Beantwoord

Kan geen SMS versturen

  • 7 juli 2017
  • 3 reacties
  • 1264 keer bekeken

Vandaag vervangende nano simkaart in nieuw telefoontoestel (Lenovo P2) geactiveerd. Zo te zien werkt alles naar behoren behalve het verzenden van een sms bericht. Ontvangen lukt wel.
Krijg de foutcode Ben NL 01-Fout 38. Is hier al een oplossing voor gevonden c.q. in de maak?
icon

Beste antwoord door Rox 7 juli 2017, 15:53

Oei dat is onhandig Sterkal! Ik wil je vragen wat stapjes te doorlopen:

Stap 1: Zet je mobiele telefoon even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Stap 2: Controleer op de dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart.

Stap 3: Controleer het sms-centralenummer in je mobiele telefoon. Dit moet +31 624 000 000 zijn. Klopt het nummer in je mobiele telefoon? Verwijder dit dan en voer een verzonnen nummer in. Zet de mobiele telefoon uit en weer aan en voer het juiste nummer opnieuw in.

Stap 4: Stap 4: Het kan zijn dat er blokkades en doorschakelingen op het netwerk actief zijn. Je kunt deze verwijderen door een viertal codes in te voeren.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)

Stap 5: Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart. Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Stap 6: Kun je nog steeds geen sms’jes versturen en/of ontvangen na het volgen van de bovenstaande stappen? Dan kun je via de dekkingskaart een melding maken van het probleem. De technische dienst kan dan gaan onderzoeken wat hier aan de hand is.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten

3 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Oei dat is onhandig Sterkal! Ik wil je vragen wat stapjes te doorlopen:

Stap 1: Zet je mobiele telefoon even uit- en aan zodat je simkaart opnieuw verbinding maakt met het netwerk.

Stap 2: Controleer op de dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart.

Stap 3: Controleer het sms-centralenummer in je mobiele telefoon. Dit moet +31 624 000 000 zijn. Klopt het nummer in je mobiele telefoon? Verwijder dit dan en voer een verzonnen nummer in. Zet de mobiele telefoon uit en weer aan en voer het juiste nummer opnieuw in.

Stap 4: Stap 4: Het kan zijn dat er blokkades en doorschakelingen op het netwerk actief zijn. Je kunt deze verwijderen door een viertal codes in te voeren.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)

Stap 5: Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart. Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Stap 6: Kun je nog steeds geen sms’jes versturen en/of ontvangen na het volgen van de bovenstaande stappen? Dan kun je via de dekkingskaart een melding maken van het probleem. De technische dienst kan dan gaan onderzoeken wat hier aan de hand is.
Ik heb de sim kaart in mijn vorige toestel geplaatst en kan daarop ook geen sms berichten meer versturen...enig idee hoe lang het duurt eer de technische dienst hiervoor een oplossing heeft?
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb de sim kaart in mijn vorige toestel geplaatst en kan daarop ook geen sms berichten meer versturen...enig idee hoe lang het duurt eer de technische dienst hiervoor een oplossing heeft?

Hallo sterkal, ik verwacht dat er binnen vijf werkdagen meer informatie is van de technische dienst. Blijf je mail in de gaten houden!