Wat te doen als je geen bereik of slechte dekking hebt?

  • 27 May 2016
  • 91 reacties
  • 44297 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Kun je niet bellen, sms'en of internetten of heb je slecht bereik dan kunnen er een aantal dingen aan de hand zijn. Ik wil je adviseren altijd eerst je mobiele telefoon even uit en weer aan te zetten zodat je simkaart opnieuw wordt aangemeld op het netwerk. Mocht je daarna nog steeds geen verbinding hebben dan kun je de volgende stappen volgen:

Stap 1: Controleer je dekking

Controleer op de dekkingskaart of er mogelijk een storing is op de locatie waar je problemen ervaart. Hier kun je ook controleren hoe de dekking is. Is deze slecht? Je kunt hier gelijk je klacht doorgeven via 'meld een probleem'.

Controleer ook of de instellingen in je toestel wel goed staan. Dit kun je hier controleren.

Stap 2: Is je simkaart geblokkeerd?

- Heb je drie keer een verkeerde pincode ingevoerd? Voer dan de pukcode in.
- Heb je een andere mobiele telefoon? Mogelijk zit er een simlock op.
- Heb je een vervangende simkaart aangevraagd en is deze geactiveerd?
- Mogelijk is je simkaart geblokkeerd vanwege een betalingsachterstand?

Stap 3: Blokkades en doorschakelingen

Het kan zijn dat er blokkades en doorschakelingen op het netwerk actief zijn. Je kunt deze verwijderen door een viertal codes in te voeren.

##002# (druk op de beltoets)
#21# (druk op de beltoets)
#330*0000# (druk op de beltoets)
#330*1234# (druk op de beltoets)

Stap 4: Voer een kruistest uit

Controleer of je simkaart wel in een andere mobiele telefoon werkt door middel van een kruistest. Op deze manier kun je erachter komen of het aan je mobiele telefoon ligt of je simkaart.

Werkt je simkaart wel in de andere mobiele telefoon? Dan adviseer ik om een software-update te doen op je mobiele telefoon of een fabrieksreset doen.

Mocht dit beide niet helpen dan zit er een defect in het toestel en kan dit alleen verholpen worden met een reparatie. Meer daarover lees je hier.

Heb je hetzelfde probleem met je simkaart in een ander toestel dan wordt het probleem door jouw simkaart veroorzaakt en kun jij hier een nieuwe simkaart bestellen.

Stap 5: Maak een melding op onze dekkingskaart

Kun je na het volgen van de bovenstaande stappen nog steeds niet bellen, sms’en of internetten? Dan kun je een melding maken via de dekkingskaart. Hiermee wordt er een onderzoek gestart bij de technische dienst.
 


91 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Leuk die dekkingskaart Ik zocht mijn postcode op en toen zei die "uw 4G dekking is zeer goed" Dat gevoel had ik zelf ook al.Want ik vlieg met de 4G van BEn als een malle over de digitale snelweg. De snelweg is aangelegd door Huawei .
Badge
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.


Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?
Reputatie 3
Badge +7
Dat begrijp ik, Eline. Ik heb je een e-mail gestuurd met een aantal vervolgstappen in deze situatie. Ik hoop dat we het hiermee kunnen oplossen!
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.
Jammer dat BEN bij jou niet bevalt want hun netwerk is super goed, echt hoor. Wat geeft de dekkingskaart bij jou aan?


Bij geeft die aan zeer goed maar dat is niet zo, heb vaak maar net 1 streepje.
Ok, dit is heel dom 😠 Ik had m'n mobiele data/gegevens uitstaan??? Goeie genade!!!
Thanks anyway:8
Badge
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.


Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?


Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:

"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "


Er wordt dus verwacht van mij de klant dat ik 24 uur per dag mijn telefoon in de gaten moet gaan houden om te zien of er nog wel bereik op is, onmogelijk dus.


Jammer dat je die indruk hebt gekregen maar niemand verwacht dat je 24 uur per dag je telefoon in de gaten houdt. Wat we willen zijn twee voorbeelden zodat we gerichter naar een kink in de kabel kunnen zoeken. Wanneer je dus een belpoging doet en deze mislukt omdat je geen bereik hebt, dan is dat reeds een voorbeeld. Wat we dan nodig hebben bij dat voorbeeld is het nummer dat je wilde bellen, de datum, het tijdstip, de locatie en eventueel de foutmelding die je hoort.
Badge
Op je locatie is de dekking inderdaad toereikend. Je zou kunnen kijken onder instellingen>verbindingen>meer>mobiele netwerken of je onder netwerkmodus de juiste modus hebt gekozen, namelijk 2G/3G (of WCDMA/GSM). Verder moet onder 'Netwerk operators' 'Automatisch' geselecteerd zijn. Kan je dat voor mij controleren.
Badge
De kruistest is wel essentieel. Zodoende kom je erachter of je probleem komt door je simkaart of je telefoon en kunnen we de juiste vervolgstappen ondernemen. Heb je een mogelijkheid om met je telefoon en simkaart langs een telefoonwinkel te gaan of iemand anders te vragen die wel een zelfde formaat simkaart heeft?
Badge
Als uit je kruistest blijkt dat je telefoon defect is, dan moet die wellicht ter reparatie aangeboden worden. Heb je nog garantie op je telefoon en bij welke (web)winkel heb je hem gekocht?
Badge
Wat balen dat je hinder ondervindt van de dekking. Ik zie dat naar aanleiding van je mail een onderzoek is gestart. Het onderzoek is bijna ten einde en een terugkoppeling kan je dan per mail verwachten.
Badge
Goedemorgen Angelique, ik ben wat aan het googelen geweest en vond iets over netwerken en bereikbaarheid. Ik heb mijn telefoon sinds 2 dagen ingesteld op 2g netwerk. En sindsdien kan ik gewoon vanuit binnenshuis bellen en ben ik verstaanbaar. Heel raar; had niet gedacht dat dit iets uit zou moeten maken, maar toch. Het is uiteraard niet ideaal want moet nu steeds mijn instellingen aanpassen wil ik onderweg /ergens anders gebruik maken van sneller internet( waar geen WiFi is) Conclusie; nog steeds niet tevreden! Wel blij dat ik normaal kan telefoneren. Uiteraard wil ik dus mijn 4g uitzetten, alleen lukt dit niet. Dit blijft erin staan bij het bestellen als ik mijn bundel wil wijzigen.

Het bereik via 2G kan op verschillende locatie een sterker signaal hebben dan het 3G signaal (dit staat los van de snelheid). Bellen kan via het 2G en 3G netwerk en internetten op beide netwerken en 4G netwerk. Je telefoon zou automatisch moeten overschakelen naar het sterkste netwerk als je gaat bellen. Waarom je iPhone dat niet doet, durf ik niet te zeggen. Mocht je ooit een kruistest kunnen doen, dan kunnen de bevindingen veel duidelijkheid geven.


Hallo,

Ik heb een klapperende internetverbinding. Dan weer wel, dan weer niet.
Alles al gechecked. Toestel uit en weer aan, netwerkinstellingen gereset, crosstest met simkaart in ander toestel: zelfde euvel.
MB Pauze staat aan, maar ik heb nog voldoende data.
Kan dit z.s.m. opgelost worden?


Goed dat je van alles al geprobeerd hebt. Zou ik nog mogen weten welk toestel je gebruikt?
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.
Jammer dat BEN bij jou niet bevalt want hun netwerk is super goed, echt hoor. Wat geeft de dekkingskaart bij jou aan?
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.


Op dat op je locatie de dekking prima is. Wellicht kan je ons vertellen welk toestel je gebruikt, sinds wanneer je last van hebt en welke melding je krijgt als je probeert te bellen of internetten?


Internet kom ik dan niet eens op alleen via de wifi en bellen kan ik dan niet en ook niet gebeld worden, als ik dan mijn nummer bel met een ander toestel dan krijg ik te horen dat ik niet binnen bereik ben. Ik heb een samsung S5. BEN heeft al eens aangegeven dat het bereik niet goed is op het moment dat ik het meldde, zie onderstaande reactie:

"Ik zie dat het netwerk op jouw postcode in orde moet zijn, maar dat het bij jou in de buurt nog niet optimaal is, Jootje. Zou je mij een paar voorbeelden van datum en tijdstip kunnen sturen dat je niet goed kon bellen of dat jouw bereik weg viel? Dan ga ik dit verder onderzoeken voor jou. "

Het kan in ieder geval geen Huawei telefoon zijn!!
Reputatie 6
Badge +3
Ik heb ook vaak geen bereik thuis of ergens ook niet, dit heb ik al meerdere keren gemeld ook. Krijg dan alleen boven vermeld advies en ik moet bijhouden wanneer ik geen bereik heb. Dit is toch van de zotte want dat betekend dat ik continu met mijn telefoon moet gaan lopen om te zien en proberen of ik überhaupt bereik heb. Helaas is dat niet mogelijk want heb ook gewoon een baan waar ik moet werken.
Voor mij houd BEN dan ook op zodra mijn contract periode is verlopen.
Jammer dat BEN bij jou niet bevalt want hun netwerk is super goed, echt hoor. Wat geeft de dekkingskaart bij jou aan?


Bij geeft die aan zeer goed maar dat is niet zo, heb vaak maar net 1 streepje.


Echt vervelend voor je.
Reputatie 3
Badge +7
Hallo,
ook ik heb sinds 4 dagen een nieuw abonnement bij Ben en amper bereik. De verbinding valt weg of ik hoor helemaal geen stem "aan de andere kant". Erg vervelend. De service voordat je begint met BEN voelt heel prettig. Maar als ik nu bij BEN ben, dan krijg ik het gevoel dat het netwerk niet stabiel is. Tenminste niet waar ik woon. Bij Telfort had ik hier helemaal geen problemen mee. Ik overweeg dus ook weer terug te gaan naar Telfort waar ik nooit problemen had met bereikbaarheid. Jammer, maar de service moet gewoon in alle punten goed zijn. Ik hoop dat jullie hierin kunnen verbeteren. Met vriendelijke groet, M. Becking


Hoi Mareen, wat jammer om te horen dat je bereik niet toereikend is bij jouw huis. Ik heb jouw postcode nagekeken op de dekkingskaart lijkt alles in orde. Ondervind jij ook problemen met het gebruik van data of alleen bij bellen? Ik help je graag verder.

Groetjes, Jolijn
Reputatie 3
Badge +7
Bedankt voor het testen, Mareen. Weet jij toevallig of er iemand in jouw omgeving ook dekkingsproblemen heeft met het T-Mobile netwerk?
Reputatie 3
Badge +7
Geen probleem, Mareen. Ik raad je aan om hier een melding van te maken op de dekkingskaart. Je hoeft hier alleen eerst voor in te loggen bij Ik Ben. Deze melding zal dan verder onderzocht worden door de technische afdeling.

Groetjes, Jolijn
Reputatie 3
Badge +7
Zeker weten 😉 Mocht je later toch nog vragen hebben hierover, kan je altijd een berichtje sturen!
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Paul, bedankt voor je bericht. Wat jammer om te horen dat je problemen hebt met je data! Ik help je graag verder. Zou je mij hiervoor kunnen vertellen wat voor toestel jij gebruikt?

Groetjes, Jolijn
Reputatie 3
Badge +7
Dan zou ik je willen aanraden om je internetinstellingen opnieuw in te voeren met het stappenplan in deze link, Paul 🙂 Ik hoor graag of het dan beter werkt!

Groetjes, Jolijn
Reputatie 3
Badge +7
Dat is niet zo vreemd, Paul. Ben kan het Wifinetwerk niet beïnvloeden 😉 Ik heb je internet een reset gegeven. Ik wil je vragen om je toestel opnieuw te starten. Ik hoor graag of het dan beter werkt!

Groetjes, Jolijn
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Paul, ik begrijp hieruit dat jij niet kan kiezen uit Ben bij je providers. Bij de link die ik eerder heb gestuurd wordt aangegeven hoe je zelf een toegangspunt kan maken. Daardoor zou je Ben moeten kunnen selecteren. Heb je dit al geprobeerd?
Reputatie 6
Badge +8
Dat is begrijpelijk, ymk. Is er niemand in de omgeving waar jij de simkaart kan kan proberen? Ik zie namelijk dat je sinds 4/5 maanden een nieuwe simkaart hebt.
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb helemaal geen internet dekking in duitsland. Automatisch pakt hij deutsche telecom. Geen internet. Pas ik handmatig aan naar e-plus, nog steeds niet.
Moet mijn sim aangepast worden?


Hallo, ik snap dat het erg onhandig is dat het niet lukt om verbinding te maken met een provider in Duitsland! De instellingen van je simkaart heb ik voor je nagekeken en daar zie ik dat je verbinding zou moeten kunnen maken met een provider in Duitsland. Omdat het bij jou niet lukt raad ik je aan om dit topic door te nemen.

Reageer