Beantwoord

SMS naar buitenland werkt niet meer

  • 23 February 2019
  • 11 reacties
  • 1369 keer bekeken

Dag, sinds kort kan ik geen SMS naar buitenland meer versturen. In NL gaat goed, maar met name afrikaanse landen levert 100% foutmelding op. Aangezien dit mijn werkgebied is er g onhandig.... Wat is de oplossing en waarom gaat het fout?
icon

Beste antwoord door Jill 25 February 2019, 09:43

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 5
Badge +7
Hi HansHH,

Ai dat is zeker onhandig. Ik heb de instellingen voor je nagekeken en een reset gegeven. Zou je jouw telefoon helemaal opnieuw willen opstarten en willen checken of je nu weer naar het buitenland kunt sms'en?
Sinds kort heb ik het zelfde met sms naar Cuba. Gaat niet meer, terwijl ik met een andere telefoon met een vodafone abo wel kan smsen.
Kan mijn nummer ook gereset worden? Of heeft dat geen effect gehad?
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Onhandig dat je niet volledig gebruik lijkt te kunnen maken van jouw abonnement. Ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit gewerkt heeft!
Ik kan ook geen sms sturen naar de buitenland
Reputatie 5
Badge +6
Hoi! Ik heb een reset geplaatst op het netwerk. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Ik hoor graag van je of het hiermee werkt. Ik wens je een fijne dag.

Ook ik kan geen sms naar het buitenland versturen. Krijg steeds fout 38 melding. Mag ik ook gereset worden? Dank alvast!

 

Reputatie 5
Badge +6

Hi Gwen! Ik zie dat je ondertussen al contact had opgenomen. Mijn collega heeft de instellingen voor je gereset maar je gaf aan dat het nog steeds niet werkte. Ik adviseer je een kruistest te doen. Een kruistest houdt in dat je de Ben simkaart in een ander toestel probeert om erachter te komen of je in een ander toestel wel sms’jes kunt versturen.

Super dank Merve. Het probleem om een SMS naar de VS te versturen blijft nog, maar het gaat helemaal goed als ik mijn simkaart in een ander telefoon zet. Betekend dit dat het probleem niet bij Ben ligt maar bij mijn toestel zelf (Sony). En heb je nog tips voor me? Heel veel dank voor je aandacht weer! Groetjes, Gwen 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Gwen! Bedankt voor jouw informatie. Ja, dan ligt het echt aan het toestel ben ik bang. Misschien heb je wat aan onze toestelhulp? Mocht het daar niet in staan kun je even kijken naar de instellingen in beide telefoons, wat het verschil maakt! 

Hartelijk dank voor alle tips. Succes ook met de rest! Best, Gwen

 

Reputatie 5
Badge +9

Bedankt! Is het inmiddels gelukt?

Reageer