Beantwoord

Internet, bellen, sms werkt niet

• 2 augustus 2018
  • 19 reacties
  • 161 keer bekeken

Ik ben al enige tijd klant bij Ben, mijn abonnement is gisteren verlengd met 2 jaar.
Echter vanmorgen kwam ik erachter dat ik niet meer kan bellen, sms, internetten, e-mail ontvangen enz met 4G. Het gekke is dat Whatsapp wel werkt met zowel verzenden als ontvangen.

Ik kan wel door anderen gebeld worden. Wat kan hier aan de hand zijn? Tot gisteren geen problemen gehad. Mijn telefoon is net een paar maanden oud (Huawei P Smart).

Graag reactie.
icon

Beste antwoord door Wietske 3 augustus 2018, 16:30

De simkaart getest in een andere telefoon, de telefoon geeft "Plaats Simkaart" aan, de kaart lijkt dus defect.
De SIM-kaart is ongeveer 2 maanden oud en heb ik besteld via de website omdat mijn oude SIM-kaart niet paste.

Is er een mogelijkheid voor een vervangende SIM-kaart?
Ik heb tijdelijk een prepaid kaartje in mijn telefoon zodat ik toch bereikbaar ben, dit is natuurlijk verre van ideaal.

Goed dat je de simkaart in een ander toestel hebt kunnen testen! Ik ga je een vervangende simkaart toesturen. Deze kan je na ontvangst activeren. Ik ga er vanuit dat alles hierna weer werkt.
Bekijk origineel

19 reacties

Gaat iets mis met de simkaarten die ben heeft uitgedeeld ik heb een nieuwe besteld toen ik mijn telefoon bestelde bij belsimpel en heeft gewoon hele maand gewerkt en sinds dat mijn abonnement is verlengd doet niets het meer
Hopelijk gaan ze dit heel snel oplossen want probleem ligt echt aan ben zelf ben nu wel klaar mee dat ik niet eens kan bellen naar de klantenservice of ergens anders heen en dat ik geen internet kan gebruiken Zodra ik buiten mijn WiFi gebied ben
Zover ik kan zien kan ik weer bellen en heb weer internet lijkt opgelost te zijn nu
Reputatie 5
Badge +7
Hi Jermit85, wat vervelend dat je deze problemen ervaart! Ik heb jouw simkaart een reset gegeven. Zou je jouw telefoon opnieuw willen opstarten en willen kijken of je daarna wel kunt bellen en internetten?
Reputatie 5
Badge +12
Goed dat je al een aantal stappen hebt geprobeerd! Zou je de Ben simkaart eens kunnen testen in een ander toestel?
Reputatie 5
Badge +12
De simkaart getest in een andere telefoon, de telefoon geeft "Plaats Simkaart" aan, de kaart lijkt dus defect.
De SIM-kaart is ongeveer 2 maanden oud en heb ik besteld via de website omdat mijn oude SIM-kaart niet paste.

Ik heb tijdelijk een prepaid kaartje in mijn telefoon zodat ik toch bereikbaar ben, dit is natuurlijk verre van ideaal.

Goed dat je de simkaart in een ander toestel hebt kunnen testen! Ik ga je een vervangende simkaart toesturen. Deze kan je na ontvangst activeren. Ik ga er vanuit dat alles hierna weer werkt.
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb de afgelopen 3 dagen exact hetzelfde probleem sinds mijn abonnement verlengt is.

Mijn simkaart is niet uit het toestel geweest, wordt nog herkend maar het netwerk lijkt niet te werken ongeacht dat er een werkende verbinding wordt weergeven.

Ik vermoed dat de BEN toegangspunten sinds de verlenging niet meer gevonden worden en het handmatig toevoegen geeft ook niet het gewenste effect (voorheen werden deze automatisch gedetecteerd en bij de toegangspunten weergeven).

Is het mogelijk om voor mij ook een reset uit te kunnen voeren?
Indien dit het probleem niet oplost, denk ik echter dat het probleem misschien toch bij jullie zit 😀.

Ik heb je inmiddels via dit topic al gesproken hierover 🙂
Reputatie 5
Badge +12
Ik heb het zelfd probleem. Is er een oplossing?

Ai, dat is inderdaad niet zo handig! Ik zie dat je inmiddels hiervan een melding hebt gemaakt op onze dekkingskaart. Zijn zijn er op dit moment mee bezig al zie ik. Zodra er meer bekend is zal je telefonisch, per e-mail of via dit kanaal worden geïnformeerd.
Reputatie 5
Badge +12
Zover ik kan zien kan ik weer bellen en heb weer internet lijkt opgelost te zijn nu

Yes dat kan inderdaad goed kloppen! We zijn er volop mee bezig 😃 We hebben elkaar hier zojuist ook al over gesproken in dit topic.
Reputatie 5
Badge +12
Hier hetzelfde probleem! Op 1 augustus is mijn nieuwe abonnement ingegaan en sindsdien problemen met de verbinding. In mijn oude telefoon alles geprobeerd maar ook daar werkt de 4g niet. Terwijl er bovenin wel 4g staat. Resetten is helaas ook niet gelukt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Ik help je hier graag bij 🙂 We krijgen, zoals je hier onder andere al kunt lezen, van een aantal klanten teruggekoppeld dat er problemen zijn met de Ben simkaart na het ingaan van de verlenging. Dit zijn we volop aan het onderzoeken en oplossen. Om een aantal dingen uit te sluiten heb ik zojuist je simkaart gereset en je een e-mail gestuurd met een aantal stappen die je kunt volgen. Ervaar je na deze stappen toch nog problemen met internet dan kan je middels de knop onderaan de e-mail een melding doorzetten richting onze technische afdeling.
Reputatie 5
Badge +12
Ook ik heb nogsteeds hetzelfde probleem, ook na een sim reset. Toch denk ik dat er ergens anders iets mis gaat, Het is ook nogal storend dat ik nu 4 dagen geen netwerk heb en allemaal onbekende telefoontjes ontvang waarbij ik moet vragen met wie ik praat.

Vanavond van huis de navigatie nodig, fijn..

Ik had in de andere topics inmiddels begrepen dat het probleem opgelost lijkt. Wel zo fijn! 😃 Ervaar je toch nog problemen dan kan je het beste een melding doorzetten op onze dekkingskaart. In een eerder topic gaf je aan dat dit al gebeurd is maar ik kan je melding nog niet terugzien.
Hi Jill,

Bedankt voor je reactie!
Ik heb de telefoon opnieuw opgestart en kon nog steeds niet bellen en internetten.
Tevens heb ik de simkaart eruit gehaald en opnieuw erin gezet zonder resultaat.
Daarop heb ik de netwerkinstellingen gereset zonder resultaat.
Ook de telefoon herstellen naar factory default heeft niet geholpen
De Ben simkaart ga ik vanavond testen in een oude(re) telefoon aangezien ik geen andere telefoon heb.
Wat echter al wel getest is vanmiddag is een simkaart van iemand anders in mijn telefoon, dit ging wel goed,

Ik heb de afgelopen 3 dagen exact hetzelfde probleem sinds mijn abonnement verlengt is.

Mijn simkaart is niet uit het toestel geweest, wordt nog herkend maar het netwerk lijkt niet te werken ongeacht dat er een werkende verbinding wordt weergeven.

Ik vermoed dat de BEN toegangspunten sinds de verlenging niet meer gevonden worden en het handmatig toevoegen geeft ook niet het gewenste effect (voorheen werden deze automatisch gedetecteerd en bij de toegangspunten weergeven).

Indien dit het probleem niet oplost, denk ik echter dat het probleem misschien toch bij jullie zit 😀.

Inderdaad, in mij toestel wordt de kaart ook herkend, echter geen netwerk.
In een oud toestel wordt de kaart niet herkend, dit zou echter ook zomaar een telefoon met SIMlock kunnen zijn.

@Ben medewerkers, graag een oplossing voor het probleem 😀
Reputatie 1
Badge

Reputatie 1
Badge
Ook ik heb nogsteeds hetzelfde probleem, ook na een sim reset. Toch denk ik dat er ergens anders iets mis gaat, Het is ook nogal storend dat ik nu 4 dagen geen netwerk heb en allemaal onbekende telefoontjes ontvang waarbij ik moet vragen met wie ik praat.

Vanavond van huis de navigatie nodig, fijn..
Ik ook tot zover nog geen reactie of reset gehad
Ik heb het zelfd probleem. Is er een oplossing?
Hier hetzelfde probleem! Op 1 augustus is mijn nieuwe abonnement ingegaan en sindsdien problemen met de verbinding. In mijn oude telefoon alles geprobeerd maar ook daar werkt de 4g niet. Terwijl er bovenin wel 4g staat. Resetten is helaas ook niet gelukt.

Alvast bedankt voor de hulp!

Reageer