Hoe kan ik mobiel internet instellen?

  • 26 mei 2016
  • 30 reacties
  • 4403 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
De instellingen voor mobiel internet worden automatisch naar je toegestuurd zodra je je mobiele telefoon (met je Ben simkaart erin) voor het eerst aanzet. Het enige dat je hoeft te doen is de aanwijzingen volgen die je op je mobiele telefoon ontvangt.

Heb je dit bericht niet ontvangen of is er iets anders mis gegaan, dan kun je de instellingen eenvoudig handmatig toevoegen. Hieronder vind je de instellingen:

Instellingen mobiel internet
Profiel naam: Ben internet
Homepage (URL, startpagina): http://www.ben.nl
Naam toegangspunt: internet.ben
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: geen
IP adres apparaat: automatisch
Naam servers: automatisch
Beveiliging (security option): niet beveiligd
IP adres apparaat: automatisch
Verificatie: Normaal
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

30 reacties

Hallo, waar kan ik deze gegevens invullen bij een iPhone 4S? Ik heb géén 'Mobiel datanetwerk' in mijn scherm staan.
Badge
Bij de iPhone 4s worden de instellingen automatisch binnen gehaald. Je kan nog eventueel naar instellingen>algemeen>stel gegevens op nieuw in en dan een herstel van de netwerkinstellingen doen. Na herstarten onder instellingen>mobiel netwerk gaan en daar mobiele data aanzetten. Je internet zou dan moeten werken. Kan je dat proberen?
Hallo, ik heb geprobeerd de instellingen te veranderen op mijn Moto G, Android 5.1 (Lollipop?) maar wanneer ik de instelling naar LTE zet, wordt het Ben netwerk geweigerd en gaat de telefoon weer naar de andere APN (T-Mobile Internet). Enig idee?
Ik heb 4G in mijn bundel, mijn telefoon ondersteunt het en volgens mij zit ik ook in 4G dekkingsgebied.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Johan, bedankt voor je bericht. Heb je bij de toegangspunten van internet wel Ben Internet staan? Je kan via dit topic zien hoe het ingesteld moet worden.

Groetjes, Jolijn
Hi Jolijn,

Ja, ik heb daar wel Ben internet staan en ook T-mobile Internet en T-mobile MMS (niet selecteerbaar). Ik heb de instellingen doorlopen op de gerefereerde pagina en ook mijn telefoon opnieuw opgestart. Helaas allemaal zonder het verwachte resultaat. Nog altijd staat er een "E" als data indicator. Er was nog wel een andere optie bij de instellingen voor de APN genaamd "drager" met 3 opties (niet opgegeven/LTE/eHRPD) waarbij als deze op geen staat, internet werkt zij het op de lagere snelheid en waarbij als deze op "LTE" staat, de APN Ben internet niet geselecteerd kan worden (springt terug naar T-mobile).
Ook zijn er nog opties voor APN-protocol (IPv4) en APV-roaming protocol (IPv4).

Verder nog ideeen? - Bedankt, Johan
Reputatie 4
Badge +6
Is het mogelijk om de opties T-Mobile internet en eventueel ook MMS te verwijderen van kiesbare toegangspunten?
Nee, dit is niet mogelijk en ook aanpassen van deze toegangspunten is niet mogelijk aangezien alle instellingen grijs zijn. De enige optie die beschikbaar is is Standaardinstellingen herstellen en die verwijdert enkel de "Ben internet" optie.
Sorry, heb gisteren ook nog even bij een van mijn vrienden op zijn telefoon (met Ben en 4G) gekeken naar zijn instellingen en daar stond bij de T-mobile instellingen voor de APN "smartsites.t-mobile" (in plaats van gewoon "internet"). Hoewel ik dat ook geprobeerd heb te gebruiken gaf dit ook geen verschil (ook niet na een herstart). Ook heb ik mijn sim in een andere (maar vergelijkbare) telefoon (Moto G, 1st gen) geprobeerd welke hetzelfde resultaat gaf. Nog steeds geen 4G...
Reputatie 4
Badge +6
Het lijkt erop dat er iets in de instellingen niet goed staat waardoor je geen gebruik kan maken van 4G. Ik ga dit verder voor je uitzoeken zodat dit zo snel mogelijk opgelost wordt. Je krijgt hier nog een terugkoppeling over via de e-mail. Sorry voor het ongemak!

Groetjes, Jolijn
Sorry, hoe lang kan het duren voordat er een terugkoppeling komt? Het is al een paar dagen geleden... Trouwens, ik heb ook mijn simkaart in een telefoon van een collega geprobeerd die 4G ondersteunt (hoewel hij het zelf niet had op zijn abonnement) maar daar gaf de data indicator slechts "H+" aan, ook geen verbetering. Verder nog ideeën?
Reputatie 7
Badge +7
Hoi Johan! Heb jij via de email nog niks vernomen van ons? Sorry daarvoor! Ik zie dat Jolijn het probleem heeft voorgelegd aan een van onze technische slimmeriken omdat er iets niet klopte in je instellingen. Dit lijkt nu allemaal in orde te zijn, als jij je telefoon even helemaal uit en weer aanzet kan je simkaart zich opnieuw verbinden met het netwerk en dit verwerken. Mocht je toch nog problemen ervaren ga ik heel vervelend zijn en je vragen om nogmaals bovenstaande te doorlopen. Ik hoop dat het heeft geholpen!
Hallo Roxanne, bedankt voor je antwoord. Helaas, ik heb alle instellingen gereset en het toestel opnieuw gestart maar nog steeds krijg ik slechts "E" en internet lijkt nog op 3G standaard. Ook heb ik opnieuw de instellingen doorlopen en opnieuw opgestart maar ook dit mocht niets baten. Wellicht dat ik in het weekend nog iemand anders kan vinden met een 4G toestel om het nogmaals te proberen. Het is wel een toestel dat oorspronkelijk in de VS gekocht was maar dat zou toch niets uit moeten maken?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Johan, sorry voor de verwarring. Ik zie inderdaad dat het verzoek hiervoor in behandeling is genomen maar dat het probleem nog niet opgelost is. Ik ga hier nog verder mee aan de slag en zal je hier nog een e-mail over sturen.

Groetjes, Jolijn
Hallo, inmiddels alweer 6 dagen geleden. Zijn er nog verdere ontwikkelingen? Bij mij nog geen veranderingen waargenomen.
Sorry, heb inmiddels ook een email gekregen met de melding dat alles nu zou moeten werken maar na een herstart nog steeds geen verbeteringen waargenomen. Nog andere ideeën?
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Johan, jammer dat het toch niet is gelukt. Zou je eens een andere simkaart in jouw toestel kunnen plaatsen? Kunnen deze wel verbinding maken met het 4G netwerk?

Groetjes, Jolijn
Dit ga in hopelijk spoedig eens proberen, tot nog toe lastig mensen met 4G te vinden.
Reputatie 4
Badge +6
Is goed, Johan. Mocht je hier een update over hebben, hoor ik dat graag. Dan zal ik hier verder mee aan de slag gaan.

Groetjes, Jolijn
Hallo Jolijn,
Eindelijk iemand gevonden met een hunawei met Android 6. Stopte de SIM in het toestel en zag de 4G indicator... Bij de instellingen was er niet de T-Mobile instelling en stond er enkel een instelling voor internet.ben en de MMS ook op Ben. Wellicht is dit een toestel issue? Het toestel zou 4G moeten ondersteunen volgens de fabrikant. Enig idee?
Nog eens gezocht en het lijkt erop dat mijn toestel de laatste versie is voor LTE werd ondersteund (XT1034). Waarom ik mij herinner dat er 4G of een L in het scherm stond toen wij in de VS waren is even onbekend. Maar nu zou deze dan toch nog wel meer dan alleen "E" moeten ondersteunen toch?
Reputatie 3
Badge +1
Nog eens gezocht en het lijkt erop dat mijn toestel de laatste versie is voor LTE werd ondersteund (XT1034). Waarom ik mij herinner dat er 4G of een L in het scherm stond toen wij in de VS waren is even onbekend. Maar nu zou deze dan toch nog wel meer dan alleen "E" moeten ondersteunen toch?

Als ik zo even snel zoek op internet zie ik dat jouw toestel wel 3G moet ondersteunen. Ik zie ook terug dat er een dualSIM versie is van het toestel. Heb jij deze dualSIM versie toevallig? Als dat zo is zou je jouw SIMkaart in de andere kaart ingang kunnen proberen. Het is mogelijk dat enkel één van de ingangen een mobiele dataverbinding als 3G ondersteund.
Bedankt Jeroen. Betreffende je vragen, na mijn vrouw geraadpleegd te hebben (die dit iets beter herinnerde) zijn onze telefoons het model XT1032 (global) met een enkele SIM, 8GB intern geheugen en zonder SD-slot. Ook wist zij nog dat we in de VS in het algemeen een "H" in het scherm hadden en een keertje een "Ë" toen we even wat problemen hadden met de verbinding. Maar zelfs met de "H" weet ik dat we makkelijk een Youtube video konden afspelen vanuit de auto.
Momenteel is met de "E" zelfs een webpagina laden al een pijnlijke bezigheid hoewel whatsapp, navigatie en email wel werken. Trouwens, zij ziet ook alleen maar een "E" en heeft dezelfde problemen (zelfde telefoon)
Misschien nog wel even de moeite waard te vermelden dat we voorheen bij Simyo ook altijd maar een "E" in het scherm hadden maar daar was de data snelheid voldoende om internet paginas te laden (in ieder geval niet irritant langzaam).
Bedankt!
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Johan, heb je de problemen enkel op jouw thuislocatie of kun jij nergens gebruik maken van het netwerk?

Groetjes, Jolijn
Hallo, ik zie enkel "E" overal waar ik geweest ben bijvoorbeeld (in auto en in gebouwen) Utrecht, Eindhoven en wegen ertussen. Dus aan de dekking zou het niet moeten liggen. Misschien toch een instelling op onze telefoons? Of communicatie tussen SIM en telefoon niet juist?

Bedankt, Johan
Reputatie 4
Badge +6
Het lijkt erop dat de toestellen die jullie gebruiken niet goed de frequentie van het T-Mobile netwerk oppakken, Johan. Begrijp ik het goed dat jullie de toestellen in de VS hebben gekocht?

Reageer