Beantwoord

Welkomstberichten uitschakelen ?

• 4 december 2018
  • 5 reacties
  • 156 keer bekeken

Ik irriteer me mateloos aan de welkomstberichten die ik, met name in de grensgebieden, krijg als de telefoon overschakelt naar een ander ( buitenlands ) netwerk.
Soms krijg ik er wel 4 of meer tijdens een middagje winkelen.

Iemand die mij kan vertellen hoe ik dat uitschakel..?
Het kon in 1998 al bij Vodafone dus ik kan mij niet voorstellen dat dit bij Ben niet mogelijk is.
Daarbij hebben deze berichten binnen de EU totaal geen toegevoegde waarde meer nu de roamingkosten zijn afgeschaft.
Het is voor mij een bron van irritatie die groot genoeg is om van provider te wisselen als dit niet kan worden uitgezet ( wat flauwekul is gezien dat 20 jaar geleden al wel kon ).
icon

Beste antwoord door Romy 5 december 2018, 10:05

Ik irriteer me mateloos aan de welkomstberichten die ik, met name in de grensgebieden, krijg als de telefoon overschakelt naar een ander ( buitenlands ) netwerk.

Het kon in 1998 al bij Vodafone dus ik kan mij niet voorstellen dat dit bij Ben niet mogelijk is.
Daarbij hebben deze berichten binnen de EU totaal geen toegevoegde waarde meer nu de roamingkosten zijn afgeschaft.
Het is voor mij een bron van irritatie die groot genoeg is om van provider te wisselen als dit niet kan worden uitgezet ( wat flauwekul is gezien dat 20 jaar geleden al wel kon ).

Hi! Het uitschakelen van de welkomstberichten is bij Ben niet mogelijk, sorry hiervoor. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om iedere dag meerdere sms'jes te krijgen wanneer je precies op de grens zit. Jouw mobiel zoekt dan telkens naar het sterkste netwerk en wanneer dit een andere zendmast betreft krijg je opnieuw een sms. Ik kan de sms niet voor je uitschakelen, maar je kunt wel jouw netwerk handmatig instellen. Hierdoor blijft het toestel op hetzelfde netwerk en kun je de standaard sms'jes toch omzeilen.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hi! Het uitschakelen van de welkomstberichten is bij Ben niet mogelijk, sorry hiervoor. Ik kan me voorstellen dat het vervelend is om iedere dag meerdere sms'jes te krijgen wanneer je precies op de grens zit. Jouw mobiel zoekt dan telkens naar het sterkste netwerk en wanneer dit een andere zendmast betreft krijg je opnieuw een sms. Ik kan de sms niet voor je uitschakelen, maar je kunt wel jouw netwerk handmatig instellen. Hierdoor blijft het toestel op hetzelfde netwerk en kun je de standaard sms'jes toch omzeilen.
Oké, dat is dan duidelijk, wordt dus zoeken naar een andere provider helaas...

Zoals eerder gezegd, in 1998 was ik klant bij Vodafone en als touringcarchauffeur veelvuldig in het buitenland. Men heeft daar destijds op mijn verzoek alle welkomstberichten in het systeem uitgezet, met name omdat het s'nachts erg irritant is als zo'n bericht met notificatie binnenkomt in een bus vol slapende passagiers. Denk aan een rit naar Italië: grens Duitsland Oostenrijk en 2,5 uur later weer 1 bij de grens Oostenrijk-Italië....
Het handmatig instellen van het netwerk is geen optie onder het rijden en ik moet ten alle tijde bereikbaar zijn en kunnen bellen.

Aanvulling: Zojuist nog gebeld met de klantenservice van Vodafoon en daar kunnen deze welkomstberichten, 20 jaar later, nog gewoon door de klantenservice worden uitgeschakeld.
Uiterst merkwaardig dat dit bij Ben niet mogelijk is.
Aanvulling 2: Zojuist geïnformeerd bij de klantenservice van T-mobile ( op welk netwerk Ben opereert ) en ook daar kun je zelf, bij je account-instellingen, de welkomstberichten uitschakelen...
Lijkt mij dat Ben hier een flinke inhaalslag te maken heeft.🤔
Reputatie 5
Badge +6
Ik kan me voorstellen dat het storend kan zijn in zulke situaties om deze sms'jes te ontvangen. Ik zou ze graag voor je uitzetten, maar zoals ik in mijn vorige bericht aangaf is het bij Ben nog niet mogelijk. Dat het bij andere providers al (een tijd) wel kan, is natuurlijk goed mogelijk. Ik denk dat voor de algemene gebruiker het belangrijk is om deze sms'jes te ontvangen om hoge extra kosten te voorkomen. Als deze sms'jes uitgeschakeld kunnen worden is de kans ook groter dat je als consument onverwacht met een hoge rekening komt te zitten. En dat is nou net waar Ben niet op zit te wachten. In jouw geval is dit natuurlijk iets anders, dus ik kan je goed begrijpen. Ik hoop je in ieder geval goed geïnformeerd te hebben en ik wens je een fijne dag toe.
Over de zin en onzin van de welkomstberichten, zeker nu er geen roamingkosten meer zijn binnen de EU, wil ik verder niet in discussie, ik zie daar het nut niet van in omdat het een verhaal wordt van voor- en tegens, welles, nietes etc.
Daar pas ik voor.
Wat mijns inziens wèl duidelijk is, is dat je misschien bij een ander iets meer betaalt maar ook meer mogelijkheden hebt.
Ik heb dus besloten om over te stappen naar T-mobile, daar kan ik het zelf instellen en ook gewoon binnenshuis bellen wat ik bij KPN en Vodafone op mijn locatie niet kan door te lage dekking.
Kost € 1 / maand meer maar daar lig ik niet wakker van.
Ga dus mijn 2 contracten verhuizen.
Bedankt voor de antwoorden, jammer dat Ben zijn zaakjes niet op orde heeft zoals de rest.
Reputatie 5
Badge +6
Jammer dat je besloten hebt over te stappen, maar je bent natuurlijk vrij om te gaan. Dat de roamingskosten zijn afgeschaft klopt, maar er zijn nog steeds landen binnen de EU waar je een toeslag betaalt over jouw tarief. Dit omdat bijvoorbeeld Zwitserland niet akkoord ging met het afschaffen van de roaming tarieven. De welkomstberichten zijn overigens niet alleen binnen de EU, maar ook buiten de EU van kracht. In deze landen betaal je altijd voor het gebruik van min/sms/mb. Het klopt inderdaad dat je bij andere providers meer mogelijkheden hebt, we blijven uiteindelijk een budget provider die er zijn voor mensen die niet altijd het aller nieuwste of aller duurste willen. Voor het bereik heb je in ieder geval de juiste keuze gemaakt. Wij zitten er zelf ookal jaren op 😉. En daarnaast is het natuurlijk al drie jaar het best geteste netwerk op rij!
Ik wens je een fijne tijd bij T-Mobile, en ik hoop je nog eens terug te zien. 🙂

Reageer