Beantwoord

APN voor Motorola Moto E4 Plus

• 12 september 2018
  • 23 reacties
  • 281 keer bekeken

Vanmorgen overgestapt van Telfort naar Ben en helaas krijg ik mobiel internet niet aan de praat. Ik heb al het een en ander gevonden op internet over de APN settings maar het helpt allemaal geen barst. Het werkt gewoon niet. Weet iemand de juiste settings voor de Moto E4 Plus?
icon

Beste antwoord door Wietske 12 september 2018, 15:49

Helder! Ik snap dat je inderdaad niet te lang wil wachten. Ik heb inderdaad gezien dat de databundel niet actief is en zal dit voor je doorzetten richting de technische afdeling. Zij zullen dit zo snel als mogelijk is voor je herstellen. Sorry voor het ongemak!
Bekijk origineel

23 reacties

Ik heb de volgende settings gevonden:

https://apn-netherland.gishan.net/settings/333003661_6_ben__apn_settings_for_motorola_moto_e_dual_sim_(2nd_gen).php

Helpt helaas ook al niets.
Op mijn scherm krijg ik 4G en het symbooltje met de signaal sterkte met een kruisje (x) erin.
Aha, mijn databundel lijkt niet actief te zijn. Verdorie, heb ik voor niets met mijn APN settings zitten prutsen! Ik heb wel een databundel in mijn abbo zitten dus ik verwacht toch wel dat die aanstaat.
Reputatie 5
Badge +12
Wat onhandig dat jouw internet niet doet wat ie moet doen! Ik help je graag verder. Waar heb je precies gelezen/gezien dat jouw internetbundel niet is toegevoegd? De APN instellingen vind je trouwens in dit topic.
Ik heb zojuist gebeld en kreeg het advies om maar een dag te wachten want de bundel zou actief moeten zijn. Ander advies was om nog maar eens de telefoon aan en uit te zetten. Dat helpt dus ook niets.
Ik kan niet mobiel internetten maar kan wel mobiel, zonder WiFi, bij mijn belstatus (?) en daar staat dat ik 0 over heb van 0MB. Tja, dat schiet dan inderdaad niet op. Het lijkt er dus inderdaad op dat geen bundel geactiveerd is ondanks de bewering van de klantenservice. Ik heb een bundel van 2GB en daar nog niets van kunnen gebruiken. Overigens, 1 dag wachten tot alles geregeld is vind ik niet acceptabel.
En nu staat weer gewoon op bij Ik Ben dat de databundel niet actief is. Dus niet 0 van 0MB. Tja....
Reputatie 5
Badge +12
Helder! Ik snap dat je inderdaad niet te lang wil wachten. Ik heb inderdaad gezien dat de databundel niet actief is en zal dit voor je doorzetten richting de technische afdeling. Zij zullen dit zo snel als mogelijk is voor je herstellen. Sorry voor het ongemak!
Bedankt, meer kan ik niet vragen. Het is alleen jammer dat ik zoveel tijd verspild heb met de APN instelling tot ik er achter kwam dat mijn internet verbinding niet geactiveerd was.
Reputatie 5
Badge +12
Dat begrijp ik inderdaad maar om het een uit te sluiten is het soms wel goed om de APN instellingen te controleren 🙂
En ik sta weer op 0 van 0MB ipv niet actief. Er gebeurd wel wat alleen niet het juiste.
Reputatie 5
Badge +12
Dat kan goed kloppen, Paul. Ik heb dit namelijk doorgezet richting de technische afdeling en dit ligt nu bij hun op de stapel om op te pakken 🙂 Dat zal in deze week gaan gebeuren.
Bedankt, ik hou het scherp in de gaten (eigen belang 🙂)
Ik heb voor de zekerheid de APN instellingen vergeleken met de Motorola van mijn vrouw. Die is ook bij Ben dus dat is handig. De instellingen zijn 100% gelijk. Enige verschil is dat ze wel 4G internet heeft en ik niet. Ik wacht nog even geduldig af tot het eind van deze week voordat ik boos ga worden. Tenslotte hoeft het activeren van een databundel zo lang niet te duren.
Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Paul! Fijn dat de instellingen 100% gelijk zijn, dan ben je er gelijk klaar voor als je databundel wordt geactiveerd!
Hopelijk is tegen die tijd mijn 2 jarig Ben abbonement nog niet verlopen! Er zit helaas niet veel schot in.
Sorry hoor maar mijn irritatie begint ondertussen op te lopen. Ben nu al ruim twee dagen uit de lucht en de reacties van de kant van Ben zijn nogal laconiek. Het lijkt normaal te zijn om dagen te moeten wachten voordat de boel helemaal aan de praat is na een overstap. Als dat tenminste nog gaat lukken.
Zojuist voor de derde keer aan de lijn gehangen met de klantenservice. Er is blijkbaar een technisch probleem dat niet zo snel opgelost kan worden. Daarom is er voor mij MB extra aangeschaft zodat ik in ieder geval tijdelijk mobiel internet heb. Dat werkt nu. Uiteraard moet ik nu in de gaten houden dat daarvoor niet ga betalen en dat er volgende maand gewoon internet via mijn abbonement is. De klantenservice kan hier niets aan doen maar al met al heb hier al aardig wat tijd aan verspild.
Reputatie 5
Badge +6
Zojuist voor de derde keer aan de lijn gehangen met de klantenservice. Er is blijkbaar een technisch probleem dat niet zo snel opgelost kan worden. Daarom is er voor mij MB extra aangeschaft zodat ik in ieder geval tijdelijk mobiel internet heb. Dat werkt nu. Uiteraard moet ik nu in de gaten houden dat daarvoor niet ga betalen en dat er volgende maand gewoon internet via mijn abbonement is. De klantenservice kan hier niets aan doen maar al met al heb hier al aardig wat tijd aan verspild.

Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt, Paul! Het is inderdaad mis gegaan toen jouw bundels in ons systeem werden geregristreerd waardoor je problemen ervaart met internet. Sorry hiervoor. Het is natuurlijk niet fijn om hierop te moeten wachten. Dit is dan ook de reden dat mijn collega's een MB extra voor jou hebben aangevraagd. Op deze manier kun je toch nog gebruik maken van alle diensten op de simkaart, alleen op een ietwat andere manier. Dit maakt natuurlijk niet weg dat deze fout moet worden opgelost. Mijn collega heeft dit direct bij onze technische dienst neergelegd zodat zij dit in orde kunnen maken. Het wordt zo snel mogelijk opgepakt en in orde gemaakt. In de tussentijd is het inderdaad, hoe vervelend dat ook is, afwachten. Maar gelukkig niet zonder internet!

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, dan hoor ik het natuurlijk graag.
Voorlopig ben ik tevreden. Hopelijk komt de definitieve oplossing snel. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 5
Badge +6
Voorlopig ben ik tevreden. Hopelijk komt de definitieve oplossing snel. Bedankt voor het meedenken!

Fijn om te horen dat je voor nu tevreden bent. We gaan dit voor je oplossen Paul.
Ik wens je voor nu alvast een fijn weekend. 😉
Toch even laten weten hoe het allemaal is afgelopen: Met extra MB heb ik het een aantal dagen kunnen uitzingen tot mijn databundel geactiveerd was. Nu heb ik ook de eerste rekening gekregen en is de extra MB bundel weer netjes gecompenseerd. Eind goed, al goed. Netjes opgelost, bedankt!
Reputatie 5
Badge +6
Toch even laten weten hoe het allemaal is afgelopen: Met extra MB heb ik het een aantal dagen kunnen uitzingen tot mijn databundel geactiveerd was. Nu heb ik ook de eerste rekening gekregen en is de extra MB bundel weer netjes gecompenseerd. Eind goed, al goed. Netjes opgelost, bedankt!

Fijn om te horen dat het is goed gekomen, Paul. Dat is uiteindelijk het belangrijkste! Ik hoop dat je vanaf nu zorgeloos kunt genieten van jouw abonnement. Mocht er iets zijn, kun je me altijd bereiken!

Reageer