Kan niet gebeld worden en ontvang geen smsjes

• 8 augustus 2016
  • 69 reacties
  • 2374 keer bekeken

Ik kan sinds afgelopen donderdag (4-8) niet meer gebeld worden, degene die mij bellen krijgen meteen de voicemail. Ook ontvang ik geen smsjes. Ik kan zelf wel bellen en smsjes verzenden, ook internet doet het prima. Zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb een Samsung a3 (2016).

69 reacties

Badge
Hoi joycevankastel1982,

Wat een vervelende situatie. Zou je even jouw toestel uit/aan willen zetten en het nogmaals proberen?

Gr,
Amber
Heb ik al meerdere keren gedaan. Ook Sim kaart al in andere telefoons geprobeerd, werkt allemaal niet. Ook dit allemaal al geprobeerd:

##002# (druk op de beltoets). Vervolgens krijg ik de melding: oproepen doorschakelen alles wissen is uitgevoerd.
#21# (druk op de beltoets). Vervolgens krijg ik de melding: oproepen doorschakelen onvoorwaardelijk service is uitgeschakeld.
#330*0000# (druk op de beltoets). Vervolgens krijg ik de melding: oproepen verhinderen verbindingsprobleem of ongeldige mmi-code alles geblokkeerd voor alle basisservices.
#330*1234# (druk op de beltoets). Vervolgens krijg ik de melding: oproepen verhinderen verbindingsprobleem of ongeldige mmi-code alles geblokkeerd voor alle basisservices.

En nu?
Badge
Dat kan ik begrijpen. Maar ik heb even jouw instellingen gereset.
Ik was benieuwd of het nu wel lukte.

Gr,
Amber
Lukt nog steeds niet. Nog steeds meteen over naar de voicemail en ook smsjes ontvang ik nog steeds niet. Wat kan ik nog meer doen? Ben het ondertussen wel een beetje beu namelijk!!
Badge
Hoi Joyce,

Ik zie dat je vandaag al meerdere malen met Ben gebeld hebt. Zodra het opgelost is, krijg je hier bericht over.

Gr,
Amber
Iedereen geeft me helaas een ander antwoord. De ene zegt dat het aan de instellingen ligt, de ander zegt dat er een storing is en weer een ander weet niets van een storing... Het probleem moet vandaag voor 15.30 opgelost zijn, ik krijg dan een belangrijk telefoontje en die mag ik niet missen!!!!
Badge
Ik kan begrijpen dat het allemaal erg vervelend is. Het is nu uitgezet naar de juiste afdeling en zodra het opgelost is, krijg je hier bericht over.

Gr,
Amber
Het probleem is opgelost, maar helaas heb ik geen terugkoppeling gehad. Graag ontvang ik deze nog zodat ik weet wat er aan de hand is geweest.
Ik kan dit dan ook vermelden in de compensatie die ik nog aan kan vragen zodra ik de factuur van augustus ontvangen heb.

Ik zie de terugkoppeling graag tegemoet.
Reputatie 3
Badge +1
Hoi joycevankastel1982,

Ik zie wel terug dat er vandaag een oplossing is gevonden, maar niet precies wat er nu mis was.
Wellicht dat je hier per email nog informatie over mag ontvangen. Het belangrijkste is dat je in ieder geval weer bereikbaar bent.
Hopelijk was dat nog op tijd voor het belangrijke telefoontje.
ik heb sinds vanmiddag hetzelfde probleem.
Badge
Hoi PeterMaria37,

Het lukt niet om gebeld te worden?

Gr,
Amber
Sinds begin augustus problemen met bellen en internet.
Maandag 29 augustus en dinsdag 30 augustus was het goed.
Toen 3x gebeld door een privénummer (Ben?) die afbrak nadat ík had opgenomen.
Sinds gisteren, woensdag 31 augustus in de avond, is het weer afgelopen met bellen en internetten.
De hele maand augustus 2016, behalve de genoemde dagen is het crap.
Een collega van, zit naast mij, heeft wel verbinding met een Ben abonnement.

Wat is er aan de hand?
Badge
Hoi wibr,

Wat vervelend om te horen. Ik heb zojuist ook jouw emails gelezen. Graag wil ik mijn excuses aanbieden voor de late reactie.
Is het mogelijk om even telefonsch contact met Ben op te nemen?

Gr,
Amber
Helaas, want ik kan niet bellen!!!!
Ik zit dus in een pad stelling.
Kan niet bellen en dus niet met de klantenservice naar een oplossing zoeken.
Badge
Is het ook met een ander toestel niet mogelijk?
Want dit is beter om even telefonisch te bespreken.

Gr,
Amber
Ik heb nu even bereik. Dus je kunt mij nu bellen. Heb zojuist een TMobile prepaid gekocht om toch bereikbaar te zijn én te onderzoeken of het netwer werkt. Ben maakt gebruik van TMobile dus lijkt mij handig. Wel € 9,95! Kan dan mijn huidige nummer doorschakelen. Hoop ik. Zie wel of je terug belde.
Badge
Is het gelukt met het T-Mobile kaartje?
En als je jouw simkaart in een andere telefoon doet, heb je dan wel bereik?

Gr,
Amber
Het T-Mobile prepaid kaartje werkt. Er is netwerkverbinding op alle locatie, zelf tijdens het treinreizen. Ik heb het Ben-nummer nu doorgeschakeld. En dat lijkt te werken. Maar ik neem aan dat de gesprekken die worden doorgeschakeld mij beltegoed kosten. Dat is niet de bedoeling.
Ik kan de simkaart niet in het toestel plaatsen met de T-Mobile prepaid kaart, want het formaat is anders en dus ook andersom. Telefonisch - even een verbindingsmoment - heb ik contact gehad met Ben (vorige week maandag) en toen is mij een simkaart adapter toegezegd. Die zou er met -informeel - 1,5 dag zijn, formeel na 3,5 dagen, maar is er dus nog steeds niet, dus kan ik geen kruistest uitvoeren!
Ik ben dus nu weer een beetje bereikbaar, met eigen extra kosten én nog steeds geen internet.
Hoe nu verder?
Badge
Ik zie dat de dekking op je locatie goed is. Verder duidt niets in je klantkaart erop dat je aansluiting niet goed werkt. Het lijkt daarom erop dat of je simkaart, of je telefoon is niet meer in orde. Welke telefoon gebruik je en is je simkaart bijgeknipt?
De simkaart is de standaard die Ben heeft geleverd. Er is niets mee gedaan verder.
Het toestel is een Sony Xperia M Aqua. Ook standaard verder. En ook door Ben gelevert als onderdeel van het contract.
Dekking goed is relatief. Mijn TMobile prepaid simkaart werkt hier, Culemborg, wel! Evenals, al eerder vermeld dus van anderenop dit adres.
Dus nog steeds de vragen hoe dit op te lossen.
Inmiddels dus weer een week waarin ik niet heb kunnen bellen en internetten op mijn Ben contract.
Hallo, Nu mijn Ben nummer doorgeschakeld is, wordt erg duidelijk dat ik gesprekken mis als ik niet nu extra kosten maak middels mijn TMobile pepaid. Zelfs gesprekken die voor mij inkomen betekenen. Dit vind ik zeer ernstig! Kan hier snel actie op worden ondernomen. Zeker nu bekend is dat een TMobile prepaid abonnement wel netwerkconnectie heeft. En Ben dus adverteert dat ze gebruik maken van het TMobile netwerk!!!!! Bellen en internetten zou dus in een normale situatie gewoon moeten werken. Ik nodig Ben bij deze uit het toestel met simkaart ter plekke, vandaag nog, te komen onderzoeken!!!!! Of stuur een nieuw, gelijkwaardig toestel met werkende simkaart. Maar doe iets dat mij, klant van Ben, helpt!!!!
Vandaag iets vrolijker nieuws, maar daarom eigenlijk ook erg ongrijpbaar. Er is sinds 7:50 uur (station Culemborg) verbinding over het hele traject van Culemborg tot en met mijn werkplek in Apeldoorn (op een klein stukje Veluwe na, maar dat is acceptabel). Middels OpenSignal kan ik zien met welke masten er verbinding is (schermprints voorhanden - ook van momenten geen verbinding sinds 2 augustus!).
Aan Ben de vraag hoe het kan dat er verbinding is. Zeker omdat ook vorige week dinsdag er verbinding was en vanaf woensdag (oh schrik) niet.
Gaat dat vanaf morgen weer gebeuren?
Kan er aan mij worden uitgelegd wat hier aan de hand is?
Helaas is het nu weer mineur. Ik heb geen netwerkverbinding meer. Vanochtend ging het goed, totdat ik een stukje door Culemborg heb gefietst. Blijkbaar wordt de netwerkverbinding dan verbroken en opnieuw opgezet en lukt dat laatste weer niet.
Ik hou hier dus een dagboek bij totdat het probleem is verholpen!
En na het enthousiaste contact vorige week, is het nu weer verbazend stil. Ben ik als klant niet meer interessant?
Kan het zijn dat de antenne van mijn telefoon defect is (geleverd door Ben zelf!). Hoe gaat Ben dit oplossen?
Kom niet met het verhaal van de kruistest, want ik heb geen simkaarten voorraad of sim adapter (die natuurlijk niet werkt bij groot naar klein).
Dus kan Ben mij sim kaarten leveren en adapters om de testen uit te voeren?
Langskomen is natuurlijk sneller, beter, vriendelijker enz.
Dit geneuzel via een forum (kan de helpdesk nu dus even niet bellen!!!!!!!!) schiet ook niet op!
HELPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPPP!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Reageer