Beantwoord

Buitenland internetten

• 12 september 2018
  • 11 reacties
  • 1179 keer bekeken

Hallo,
Ik heb een vraag ik was in mei op vakantie geweest en heb 1x perongeluk mijn mobiele gegevens aangezet nu moest ik veel extra betalen, ik ga in november weer maar heb geen zin om dit weer mee te maken hoe kan ik dit oplossen?? Ik had daar geen internet dus! En zou dit wel graag willen want wil mijn familie gewoon op de hoogte kunnen houden. Zou ik echt extra mbs moeten nemen en hoeveel extra mbs of kan ik ook voor een hele maand november buitenlands bundel nemen??

Mt vriendelijke groet,
Roxanne
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 14 oktober 2018, 17:01

1.De vraag is hoe je hoge kosten voor internet gebruik in het buitenland kunt voorkomen. Die vraag zie ik nu niet beantwoord. Ik zou dit ook graag willen weten. Een internetbundel gebruikt in het buitenland (binnen EU) is nu binnen ong 1 dag op. Wat is hier aan te doen?

2.Is er een bundel voor internetten in het buitenland, binnen de EU?

3. Ik las een topic over onbeperkt internet. Ik zou graag die bundel willen aanschaffen maar zie die bij jullie niet. Ik zag als argument dat jullie dit niet aanbieden om scherp geprijsd te kunnen blijven? Wat bedoelen jullie daarmee? Jullie zijn namelijk zeker niet goedkoop! Zodra ik mn telefoon heb afbetaald stap ik over. Ik vind dit écht oplichting. Iedere keer super veel bijbetalen om over voldoende internet te beschikken! Wat is hier scherp geprijsd aan..???

Hoi karindr.

Ik zal proberen het 1 en ander duidelijk te maken en geef ook wat voorbeelden.
1.
Roxanne had geen internetbundel(s) welke ze had kunnen gebruiken als ze op vakantie verbinding had met een netwerk van zone 1, om die reden had ze (vermoedelijk) kosten buiten de bundel.

Telefoon wordt aangezet met mobiele gegevens en roaming. Synchronisatie van bijvoorbeeld mail, whatsapp en messenger kunnen spelen maar ook apps die worden bijgewerkt. Afhankelijk van hoe dit is ingesteld, handmatig/1 keer per dag synchronisatie van mail via wifi kan al bijvoorbeeld verschil maken.

Welke apps er worden gebruikt en hoe kan heel veel verschil maken.
Facebook en Messenger of je gebruikt de Lite versie wat heel veel verschil maakt.
Instellingen Whatsapp -Data en opslaggebruik, media alleen bij gebruik van wifi.
Beperkt datagebruik bij oproepen via mobiel netwerk aanvinken.

Navigatie en databesparing
Gebruik je bijvoorbeeld Google Maps dan is het raadzaam om van tevoren in het hotel bijvoorbeeld te zorgen voor offline kaarten, dit geeft minder datagebruik. Doe dit via Wifi.

Gebruik je als app Here WeGo kun je thuis al via Wifi de kaarten installeren van het land van keuze en heb je geen data nodig of heel weinig voor iets als, voorbeeld, real time verkeersinformatie.

Databesparing
Een app als datally zorgt ervoor dat je minder data gebuikt op de achtergrond.

Gebruik van bijvoorbeeld Opera Mini als browser kan ik je aanbevelen, heeft een ingebouwde databesparende functie.

Heb je een grote bundel aangeschaft is het nog raadzaam om met gepaste voorzichtigheid gebruik te maken van Wifi. De werking van MB pauze staat vermeldt op de site, ik neem aan dat dit hoofdstuk bekend is als bescherming.

Lang verhaal kort, je kunt zelf al heel veel sturen qua datagebruik, er zijn hulpmiddelen. Dit zijn enkele voorbeelden.

Mobiel internet alleen gebruiken wanneer nodig heeft Johrick al terecht vermeld. Gebruik zoveel mogelijk WiFi maar wees wel voorzichtig. Je weet nooit wie er meekijkt.

Gebruik je de telefoon als mobiele hotspot voor een laptop, dan vliegen de MB om je oren, het kan dan behoorlijk hard gaan.
Stream je bijvoorbeeld YouTube van hoge kwaliteit vliegen de MB om je oren.

2.
Nee, er is geen aparte internetbundel binnen de EU, je bundel(s), de gewone (en extra) kun je dankzij de roamingregels gebruiken.
Let wel op bij een boottocht, dit valt buiten de bundel. Maritiem en is erg duur, vooral MB.

3.
Ben is een dochterbedrijf van T-Mobile. Ben koopt de bundels in en minimaal elke provider kijkt welke hoeveelheid data het meest wordt gebruikt/waar het meeste vraag naar is. Als de prijs van onbeperkt internet zodanig hoog is kan er voor gekozen worden om dit om die reden niet aan te bieden.
En elk bedrijf heeft een eigen visie, structuur en regels, zo ook een dochterbedrijf van een moedermaatschappij.

Van oplichting is geen sprake, dat is een zware beschuldiging, alles valt te vinden op de site. Van onzin strategie is ook geen sprake.
Zou jij het leuk vinden als tegen jou het woord oplichting wordt gebruikt?

Ik denk wel dat @Shanna mogelijk zich vergiste in haar antwoord voor een deel.
Als je dan echt wilt internetten kan je het beste een lokale simkaart aanschaffen. Om kosten te voorkomen kan je dan je mobiele gegevens en roaming uitzetten.

Dit leest tegenstrijdig, toch?

Wanneer je een lokale simkaart hebt hoeft van roaming geen sprake te zijn net als in Nederland met je simkaart maar dat kan verschilen. Maar een lokale simkaart kopen om te kunnen internetten en dan mobiele gegevens (en roaming) uit om kosten te voorkomen.

Let wel.
Bekend voorbeeld is bijvoorbeeld Cyprus, Grieks deel en Turks deel. Handmatig selectie van Grieks netwerk kan zeker geen kwaad.

Hoe je de telefoon gebruikt en wat je er allemaal mee doet verschilt van persoon tot persoon, dat begrijp je net als ieder ander.
Een telefoon maakt voortdurend verbindingen.

Maak je de vergelijking tussen providers en kijk je naar onbeperkt bel/sms, onbeperkt internet kijk dan héél goed naar FUP - Fair Use Policy.
Kijk naar de voorwaarden.
Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi Roxanne! Wat balen dat je toen veel moest bijbetalen! Als je binnen de EU blijft dan kan je je bundels gebruiken in dat land, mocht je buiten de EU reizen dan zijn je bundels niet geldig. Als je dan echt wilt internetten kan je het beste een lokale simkaart aanschaffen. Om kosten te voorkomen kan je dan je mobiele gegevens en roaming uitzetten.
De vraag is hoe je hoge kosten voor internet gebruik in het buitenland kunt voorkomen. Die vraag zie ik nu niet beantwoord. Ik zou dit ook graag willen weten. Een internetbundel gebruikt in het buitenland (binnen EU) is nu binnen ong 1 dag op. Wat is hier aan te doen? Is er een bundel voor internetten in het buitenland, binnen de EU? Ik las een topic over onbeperkt internet. Ik zou graag die bundel willen aanschaffen maar zie die bij jullie niet. Ik zag als argument dat jullie dit niet aanbieden om scherp geprijsd te kunnen blijven? Wat bedoelen jullie daarmee? Jullie zijn namelijk zeker niet goedkoop! Zodra ik mn telefoon heb afbetaald stap ik over. Ik vind dit écht oplichting. Iedere keer super veel bijbetalen om over voldoende internet te beschikken! Wat is hier scherp geprijsd aan..???
Reputatie 5
Badge +1
Hey kardir,

Je kan altijd in jouw IkBen app kijken hoeveel MB je verbruikt.

Ook hebben sommige telefoons in hun systeem meldingen ingebouwd die je kan instellen dat je een waarschuwing krijgt wanneer je een bepaald aantal mb's verbruikt van je abonnement.

Heb ik hiermee je vraag beantwoord?

Fijne avond en alvast een fijne vakantie!
Nee, lees mijn vraag anders nog eens. Het gaat er niet om dat ik kan zien dat het op gaat, dat weet ik ook wel. Het gaat erom dàt het zó snel op gaat en wat hier aan te doen is. Het zou fijn zijn als er op de vraag zelf gereageerd wordt. Altijd wordt de werkelijke vraag omzeild. Zie ik steeds hier in topics. Misschien zou je in kunnen gaan op elk punt dat ik in mijn berichtje hierboven noem.
Reputatie 5
Badge +1
Hi kardindr,

Het spijt me dat ik je vraag niet helemaal begreep . Ik ben een klantexpert en weet ook niet alles. Wel kan ik je een beetje verheldering geven over bepaalde zaken.

Het kan zo zijn dat er apps op de achtergrond van jouw telefoon actief zijn die onbewust dataverkeer maken. Dit kan zijn door locatietracing etc. ik weet niet wat jij op je telefoon doet, maar ik zou je aanraden om alleen je dataverkeer in het buitenland aan te zetten wanneer je het echt nodig hebt. Zo voorkom je ook extra kosten!

Ik wens je nog een fijne dag!
Ik neem aan dat ik jou niet hoef te vertellen waarom internet uit je bundel in het buitenland snel op is. Maar goed dan ga je niet in op mijn vragen. Het heeft ook geen zin om mezelf te herhalen. Ik neem aan dat je kunt lezen. Het ziet er in ieder geval uit als een antwoord. Gefeliciteerd. Het feit dat mensen bijna nooit verder vragen betekent niet dat deze onzin strategie niet opvalt.
Reputatie 6
Badge +4
1.De vraag is hoe je hoge kosten voor internet gebruik in het buitenland kunt voorkomen. Die vraag zie ik nu niet beantwoord. Ik zou dit ook graag willen weten. Een internetbundel gebruikt in het buitenland (binnen EU) is nu binnen ong 1 dag op. Wat is hier aan te doen?

2.Is er een bundel voor internetten in het buitenland, binnen de EU?

3. Ik las een topic over onbeperkt internet. Ik zou graag die bundel willen aanschaffen maar zie die bij jullie niet. Ik zag als argument dat jullie dit niet aanbieden om scherp geprijsd te kunnen blijven? Wat bedoelen jullie daarmee? Jullie zijn namelijk zeker niet goedkoop! Zodra ik mn telefoon heb afbetaald stap ik over. Ik vind dit écht oplichting. Iedere keer super veel bijbetalen om over voldoende internet te beschikken! Wat is hier scherp geprijsd aan..???

Hoi karindr.

Ik zal proberen het 1 en ander duidelijk te maken en geef ook wat voorbeelden.
1.
Roxanne had geen internetbundel(s) welke ze had kunnen gebruiken als ze op vakantie verbinding had met een netwerk van zone 1, om die reden had ze (vermoedelijk) kosten buiten de bundel.

Telefoon wordt aangezet met mobiele gegevens en roaming. Synchronisatie van bijvoorbeeld mail, whatsapp en messenger kunnen spelen maar ook apps die worden bijgewerkt. Afhankelijk van hoe dit is ingesteld, handmatig/1 keer per dag synchronisatie van mail via wifi kan al bijvoorbeeld verschil maken.

Welke apps er worden gebruikt en hoe kan heel veel verschil maken.
Facebook en Messenger of je gebruikt de Lite versie wat heel veel verschil maakt.
Instellingen Whatsapp -Data en opslaggebruik, media alleen bij gebruik van wifi.
Beperkt datagebruik bij oproepen via mobiel netwerk aanvinken.

Navigatie en databesparing
Gebruik je bijvoorbeeld Google Maps dan is het raadzaam om van tevoren in het hotel bijvoorbeeld te zorgen voor offline kaarten, dit geeft minder datagebruik. Doe dit via Wifi.

Gebruik je als app Here WeGo kun je thuis al via Wifi de kaarten installeren van het land van keuze en heb je geen data nodig of heel weinig voor iets als, voorbeeld, real time verkeersinformatie.

Databesparing
Een app als datally zorgt ervoor dat je minder data gebuikt op de achtergrond.

Gebruik van bijvoorbeeld Opera Mini als browser kan ik je aanbevelen, heeft een ingebouwde databesparende functie.

Heb je een grote bundel aangeschaft is het nog raadzaam om met gepaste voorzichtigheid gebruik te maken van Wifi. De werking van MB pauze staat vermeldt op de site, ik neem aan dat dit hoofdstuk bekend is als bescherming.

Lang verhaal kort, je kunt zelf al heel veel sturen qua datagebruik, er zijn hulpmiddelen. Dit zijn enkele voorbeelden.

Mobiel internet alleen gebruiken wanneer nodig heeft Johrick al terecht vermeld. Gebruik zoveel mogelijk WiFi maar wees wel voorzichtig. Je weet nooit wie er meekijkt.

Gebruik je de telefoon als mobiele hotspot voor een laptop, dan vliegen de MB om je oren, het kan dan behoorlijk hard gaan.
Stream je bijvoorbeeld YouTube van hoge kwaliteit vliegen de MB om je oren.

2.
Nee, er is geen aparte internetbundel binnen de EU, je bundel(s), de gewone (en extra) kun je dankzij de roamingregels gebruiken.
Let wel op bij een boottocht, dit valt buiten de bundel. Maritiem en is erg duur, vooral MB.

3.
Ben is een dochterbedrijf van T-Mobile. Ben koopt de bundels in en minimaal elke provider kijkt welke hoeveelheid data het meest wordt gebruikt/waar het meeste vraag naar is. Als de prijs van onbeperkt internet zodanig hoog is kan er voor gekozen worden om dit om die reden niet aan te bieden.
En elk bedrijf heeft een eigen visie, structuur en regels, zo ook een dochterbedrijf van een moedermaatschappij.

Van oplichting is geen sprake, dat is een zware beschuldiging, alles valt te vinden op de site. Van onzin strategie is ook geen sprake.
Zou jij het leuk vinden als tegen jou het woord oplichting wordt gebruikt?

Ik denk wel dat @Shanna mogelijk zich vergiste in haar antwoord voor een deel.
Als je dan echt wilt internetten kan je het beste een lokale simkaart aanschaffen. Om kosten te voorkomen kan je dan je mobiele gegevens en roaming uitzetten.

Dit leest tegenstrijdig, toch?

Wanneer je een lokale simkaart hebt hoeft van roaming geen sprake te zijn net als in Nederland met je simkaart maar dat kan verschilen. Maar een lokale simkaart kopen om te kunnen internetten en dan mobiele gegevens (en roaming) uit om kosten te voorkomen.

Let wel.
Bekend voorbeeld is bijvoorbeeld Cyprus, Grieks deel en Turks deel. Handmatig selectie van Grieks netwerk kan zeker geen kwaad.

Hoe je de telefoon gebruikt en wat je er allemaal mee doet verschilt van persoon tot persoon, dat begrijp je net als ieder ander.
Een telefoon maakt voortdurend verbindingen.

Maak je de vergelijking tussen providers en kijk je naar onbeperkt bel/sms, onbeperkt internet kijk dan héél goed naar FUP - Fair Use Policy.
Kijk naar de voorwaarden.
Ik heb niet alles precies gelezen, maar het even doorgenomen. Oplichting is inderdaad een groot woord, daar heb je gelijk in. Dit is echter een bedrijf. Dat trucjes gebruikt om mensen vast te zetten hoge bedragen te betalen (ik richt me hier niet op jou als persoon, beantwoorder van vragen! Wel op degene die deze truc bedenkt. Uiteindelijk zijn het mensen die dit bedenken.) Je neemt een telefoon op afbetaling voor een goede prijs, maar moet dan steeds internet bijkopen, weinig mb voor enorm hoge prijzen, ook blijkt niet op te waarderen te zijn naar een onbeperkte bundel. Je zit eraan vast omdat je de telefoon nog moet afbetalen. Dit is een duidelijk een truc om mensen veel geld te laten betalen. Anders zou gewoon een onbeperkte bundel aangeboden worden. Het is erg dat bedrijven dit soort dingen achuldeloos bedenken en als je er iets van zegt alleen maar is het niet okee dat je het oplichting noemt. Ik zou zeggen. Enorm frustrerende situatie en héél slecht voor jullie imago. Dit erbij.
Plus die fake likes van 'snoeshaantje'allemaal trucjes. Maar ik ben zeker stom dat ik zeg wat duidelijk opvalt. Ik heb het hier over bedrijfs policy. Mensen zijn tegenwoordig zonder scrupules bij het bedenken hiervan. Het is een opzet. En mensen die het niet bedenken moeten dit dan verdedigen en mensen aanvallen die er helemaal terecht vragen over stellen. Ik ga de antwoorden nog eens lezen, maar verwacht er niet veel van, aangezieh je alleen beleid zult proberen 'goed te praten'ofterwijl zo uitleggen dat het als goed naar de klant toe overkomt. Punt is dat ik het belangrijk vind te zeggen. Vniet direct een beleids verandering. Maar met veel concurrentie is imago belangrijk Wanneer beseft wordt dat dit de pest is voor het imago van Ben moet er toch een keer wat gebeuren.
Daar moest staan: verwacht niet direct een beleidsverandering. Punt is dat deze manier van mensen erin luizen als vrijwel acceptabel gezien wordt tegenwoordig. Omdat je er helemaal niets tegen kunt doen. Bedrijven die alles omdraaien. Dan had je het maar beter van te voren uit moeten zoeken. Er is echter opzet in het spel. Hoe noem je zoiets? Oplichting?
Reputatie 5
Badge +12
Snoeshaantje is één van onze Superusers die vrijwillig op de Community antwoord geeft op sommige vragen. Daar zijn wij ontzettend blij mee! Ik zie dat je zojuist jouw vraag al had gesteld wat betreft het aanbieden van onbeperkte internetbundels. Je kunt hier mijn reactie teruglezen.

Reageer