4 G Werkt niet

• 1 oktober 2017
  • 11 reacties
  • 183 keer bekeken

• Ben op dreef
  • 4 reacties
Hallo,

Ik heb 4 G voor de Iphone 5C aangevraagd maar de dag daarna werkt het niet. Het ios configuratie bestand van jullie site gehaald en verwerkt. Toestel daarna opnieuw opgestart maar het werkt nog niet. Moeten jullie misschien aan jullie kant de SIM kaart instellingen resetten?

Mvg
RJH

Dit topic is gesloten

11 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hoi RJH! Welkom op het Ben forum. Fijn dat je deze weg hebt gevonden om ook buiten kantoortijden je vraag te stellen.
Goed dat je de internet instellingen al gedownload hebt via de website van Ben. Heb je dit via Safari gedaan? Verder zou je nog een check kunnen doen bij je instellingen.

Ga op je iPhone naar Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel data aanzetten > Opties mobiele data > Check of schakel 4G in op de juiste manier is aangevinkt. Bijvoorbeeld voor data.

Deze stappen zijn via iOS11. Voorgaande iOS versies kunnen net iets anders in elkaar zitten maar de hoofdstappen zijn hetzelfde.

Ben benieuwd. Mocht dit al goed staan, dan zou een moderator van Ben je morgen kunnen helpen dieper in het systeem.
Hallo Bram,
Ik heb alles gedaan en geprobeerd maar geen enkele handeling zorgt er voor dat ik 4 G krijg. Ik denk toch dat BEN de gegevens van de SIM dient te herstellen/resetten ?

Al vast bedankt voor het meedeneken
Reputatie 5
Badge +2
Hoi,

Dat is lastig zo inderdaad. Woon je ook in een gebied dat goede 4G dekking heeft? Dat kun je op de dekkingskaart nakijken.
We hebben uitstekende BEN 4G dekking daar ligt het dus niet aan.
Reputatie 7
Badge +7
Hoi RJH! Wat onwijs balen dat het niet wil lukken om de 4G aan de praat te krijgen. Fijn dat je met Bram al het een en ander met je heeft doorlopen! Ik neem graag een kijkje achter de schermen voor je. Ik zie alleen dat je 2 telefoonnummers hebt bij Ben, kun jij mij de laatste 3 cijfers sturen van het nummer waar het om gaat?
Hallo Rox het gaat om nr 945
Reputatie 5
Badge +2
Hopen dat er snel een fix is voor je probleem RJH!
Reputatie 7
Badge +7
Yes, dankjewel RJH! Ik kan geen bijzonderheden in het systeem vinden waarom jij dit probleem zou ervaren. Ik heb voor de zekerheid je netwerk instellingen een reset gegeven. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken. Mocht dit niet hebben geholpen wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of jij dan hetzelfde probleem ervaart.
Hallo Rox, ik heb de telefoon uitgezet en weer opnieuw opgestart en nu werkt 4G wel.
Bedankt
Reputatie 5
Badge +2
Kijk! Wat fijn dat het zo toch nog snel is opgelost. Nu heb je pas echt een razendsnelle verbinding 🆒
Reputatie 7
Badge +7
Hallo Rox, ik heb de telefoon uitgezet en weer opnieuw opgestart en nu werkt 4G wel.
Bedankt

Yes! Helemaal super RJH! 😃 Daar ben ik blij om! Dan rest mij niks anders dan jouw veel plezier te wensen met je supersnelle 4G! Mocht je in de toekomst nog eens een vraag of probleem hebben dan weet je ons te vinden #Benervoorjou