Beantwoord

SMS-en lukt niet

• 27 augustus 2018
  • 18 reacties
  • 312 keer bekeken

Heb net een abonnement bij Ben genomen maar
  1. Sms-en werkt niet.
  2. Bij Mobiel netwerk - Namen toegangspunten - APN's zie ik staan T-Mobile internet en T Mobile MMS . Ik verwacht daar iets van BEN te zien?
Bellen en internetten lukt wel.
Graag een oplossing van het probleem.

Eddie H
icon

Beste antwoord door Wietske 28 augustus 2018, 12:12

Ik help je graag verder, Eddie! Zou je de stappen uit dit topic eens willen doornemen?
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 5
Badge +12
Ik help je graag verder, Eddie! Zou je de stappen uit dit topic eens willen doornemen?
Hoi Wietske,

Dank voor je antwoord! Heb dit al geprobeerd, helaas zonder resultaat. 😥
Heb een uur geleden de helpdek gebeld en die zal me nu 3 mailtjes sturen met alle instellingen. ( Helaas, na 1,5 uur nog steeds niets ontvangen, maar moet niet al te veeleisend zijn😀 )
Verder hebben ze alles (?) gereset en ik mijn simkaart uit de mobiel ( motorola g 6 plus) gehaald heb en hem opnieuw opgestart ( zonder resultaat dus )
Vind het trouwens wel raar ( ondanks dat Ben gebruik maakt van het T Mobile netwerk ) dat ik een abonnement bij Ben neem en je de APN van T Mobile is.
Zeer verwarrend, zeker als ik straks iets moet veranderen in de APN van T Mobile?. Of moet ik een nieuwe Ben APN maken?
Vind je het ok dat ik verder met jou communiceer?

Eddie Hoogers
Reputatie 5
Badge +12
Natuurlijk vind ik dat goed! Ik vermoed dat je de e-mails van mijn collega niet ontvangt omdat we op dit moment een storing hebben in onze systemen waardoor handmatig mailen niet werkt. De e-mail die mijn collega zou sturen bevat trouwens dezelfde informatie als het topic waar ik je naartoe verwees dus daar mis je verder niets aan 😉 Zou je inderdaad de APN eens op Ben willen zetten? En wat voor foutmelding krijg je precies te zien wanneer je een sms verstuurt?
Hoi Wietske,

Dank wederom voor je reactie. ( Blijf het niet aldoor zeggen hoor 😉 ) Op dit moment lukt het me even niet om op jou vragen antwoord te geven.
Morgenvroeg ( niet te vroeg) krijg je antwoord. Sorry. Kan je wel melden dat ik een T Mobile APN heb en geen Ben APN. Zie mijn vorige post.
Tot morgenvroeg,

Groyen van Eddie
Reputatie 5
Badge +12
Geen probleem! Morgen ben ik zelf een dagje vrij dus dan zullen de andere Community-leden of mijn collega je verder helpen. Komt goed 🙂
Goedemiddag,

Hoop dat je me kunt helpen!
Als ik inlog op de BEN website, krijg ik geen enkele info,
er blijft staan storing, storing en geen info over facturen etc.

Hoe kan dit? Graag even een mailtje op: wpost1980@gmail.com
Ben praktisch doof en ik kan niet bellen helaas.
Reputatie 5
Badge +7
Goedemiddag,

Hoop dat je me kunt helpen!
Als ik inlog op de BEN website, krijg ik geen enkele info,
er blijft staan storing, storing en geen info over facturen etc.

Hoe kan dit? Graag even een mailtje op: wpost1980@gmail.com
Ben praktisch doof en ik kan niet bellen helaas.

Hi Wpost1980, ik heb een vermoede dat je met de verkeerde inloggegeven inlogt. Ik heb je een mail verzonden met de juiste gebruikersnaam, daarna moet alles zichtbaar zijn.
Beste Jill,

Ah, gelukt! Vriendelijk bedankt!
Reputatie 5
Badge +7
Ah super! Graag gedaan. Ik wens je een fijne dag verder.
Hoi Wietske,
Had het zelf zo druk dat het me niet gelukt is antwoord te geven op je vragen.
Heb de simkaart in een ander mobiel ( Motorola g4) gestopt en daar werkt de simkaart wel naar behoren.
Ik heb een aantal screenshots gemaakt ( kostte me wel zeer veel moeite 😉 ) maar dit is het resultaat:
Hoop dat het a. gelukt is en b. of je me hiermee uit de brand kan helpen. :)
Groeten Eddie

Hier de instellingen van Berichten. Misschien zit daar de fout?
Begin er zelfs een beetje handig in te worden. :)

Reputatie 3
Badge +2
Bedankt voor alle screenshots Eddie! Ik heb je een mail gestuurd met de juiste APN instellingen voor een android toestel. Kan je dat eens proberen in te voeren? Vergeet je toestel daarna niet opnieuw op te starten 🙂
Ontvangen! Lukt me alleen niet om dat vandaag of morgen te doen. 😞 Maandag krijg je bericht! ( ook als het gelukt is )
Dank voor alle moeite ! 🙂
Reputatie 5
Badge +12
Dat is goed! We wachten in spanning af haha 😃
Snif , geen enkel effect 😞
Hoop niet dat we afstevenen op fabrieksinstellingen herstellen. 😢 ;-)

Eddie
Reputatie 3
Badge +2
Dat is balen! Ik heb je een andere mail gestuurd. Hier staan wat stappen in die je kunt volgen, maar de belangrijkste stap is het invullen van de dekkingskaart. De technische dienst gaat dan een onderzoek opstellen en achterhalen waarom je niet kan sms'en en met een gepaste oplossing komen 🙂
Dank je voor je reactie! Heb de mail ontvangen. Ik ben bang dat het tot een reset komt. Heb daar nog even geen puf in. 😞
Donderdag heb ik een vrije dag dus dan maar diep ademhalen en resetten...:)
In ieder geval dank voor alle tijd en aandacht. Donderdag hoor je meer ( goed nieuws? )

Groeten van Eddie Hoogers
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Eddie! Ik hoop dan donderdag goed nieuws van je te horen! Succes en als we je nog ergens mee kunnen helpen, laat het ons dan weten 🙂

Reageer