Geen netwerk

  • 12 November 2018
  • 8 reacties
  • 1622 keer bekeken

Ik heb een aantal problemen ondervonden met mijn mobiele telefoon, ik kan namelijk niet altijd (soms wel, meestal niet, thuis en o.a. op school):
  • Ontvangen/versturen van oproepen
  • Ontvangen/versturen van sms
  • Internetten (gebruik maken van MB)
Mijn mobiel geeft aan dat hij geen netwerk heeft.

Bellen gaat dus niet meer. Internetten gaat alleen nog via wifi.
Ik heb telefoon opnieuw uit en weer aangezet. Simkaart verwijderd. Netwerkselectie handmatig op Ben NL gezet. Mijn mobiel in fabrieksinstellingen gezet, maar dit heeft allemaal niet geholpen.

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Goedemorgen Jazpur98, wat onhandig dat je geen bereik hebt. Zou je je mobiele nummer, geboortedatum en postcode + huisnummer willen sturen via een privébericht? Dan kijk ik graag voor je na of de simkaart instellingen goed staan.

Ik heb een aantal problemen ondervonden met mijn mobiele telefoon, ik kan namelijk niet altijd (soms wel, meestal niet, thuis en o.a. op school):

  • Ontvangen/versturen van oproepen
  • Ontvangen/versturen van sms
  • Internetten (gebruik maken van MB)

Mijn mobiel geeft aan dat hij geen netwerk heeft.

Bellen gaat dus niet meer. Internetten gaat alleen nog via wifi.
Ik heb telefoon opnieuw uit en weer aangezet. Simkaart verwijderd. Netwerkselectie handmatig op Ben NL gezet. Mijn mobiel in fabrieksinstellingen gezet, maar dit heeft allemaal niet geholpen.

 

Ik heb dus precies hetzelfde met mijn Samsung S9. Afgelopen dagen de simkaart in mijn oude Samsung S5 neo gedaan en nergens last van. Zal mijn -nog geen jaar oude- S9 dan toch nu al kaduuk zijn?

Reputatie 5
Badge +9

Hi Juan! Ai, dat is balen! Krijg je toevallig een foutmelding tijdens het bellen? Zo ja, wat is deze? 

Hoi Romy,

 

Nee, ik krijg "niet aangemeld bij netwerk" als ik wil bellen. Soms, als ik wel contact met een netwerk heb, krijg ik opeens allemaal meldingen dat ik voicemail berichten heb. Ik had mijn telefoon dan gewoon bij me maar hij ging niet over als er mensen belde. Ik ontving dan ook geen e-mails.

Heb mijn simkaart een paar dagen in een andere telefoon geprobeerd en dan functioneerde alles normaal. Lijkt dus toch wel aan het toestel te liggen.

Vandaag kon ik helemaal geen verbinding meer met een netwerk krijgen. Het wordt steeds erger dus.

Oh ja, mijn batterij verbruik is ook hoog als ik geen verbinding met een netwerk heb. Klinkt logisch, het toestel zal steeds proberen toch verbinding te maken en dat kost energie.

Reputatie 5
Badge +9

Ai, ja het klinkt inderdaad of het aan het toestel ligt. Waar heb je deze vandaan?

Beste Romy,

Ik heb mijn telefoon al voor reparatie aangemeld bij Samsung. Deze wordt morgen opgehaald. Ik wacht het maar af.

Reputatie 5
Badge +9

Ah fijn. Ik hoop dat je jouw toestel snel terug hebt, Juan. Ik kan me voorstellen dat dit erg onhandig is! Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, hoor ik dat graag!

Reageer