele telefoon. Dit moet +31 624 000 000 zijn. Klopt het nummer in je mobiele telefoon? Verwijder dit dan en voer een verzonnen nummer in. Zet de mobiele telefoon uit en weer aan en voer het juiste nummer opnieuw in.

Stap 4: Stap 4: Het kan zijn dat er blokkades en doorschakelingen op het netwerk actief zijn. Je kunt deze verwijderen door een viertal codes in te voeren.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)

Stap 5: Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart. Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Stap 6: Kun je nog steeds geen sms’jes versturen en/of ontvangen na het volgen van de bovenstaande stappen? Dan kun je via de dekkingskaart een melding maken van het probleem. De technische dienst kan dan gaan onderzoeken wat hier aan de hand is.
Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Dat schiet natuurlijk niet op Wim! Waarom jij niet kunt smsen kan veel oorzaken hebben. Zou jij de volgende stapjes willen doorlopen:

Stap 1: Zet je mobiele telefoon even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Stap 2: Controleer op mijn dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart.

Stap 3: Controleer het sms-centralenummer in je mobiele telefoon. Dit moet +31 624 000 000 zijn. Klopt het nummer in je mobiele telefoon? Verwijder dit dan en voer een verzonnen nummer in. Zet de mobiele telefoon uit en weer aan en voer het juiste nummer opnieuw in.

Stap 4: Stap 4: Het kan zijn dat er blokkades en doorschakelingen op het netwerk actief zijn. Je kunt deze verwijderen door een viertal codes in te voeren.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)

Stap 5: Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart. Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Stap 6: Kun je nog steeds geen sms’jes versturen en/of ontvangen na het volgen van de bovenstaande stappen? Dan kun je via de dekkingskaart een melding maken van het probleem. De technische dienst kan dan gaan onderzoeken wat hier aan de hand is.
Alle stappen doorlopen maar zonder resultaat.
Kan geen sms versturen na activeren van nieuwe simkaart.
Storing twee dagen geleden gemeld via dekkingskaart maar nog geen respons.
Hoe moeilijk kan het nu zijn, heeft jaren goed gewerkt, lijkt me duidelijk dat het iets met de nieuwe simkaart te maken heeft.
Dit is trouwens de tweede nieuwe simkaart al, bij de eerste nieuwe simkaart deed niets het meer. 😞
Voor mij geldt precies hetzelfde, ik had ook aan 'onze Ben' gevraagd om advies, maar tot dusverre is er niets veranderd. Omdat ik veel gebruik maak van sms zal ik mijn klacht nog een keer posten aan Ben met het vriendelijke verzoek er nu wat aan te doen andere ga ik het contract opzeggen.
Reputatie 6
Badge +8
Alle stappen doorlopen maar zonder resultaat.
Kan geen sms versturen na activeren van nieuwe simkaart.
Storing twee dagen geleden gemeld via dekkingskaart maar nog geen respons.
Hoe moeilijk kan het nu zijn, heeft jaren goed gewerkt, lijkt me duidelijk dat het iets met de nieuwe simkaart te maken heeft.
Dit is trouwens de tweede nieuwe simkaart al, bij de eerste nieuwe simkaart deed niets het meer. :(

Hoi mirwie96, om te beginnen heb ik jouw gebruikersnaam aangepast voor de privacy. Ook zie ik dat je een topic was gestart, deze heb ik verwijderd op het forum omdat er hier al een reactie was van jou.

Voor mij geldt precies hetzelfde, ik had ook aan 'onze Ben' gevraagd om advies, maar tot dusverre is er niets veranderd. Omdat ik veel gebruik maak van sms zal ik mijn klacht nog een keer posten aan Ben met het vriendelijke verzoek er nu wat aan te doen andere ga ik het contract opzeggen.

Hetzelfde geldt voor jou, sterkal. Jouw topic heb ik ook verwijderd van het forum omdat er hier al een reactie is met dezelfde vraag. De problemen die jullie beide ervaren hebben te maken met een storing. Alles hierover lees je in dit topic. In het topic hierover zullen wij updates plaatsen als er verdere informatie is. Sorry voor het ongemak!

Reageer