Beantwoord

4g werkt niet bij bepaalde apps

  • 4 September 2019
  • 5 reacties
  • 1958 keer bekeken

Hallo, wanneer ik op mijn 4g netwerk zit, doen bepaalde apps het soms niet. Als ik Google maps heb afgesloten laad hij de bestemming en route niet. Daarnaast werkt YouTube niet op de app maar wel via internet, en de Playstore werkt ook niet. Voor de rest werken wel alle apps, iemand enig idee wat dit is?
icon

Beste antwoord door Romy 13 September 2019, 14:10

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9
Hi Thomas. Dat is vreemd. Het kan meerdere oorzaken hebben. Heb je jouw 4G wel correct ingesteld? Is dit altijd bij dezelfde apps? En zijn er apps waarbij je wel 4G kan gebruiken?
Dag, mijn 4g staat gewoon goed ingesteld, het is altijd bij dezelfde apps, en de andere apps doen het wel op mijn 4g
Reputatie 5
Badge +6
Wist je dat je ook internet specifiek kunt uitzetten voor een bepaalde app? Dit kun je in de instellingen aanpassen. Verder kun je proberen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren.
Ja dit weet ik, maar dat heb ik niet gedaan, ik heb er niks aan veranderd. Bij bepaalde (ik denk Google) apps doet hij het niet. Want het is bij maps en Playstore
Reputatie 5
Badge +9
Ik denk dat het dan om een telefoon gerelateerd probleem gaat, of eigenlijk app gerelateerd. Als je jouw 4G wel bij andere apps kunt gebruiken kun je het signaal van 4G ontvangen. Ik zie op andere fora deze oplossingen voorbij komen:

Via de instellingen kijken of je data toegang hebt gegeven (dit kan via mobiel internet, en dan kijken welke toestemming hebben of via google maps instellingen) Omdat je dus op meerdere punten toestemming kunt geven, wil ik je adviseren dit nogmaals na te kijken.
De app verwijderen en opnieuw installeren

Daarnaast is het ook mogelijk dat het bugs zijn in de applicaties zelf, dus dat de app er voor zorgt dat je hem niet optimaal kunt gebruiken.

Reageer