Beantwoord

Hoe zet ik mijn internet aan?

• 13 november 2018
  • 12 reacties
  • 333 keer bekeken

Hoe kan ik internet op Alcatel One Touch activeren
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 16 november 2018, 11:16

Jill en mhcvliegen.

Een telefoon die automatisch netwerk selectie staat ingesteld kiest zelf het netwerk, T-mobile of Ben komt dan vanzelf in werking.
Je kunt dan normaal gesproken bellen en sms.

Mobiele netwerken staat aangevinkt?
Namen toegangspunten moeten juist zijn, niet elke telefoon doet dit automatisch.

Staat dit laatste niet goed ingesteld, APN dient sowieso juist te zijn, zal internet niet kunnen werken.

mhcvliegen, zie je bij instellingen onderaan staan '0ver de telefoon'?
Klik dit eens aan, Android versie (besturingssysteem) en naam (type) toestel zie je dan?
Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 5
Badge +6
Hoe kan ik internet op Alcatel One Touch activeren

Hi mhcvliegen. Ik kan me voorstellen dat je gebruik wilt maken van het internet wanneer je dit in jouw abonnement hebt zitten. Je moet hiervoor data roaming en mobiele gegevens inschakelen. Dit kun je vinden bij jouw netwerkinstelling. Gaat dit lukken?
Data roaming ingeschakeld, maar hoe mobiele gegevens inschakelen bij netwerkinstelling?
Reputatie 5
Badge +6
Data roaming ingeschakeld, maar hoe mobiele gegevens inschakelen bij netwerkinstelling?

Op een alcatel heet het data en data roaming. Deze instellingen zijn beide te vinden in jouw netwerk instellingen. Wanneer je deze hebt aangeklikt kun je jouw toestel voor de zekerheid even opnieuw opstarten. Laat me weten of dit gelukt is!
Na je aanwijzingen uitgevoerd te hebben krijg ik nog steeds bericht Verbinding mislukt
Reputatie 6
Badge +4
Staat APN goed ingesteld?
APN?????
Reputatie 6
Badge +4
Je hebt een Android telefoon, instellingen mobiele netwerken, namen toegangspunten.
Doorloop even dit stappenplan als voorbeeld.

Wijzig je iets, telefoon daarna opnieuw opstarten.
Is Alcatel een Android telefoon?
Kan het opgegeven stappenplan niet volgen: eerste stap Meer niet aanwezig
Reputatie 6
Badge +4
Alcatel smartphone is mij niet anders bekend dan als Android.
Wanneer je bij instellingen gaat naar mobiele netwerken (ik ken het toestel niet goed genoeg) zie je dan namen toegangspunten staan?
ik heb in netwerklijst TMO NL gekozen!
Reputatie 5
Badge +7
Werkt het met TMO NL? Je zou ook Ben.nl moeten kunnen selecteren.
Reputatie 6
Badge +4
Jill en mhcvliegen.

Een telefoon die automatisch netwerk selectie staat ingesteld kiest zelf het netwerk, T-mobile of Ben komt dan vanzelf in werking.
Je kunt dan normaal gesproken bellen en sms.

Mobiele netwerken staat aangevinkt?
Namen toegangspunten moeten juist zijn, niet elke telefoon doet dit automatisch.

Staat dit laatste niet goed ingesteld, APN dient sowieso juist te zijn, zal internet niet kunnen werken.

mhcvliegen, zie je bij instellingen onderaan staan '0ver de telefoon'?
Klik dit eens aan, Android versie (besturingssysteem) en naam (type) toestel zie je dan?

Reageer