Niet altijd bereikbaar voor inkomende gesprekken

• 8 mei 2018
  • 5 reacties
  • 86 keer bekeken

Mijn telefoon geeft voor nummers die mij niet regelmatig bellen vaak de melding aan de beller dat de telefoon niet beschikbaar is, terwijl deze gewoon aanstaat en bereik heeft. Dit is buitengewoon irritant. Vooral voor de mensen die mij willen spreken.
Ik heb ben 3G abonnement op een iphone 4S

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi, wat een onhandig probleem! Als ik jou goed begrijp dan geef je aan dat je voor inkomende gesprekken, niet altijd bereikbaar bent omdat de beller te horen krijgt dat jouw toestel niet beschikbaar is. Klopt deze informatie? Het is een lastig probleem omdat je aangeeft dat het niet gaat om alle nummers, maar een aantal nummers. Hebben deze bellers dezelfde provider die jou niet kunnen bereiken? Of hebben de bellers verschillende providers waarvan zij gebruik maken?

Ervaar je de problemen op één bepaalde locatie, bijvoorbeeld thuis, of ervaar je de problemen op meerdere locaties? Zoals je misschien al merkt aan mijn vragen is het soms lastig te achterhalen waar de problemen precies vandaan komen. Het kan een probleem met de dekking binnen, of buiten zijn. Een probleem met het toestel, de simkaart of de beller die jou op dat moment wil bereiken. Mocht het blijken dat de bellers die jou niet kunnen bereiken dezelfde provider hebben, dan hoor ik dat graag van je!
Het probleem doet zich overal voor
De bellers hebben voor zover ik kan nagaan verschillende providers. Het gaat dus om nieuwe bellers, bijvoorbeeld bezorgers die een half uur tevoren bellen, wat dan niet lukt, of na een paar keer proberen.
Of mensen die mij een paar weken niet gebeld hebben.
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor deze informatie, p.vdiest. Zou je mij de precieze melding kunnen doorgeven die beller te horen krijgt? Met deze informatie kan ik naar een van mijn iets technischere collega's voor overleg.
niet beschikbaar, of direct voicemail
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de terugkoppeling. Mijn collega is hiermee aan de slag gegaan en het onderzoek naar het probleem loopt momenteel. Zodra er meer duidelijkheid is, zal je worden geinformeerd!

Reageer