Beantwoord

Lastig gevallen door onbekend nummer

• 5 september 2018
  • 14 reacties
  • 2058 keer bekeken

Ik wordt steeds lastig gevallen elke dag door een onbekend nummer. Als ik dit nummer wil toevoegen aan mijn "zwarte lijst" om deze te blokkeren, lukt niet, omdat er dan staat ongeldig nummer! Gisteren 4 sept. gebeld om 15.25 uur maar ook daarvoor enkele malen nog.
Dus ik kan niks aan deze aanvallen doen door e te blokkeren of te verwijderen, ze blijven komen.

Help hoe los ik dit op? Toen ik nog maar net mijn nieuwe numme van Ben kreeg werd ik ook gebeld door een ander onbekend nummer +31885006688 deze verwijderde ik dan. Dat doe ik dus nu ook maar de aanvallen blijven komen. Het gekke is dat niemand mijn nummer nog heeft dus het zijn echt voor mij onbekende nummers, nog steeds.
.
groetjes Jorie
icon

Beste antwoord door Wietske 5 september 2018, 13:24

Wat balen dat je wordt lastig gevallen door dit telefoonnummer! Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Ik heb even voor nagekeken wat voor telefoonnummer dit is en ik zie inderdaad dat het om een spam telefoonnummer gaat. In dit topic lees je hoe je een telefoonnummer kunt blokkeren. Daarnaast kan je het overlastformulier invullen zodat wij dit voor je kunnen uitzoeken.
Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Wat balen dat je wordt lastig gevallen door dit telefoonnummer! Daar zit je natuurlijk niet op te wachten. Ik heb even voor nagekeken wat voor telefoonnummer dit is en ik zie inderdaad dat het om een spam telefoonnummer gaat. In dit topic lees je hoe je een telefoonnummer kunt blokkeren. Daarnaast kan je het overlastformulier invullen zodat wij dit voor je kunnen uitzoeken.
Hallo Wietske,

Dank voor je antwoord. Ik heb het overlastformulier bekeken maar begrijp onderstaande voorwaarden niet helemaal voor het starten van het onderzoek: Als ik het goed begrijp zegt de 1e voorwaarde dat als ik alle telefoontjes die ik niet beantwoord heb maar wel bewaar in mijn oproeplijst ze wel te achterhalen zijn? Klopt dit?
PS als ik dit onbekende nummer of ongeldig nummer wil blokkeren op mijn zwarte lijst zijn het lege nummers, dus niks te zien wat cijfers betreft, en ik kan ze dus helaas ook niet aan mijn contacten toevoegen om ze alsnog daarna te blokkeren...............dan staat er namelijk leeg nummer.

• Niet-beantwoorde gesprekken zijn niet te achterhalen. Het is daarom van belang dat je alleen gesprekken doorgeeft die je daadwerkelijk hebt opgenomen of zijn doorgeschakeld naar je voicemail

groetjes Jorie
Reputatie 3
Badge +2
Hoi Jorie, met de eerste voorwaarde wordt bedoeld dat je minimaal drie keer keer de oproepen hebt moeten opnemen, anders is het uitvoeren van het onderzoek niet mogelijk. Een onbekend nummer kan je inderdaad helaas niet blokkeren in je toestel omdat er geen nummer bekend is. Vandaar dat je de oproepen drie keer moet beantwoorden zodat Ben het nummer kan achterhalen. Ik hoop dat het zo duidelijk is, mocht het niet zo zijn, laat het mij dan weten 🙂
Dank voor je antwoord Shanna/en Wietske. Toch begrijp ik het niet helemaal, want er is ook een voorwaarde dat je zelf dit nummer ook niet mag bellen, anders kan er ook geen onderzoek plaatsvinden (helemaal onderaan pagina van overlastformulier). (en dit doe en durf ik dan ook niet want het kan ook phishing zijn en om evt. hoge kosten te voorkomen)
Maar omdat het gaat in dit geval om een "leeg" nummer, dat staat letterlijk op scherm, onder details, kan ik dit nummer toch ook niet terugbellen omdat het eenvoudig geen cijfers heeft!!!!

Hoe kan dit, is dit nu SPAM en kan hier iets tegen gedaan worden? Omdat ik bij mijn vorige provider hier geen last van had, vraag ik me af waarom Ben hier wel last van heeft.

Mocht ik evt. een nieuw nummer aanvragen heb ik dan de garantie dat ik dan niet weer lastig gevallen wordt?

Ik heb mij trouwens in het bel-me-niet register geregistreerd en het aantal keren is afgenomen, maar vanochtend was het weer raak om 9.27 uur. Hetzelfde "lege" nummer.

groetjes van Jorie🙂
Reputatie 5
Badge +12
Terugbellen is inderdaad niet altijd verstandig omdat je niet precies weet wie er achter het telefoonnummer zit, goed dat je dat dus niet doet! Is het tot nu toe nog niet gelukt om op te nemen? Want dat is voor ons al voldoende om de afzender te achterhalen. Overigens had je in jouw eerste bericht aangegeven dat het wel om een zichtbaar telefoonnummer gaat. Dan zou het overlast voor ons te onderzoeken moeten zijn.

Wanneer heb je je precies aangemeld bij het bel-me-niet-register? Het kan namelijk tot een aantal weken duren voordat jouw aanmelding verwerkt is en het overlast vanuit bedrijven stopt.

Wanneer je kiest voor een nieuw telefoonnummer dan is het niet 100% te garanderen dat je helemaal geen last meer hebt van telefonische overlast omdat het telefoonnummer natuurlijk ook een geschiedenis kan hebben bij een vorige eigenaar.
Hallo Wietske,
Dank voor je antwoord. Het ging eerst inderdaad om een zichtbaar nummer maar deze belt nu niet meer en ik krijg nu steeds "lege nummers" en als je deze bekijkt zijn het ongeldige nummers omdat ze geen cijfers hebben. Ik sta nu een week ingeschreven in bel me niet register.
Verder begrijp ik dat er niet zo veel verder aan gedaan kan worden toch?
Helpt het dan nog om deze misschien SPAM berichten te bewaren op mijn oproeplijst met tijden als bewijs om te zien hoe vaak ik wordt lastiggevallen. want ik hoop dat jullie dit wel kunnen zien? Als ik de tijden er evt. bij vermeld is dit dan te zien voor jullie?
Op 10 (9.27 uur), 13 (14.22 uur), en 2x op 14 september (11.03 en 15.50 uur) jl ben ik nl. weer gebeld.

groetjes Jorie
Reputatie 5
Badge +12
Het is inderdaad aan te raden om, waar mogelijk, de gesprekken toch op te nemen zodat wij ze voor je kunnen achterhalen op het netwerk 🙂 Dit is wel echt een vereiste om het te kunnen onderzoeken. We hebben al voldoende bewijs met drie gesprekken.
Hallo Wietske,

Dank voor je reactie! Wat bedoel je met de gesprekken opnemen? Is dit hetzelfde als wat ik bedoel, nl. de
"telefoontjes" bewaren in mijn oproeplijst, zodat de tijden en data's bewaard zijn en deze data's en tijden aan jullie doorgeven?

groetjes Jorie
Reputatie 5
Badge +7
Hi Jorie, dat is niet helemaal hetzelfde. Om een onderzoek te kunnen starten moet je drie van de telefoontjes die je krijgt ook echt opnemen.
Dank voor je antwoord Jill maar dat is nou juist het punt, een onbekend nummer is beter om niet op te nemen ivm phissing e.d. Dus dat heb ik liever juist niet.............
Jammer dat Ben dit niet anders kan oplossen ook niet met de opgegeven tijden en datums van het onbekende nummer (ongeldige of lege nummer) helaas................mijn plezier gaat er nu wel een beetje vanaf om mijn mobiel te gebruiken met dit nummer.
groetjes Jorie
Dank voor je antwoord Jill maar dat is nou juist het punt, een onbekend nummer is beter om niet op te nemen ivm phissing e.d. Dus dat heb ik liever juist niet.............
Jammer dat Ben dit niet anders kan oplossen ook niet met de opgegeven tijden en datums van het onbekende nummer (ongeldige of lege nummer) helaas................mijn plezier gaat er nu wel een beetje vanaf om mijn mobiel te gebruiken met dit nummer.
groetjes Jorie

opm. wel kom ik erachter dat als ik mijn mobiel niet gebruik en hem helemaal uitzet dat ik dan minder wordt lastig gevallen door het onbekende nummer. Het is nu 1 week geleden dat ik voor de laatste keer ben lastig gevallen en anders was het elke dag. Maar het is natuurlijk niet de bedoeling om je mobiel uit te zetten dan maar als je niet lastig gevallen wilt worden. Toch hoop ik dat het bel-me-niet-register geholpen heeft dat is nu 2 weken geleden. Even afwachten nog dus. groetjes Jorie
Reputatie 5
Badge +7
Ik kan je goed begrijpen hoor. Het is inderdaad het beste om even te wachten tot het bel-me-niet-register verwerkt is.
Weten jullie misschien wie het nummer [edit: telefoonnummer verwijderd] gebruikt? Ik was op de volgende webpagina https://www.wiebelter.info/telefoonnummer/[edit: telefoonnummer verwijderd]/ aan het zoeken maar er is geen informatie wie precies het is. Er zijn slechts negatieve meningen over dit telefonnummer, hoofdzakelijk dat het een telefoonspam is.
Reputatie 5
Badge +6
Hi! Ik kan niet opzoeken van wie dit telefoonnummer is. Ervaar je hier overlast van?

Reageer