Telefoon gaat niet over maar direct naar voicemail

• 12 juli 2017
  • 2 reacties
  • 1448 keer bekeken

Sinds een paar dagen gaat mijn telefoon soms wel maar meestal niet over. Zeker is dat direct de voicemail gaat als ik zit te wachten op een code van de bank ivm internetbankieren. Dus geen aankopen/overschrijvingen mogelijk. Heb al andere telefoon geprobeerd, aan/uit, voicemail uitgezet maar helpt allemaal niet. Wat nu?

Dit topic is gesloten

2 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi mar.lien, wat een super onhandig probleem! Allereerst heb ik jouw topic verplaatst naar het onderwerp internet en bereik.

Het probleem dat je ervaart kan meerdere redens hebben. Om te beginnen met de dekking in de regio. Ik heb de dekkingskaart bekeken in jouw omgeving en ik zie daar (gelukkig) geen storingen terug. De problemen kunnen dan veroorzaakt worden door jouw telefoon of simkaart. Ik zie dat je al sinds 2010 klant bent bij Ben. Heb je in de tussentijd al eens een nieuwe simkaart gehad?

Hoe je kunt controleren welke van de twee (telefoon/simkaart) het probleem veroorzaakt zou je een zogenoemde kruistest kunnen uitvoeren. Met een kruistest test jij je huidige simkaart uit in een ander toestel, en een simkaart van iemand anders in jouw toestel. Als jouw simkaart ook niet helemaal fijn werkt in een ander toestel, dan worden de problemen veroorzaakt door de simkaart. Werkt jouw simkaart pefect in een ander toestel maar een simkaart in jouw toestel niet? Dan worden de problemen veroorzaakt door jouw toestel.
Dank je wel Angelique. Ik heb van mijn zwager een andere mobiel gekregen en voor de zekerheid een nieuwe simkaart aangevraagd. Ik neem aan dat het nu goed zal komen.