onbereikbaar en geen inzicht in verbruik op IkBen

• 5 december 2017
  • 15 reacties
  • 183 keer bekeken

ik heb een paar weken terug bij jullie een sim-only abonnement gekocht en nummerbehoud aangevraagd, de nummerbehoud werd niet doorgevoerd, maar na een lang telefoontje naar de ben was het probleem gelukkig na 5 minuten opgelost en kreeg kon ik hem gebruiken.

helaas waren daarmee niet alle problemen opgelost, mijn mobiel internet deed het namelijk nog niet, ik heb hem al in een andere telefoon getest en daarin werkt het ook niet.

ook kan ik het verbruik niet zien, alles staat continue op nul en ik zie dus niet dat ik al gebeld en gesmst hebt.

vorige week werd ik gebeld door de gene die mij het eeste gesprek had geholpen met de vraag of het allemaal goed gegaan was, dit telefoontje nam ik niet op en later heb ik terug gebeld. ik heb alle problemen uitgelegd, zij zou het probleem dat ik het verbruik niet kon zien oplossen en ik zou mijn simkaart in een andere telefoon testen. helaas ben ik niet meer gecontact en is het probleem ook niet opgelost.

vandaag deed mijn 2g het ook niet en ik ben dus onbereikbaar, ik heb het een tijdje laten gaan omdat ik het druk had maar nu word het echt tijd voor een oplossing, ik betaal natuurlijk wel voor mijn abonnement.

ik hoop dat jullie dit probleem kunnen oplossen!!

15 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi rene.schouten98! Jeetje zeg, dat is niet echt een lekker begin van jouw Ben abonnement! Balen dat jij zoveel problemen ondervind! Ik ga mijn best doen dit alles voor je op te lossen.

Ik ben meteen het systeem ingedoken en ik zie dat ik de gegevens van jouw belstatus niet kan ophalen in het systeem, dit zou verklaren waarom jij dit ook niet kan op IkBen. Zou je mij een screenshot kunnen sturen van jouw verbruiks status op IkBen? Dan kan ik een melding doorzetten naar een achterliggende afdeling om dit op te lossen. Als jouw bundels niet staan gekoppeld aan jouw belstatus zou dit ook de problemen met jouw mobiele internet verklaren. Jouw simkaart denkt hierdoor namelijk dat jij geen actieve bundel hebt en met de MB pauze ben je beschermt tegen kosten buiten de bundel.

Wat we in de tussentijd kunnen doen, om te zorgen dat jij toch gebruik kunt maken van jouw mobiele internet, is de MB pauze tijdelijk uitschakelen. Hierdoor zou jij gewoon moeten kunnen internetten terwijl mijn collega's dit probleem voor je gaan oplossen. Wat voor mobiele telefoon gebruik je? Dan zal ik je uitleggen hoe jij je data verbruik in je toestel kunt bijhouden in de tussentijd. Een nadeel aan deze constructie is dat het verbruik buiten de bundel gerekend zal worden, deze kosten ga ik uiteraard voor je corrigeren, maar jij zult in de tussentijd dan wel van Ben smsjes ontvangen dat er kosten buiten de bundel ontstaan en ik kan me voorstellen dat dit als vervelend kan worden ervaren.
hier is de afbeelding van mijn verbruikstatus.

bedankt voor deze correcte reactie, ik hoop dat het snel opgelost is.

het verbruikslimiet zal ik instellen op mijn telefoon.
Reputatie 7
Badge +7
Yes, dankjewel Rene! Je bent een topper! Ik heb de melding zojuist voor je uitgezet, zodra er meer bekend is zal ik jou hierover via dit topic informeren! Ik heb je MB pauze zojuist uitgeschakeld, jij zou nu moeten kunnen internetten!
ik heb nog steeds niet bellen, sms en of internetten.

ik heb 2 keer een mms van ben ontvangen, het downloaden daarvan mislukte.
mischien gaan er iets fout met de APN, deze staat nu t-mobile NL internet
Reputatie 7
Badge +7
Hmmm dat schiet niet op natuurlijk Renee! Ik heb aan deze kant je netwerk instellingen een flinke reset gegeven. Wil jij je telefoon eens helemaal uit en weer aanzetten? Dan kan je simkaart dit verwerken.
ik heb heb opnieuw opgestart maar ik zie nog geen resultaat.
Reputatie 7
Badge +7
Aaah dat meen je niet! Dan ben ik bang dat we moeten afwachten tot mijn collega's het probleem achter de schermen hebben kunnen verhelpen. We kunnen wel als laatste nog proberen om de instellingen in je toestel te doorlopen, zou je mij kunnen laten weten welke mobiele telefoon jij gebruikt en welke versie van het besturing systeem er op staat?
ik heb een leeco pro3 x720 telefoon met android 6.0.1

ik heb wat screenshots geupload van instellingen die verkeerd zouden kunnen zijn.
Reputatie 7
Badge +7
Aaaaaaaaaaah, hij staat ingesteld op T-Mobile. Maar jij hoort nu natuurlijk bij Ben 😃 Zou jij deze stapjes eens willen doorlopen?
ik heb hem ingesteld en mn telefoon opnieuw opgestart, maar is er nog niets veranderd.
Reputatie 7
Badge +7
Aaah dat is balen Renee, ik werd heel hoopvol 😞 Dan moeten we echt mijn collega's afwachten die hier nu mee bezig zijn.
is er voortgang? ik vind het wel erg lang duren dat ik onbereikbaar ben.
Reputatie 7
Badge +7
Ze zijn nog voor je bezig, Rene. Sorry dat het zo lang duurt. Zodra ik meer weet zal ik je via dit topic informeren.
het lijkt opgelost te zijn, ik kan bellen en ik ik kan het verbruik zien. bedankt voor uw hulp!

kan ervoor gezorgd worden dat ik niet hoef te betalen voor de afgelopen periode?
Reputatie 7
Badge +7
Aaaaah fijn om te lezen, ik zie in het systeem ook terug dat gister om 13:41 de melding is afgesloten met de mededeling dat het is opgelost, top dan dit ook echt het geval is dit keer 😉 Ik had bij de melding van het probleem ook direct een verzoek uitgezet om de kosten voor de dagen dat jij je abonnement niet hebt kunnen gebruiken te vergoeden, deze compensatie is gister ook meteen in het systeem gezet en zal verrekend worden met de maandkosten van december. Dit zul jij terugzien op de eerste pagina van jouw factuur welke je in januari ontvangt.

Reageer