Controle over je datakosten - hoe doe jij dat?

• 29 juni 2016
  • 11 reacties
  • 322 keer bekeken

Reputatie 2
Om te zorgen dat je niet ineens een schrikbarend hoge rekening hebt door onverwachte datakosten heeft Ben de MB Pauze optie. Door MB Pauze aan te zetten (gratis) bij je abonnement stopt je dataverbruik zodra je 100% van je databundel verbruikt hebt. Erg handig omdat je zo beschermd bent tegen buiten de bundel kosten door data.

Wil je verder internetten op je mobiel dan kun je gebruik maken van Wifi, een MB Extra kopen (extra MBs tot het einde van de maand) of je internetbundel verhogen.Je bent helemaal zelf in controle.

Heb je zelf MB Pauze al uitgeprobeerd? Wat vind je ervan?
Of heb je zelf andere handige tips om je dataverbruik onder controle te houden?

Ik hoor het graag 😃 :?

11 reacties

Hooi,

Ik kwam er gister achter dat mij samsung telefoon een soort gelijke functie heeft.
Je kan bij je instellingen --> gegevensgebruik instellen dat je mobiele netwerk
na een aantal MB's stop kan zetten.

Ook kan je neerzetten wanneer je een waarschuwing wilt krijgen als je al een bepaald aantal Mb's heb verbruikt.
Voor de Benners is dit nu overbodig dankzij de handige MB Pauze, voor de nieuw Benners is dit misschien handig totdat ze kunnen overstappen naar Ben 😃
Reputatie 3
Ik check mijn gebruikstatus regelmatig in de Ben app en vond deze tips van Marc ook erg handig. De MB Pauze van Ben vind ik zelf ook erg handig maar ik ben ook wel benieuwd wat anderen ervan vinden. Handig, omslachtig, hebben jullie nog tips voor Ben?
Zelf zou ik het wel ideaal vinden als ik niet meer via wifi / mn laptop een MB Extra hoef aan te schaffen op het moment dat m'n data op is en de MB pauze aan staat.. Er is vast wel een slimme kop die daar iets op kan bedenken :8

Oja en denk je na het lezen van Anne-Marie's vraag hierboven: wooooot MB Pauze? Wat is dat? Lees dan eerst even de blogs van Leon en/of Hanneke 😳
Reputatie 3
Hooi,

Ik kwam er gister achter dat mij samsung telefoon een soort gelijke functie heeft.
Je kan bij je instellingen --> gegevensgebruik instellen dat je mobiele netwerk
na een aantal MB's stop kan zetten.

Ook kan je neerzetten wanneer je een waarschuwing wilt krijgen als je al een bepaald aantal Mb's heb verbruikt.
Voor de Benners is dit nu overbodig dankzij de handige MB Pauze, voor de nieuw Benners is dit misschien handig totdat ze kunnen overstappen naar Ben :D
Oh handig dat wist ik niet! Ga ik ook even proberen xD
Reputatie 5
Badge +2
Helaas is het nog wel zo dat de MP Pauze nog wel de nodige verbetering moet krijgen. Zie veel mensen die alsnog onterechte kosten zien staan in de app of op Ik Ben, dit ook via de sms te lezen krijgen en zich een hoedje schrikken. Gelukkig... Dat dan weer wel, wordt het automatisch bijgesteld :8
Reputatie 2
Helaas is het nog wel zo dat de MP Pauze nog wel de nodige verbetering moet krijgen. Zie veel mensen die alsnog onterechte kosten zien staan in de app of op Ik Ben, dit ook via de sms te lezen krijgen en zich een hoedje schrikken. Gelukkig... Dat dan weer wel, wordt het automatisch bijgesteld :8

Hoi Bram,

Dank voor je feedback. Met MB Pauze krijgt een klant nooit onterechte kosten buiten de databundel. Afgelopen week speelde er inderdaad een incident waarbij sommige klanten onterecht kosten zagen in hun belstatus. Dit is inmiddels allemaal gecorrigeerd, en klanten zijn hiervan op de hoogte gesteld.

Daarbij kan ik je wel al een tip van de sluier oplichten dat Ben nog steeds verbeteringen doorvoert aan MB Pauze. Ik verwacht dat die binnen een maand of twee het licht gaan zien :D

Hoe houd jij je dataverbruik in de gaten? Gebruik je MB Pauze of heb je zelf andere trucjes?

Groeten Anne-Marie
Reputatie 2

Zelf zou ik het wel ideaal vinden als ik niet meer via wifi / mn laptop een MB Extra hoef aan te schaffen op het moment dat m'n data op is en de MB pauze aan staat.. Er is vast wel een slimme kop die daar iets op kan bedenken :8

Hier zijn slimme koppen inderdaad mee bezig Janine :)
Houd je mail en dit forum maar goed in de gaten :8

Hoi Bram,

Dank voor je feedback. Met MB Pauze krijgt een klant nooit onterechte kosten buiten de databundel. Afgelopen week speelde er inderdaad een incident waarbij sommige klanten onterecht kosten zagen in hun belstatus. Dit is inmiddels allemaal gecorrigeerd, en klanten zijn hiervan op de hoogte gesteld.

Daarbij kan ik je wel al een tip van de sluier oplichten dat Ben nog steeds verbeteringen doorvoert aan MB Pauze. Ik verwacht dat die binnen een maand of twee het licht gaan zien :D

Hoe houd jij je dataverbruik in de gaten? Gebruik je MB Pauze of heb je zelf andere trucjes?

Groeten Anne-Marie

Toch werkt het de laatste tijd gewoon niet. Afgelopen maand zat ik vrij vroeg tegen het plafont van mijn bundel en ik had MB Pauze aan staan, toch kon ik de hele tijd nog op internet. Ik heb het toen maar via mijn telefoon uitgeschakeld om kosten te voorkomen, maar af en toe checkte ik even of het al werkte en nog steeds werd mijn internet niet uitgeschakeld. Hier had ik de maand ervoor ook al last van.

Dit heb ik ook al gemeld via de klantenservice, maar daar wordt niet op gereageerd.
Reputatie 2
Hoi bouke,

Goed dat je de mobiele data zelf uitgeschakeld hebt om kosten te voorkomen. Ik vermoed dat de internetblokkade, die er door de MB Pauze op je aansluiting komt te staan, in jou geval niet automatisch is geactiveerd. Via de klantenservice kan deze blokkade er ook even handmatig voor je opgezet worden. Mocht het zo zijn dat je toch kosten buiten je bundel hebt, doordat de MB Pauze niet goed werkte, dan zal ik deze voor je vergoeden. Wil je mij je volledige naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum in een privébericht sturen? Dan maak ik een melding in je klantenkaart voor de vergoeding van eventuele kosten.

Groetjes Sarita
Reputatie 2
Hoi bouke,

Goed dat je de mobiele data zelf uitgeschakeld hebt om kosten te voorkomen. Ik vermoed dat de internetblokkade, die er door de MB Pauze op je aansluiting komt te staan, in jou geval niet automatisch is geactiveerd. Via de klantenservice kan deze blokkade er ook even handmatig voor je opgezet worden. Mocht het zo zijn dat je toch kosten buiten je bundel hebt, doordat de MB Pauze niet goed werkte, dan zal ik deze voor je vergoeden. Wil je mij je volledige naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum in een privébericht sturen? Dan maak ik een melding in je klantenkaart voor de vergoeding van eventuele kosten.

Groetjes Sarita

@bouke Bedankt voor je gegevens. Ik heb een melding in je klantkaart gemaakt. Zodra de factuur klaarstaat en je vind onterechte kosten terug dan kun je contact opnemen met mijn klantenservice voor een vergoeding van deze kosten. Fijne dag.

Groetjes Sarita
Hoi bouke,

Groetjes Sarita

@bouke Bedankt voor je gegevens. Ik heb een melding in je klantkaart gemaakt. Zodra de factuur klaarstaat en je vind onterechte kosten terug dan kun je contact opnemen met mijn klantenservice voor een vergoeding van deze kosten. Fijne dag.

Groetjes Sarita

Hallo Sarita,

Ook deze maand werkt het niet. Opnieuw zit ik 7 euro over mijn bundel terwijl ik MB pauze aan heb staan. Ook volgens de SMS die ik krijg staat mijn MB pauze aan, maar toch kan ik blijkbaar zonder verdere waarschuwing over het maximum heen.

Dit is alweer de derde maand op rij, telkens niks extra's hoeven betalen, maar ik krijg ook niet echt de indruk dat er iets aan gedaan wordt om het op te lossen.

Groeten, Bouke
Reputatie 4
Badge +6
Hoi bouke,

Groetjes Sarita

Groetjes Sarita

Hallo Sarita,

Ook deze maand werkt het niet. Opnieuw zit ik 7 euro over mijn bundel terwijl ik MB pauze aan heb staan. Ook volgens de SMS die ik krijg staat mijn MB pauze aan, maar toch kan ik blijkbaar zonder verdere waarschuwing over het maximum heen.

Dit is alweer de derde maand op rij, telkens niks extra's hoeven betalen, maar ik krijg ook niet echt de indruk dat er iets aan gedaan wordt om het op te lossen.

Groeten, Bouke

Hoi Bouke, helaas duurt het langer dan verwacht om dit probleem op te lossen. Je hoeft je echter nog steeds geen zorgen te maken over de kosten die extra buiten de bundel verschijnen. Sorry voor het ongemak!

Groetjes, Jolijn

Reageer