Beantwoord

Internet in het buitenland

  • 19 December 2018
  • 8 reacties
  • 1510 keer bekeken

Ik heb geen internet in het buitenland (Duitsland). Normaliter moet ik een sms krijgen met welkom in Duitsland etc. Dit smsje krijg ik pas als ik weer in Nederland ben, dus hij registreert wel dat ik in Duitsland ben geweest maar ik denk dat ik dus niet kan internetten maar ook niet kan bellen in het buitenland (sms hangt toch niet af van data roaming?).

  • Data roaming staat aan.
  • Handmatig netwerk zoeken levert 3 duitse netwerken op maar krijg bij alle 3 de melding dat ik niet kan aanmelden bij dat netwerk.
  • Ik ben overgestapt met nummerbehoud, had bij de vorige provider een abonnement en daar had ik geen problemen met het internet.
  • Instellingen komen overeen zoals onderstaand.
Algemene instellingen mobiel internet
Profiel naam: Ben internet
Homepage (URL, startpagina): http://www.ben.nl
Naam toegangspunt (APN): internet.ben
Netwerktype: IPv4
Proxy server adres: geen
IP adres apparaat: automatisch
Naam servers: automatisch
Beveiliging (security option): niet beveiligd
IP adres apparaat: automatisch
Verificatie: Normaal
Gebruikersnaam: geen (dus niets invullen)
Vraag om wachtwoord: nee
Wachtwoord: leeg (dus niets invullen)

Alle blokkades en weet ik veel wat graag verwijderen.
icon

Beste antwoord door Shanna 20 December 2018, 14:53

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 3
Badge +2
Hoi SanderBinda, wat onhandig dat je je toestel niet kan gebruiken in het buitenland. Ik heb je een mail gestuurd met stappen die je kunt volgen zodat je verbinding kunt maken met het netwerk in het buitenland 🙂
Shanna, de stappen in de mail heb ik al eens doorlopen en het werk nog niet.
Er zijn in Duitsland 3 netwerken beschikbaar en ik kan bij geen van de 3 aanmelden.
In andere telefoon werkt ook niet.
Reputatie 3
Badge +2
Dat is apart! Zou je de laatste stap willen doen? Dit is het invullen van de dekkingskaart. De technische dienst gaat dan achterhalen wat het probleem is.
De dekkingskaart laat geen postcodes toe uit het buitenland, dekking hier in Venlo is prima, over de grens ligt het probleem.
Reputatie 3
Badge +2
Je kunt je eigen postcode invullen in de kaart, bij het invullen van je gegevens kun je dan aangeven dat het om problemen in het buitenland gaat.
Ik heb hetzelfde probleem, zie history bij jullie bekend, echter als oplossing geven jullie steeds hetzelfde. (mal met instellingen e.d)
resultaat al een paar jaar zonder internet, voornemen 2019 veranderen van provider.
groeten Roel
Het probleem is bij mij verholpen, technische dienst kon geen abnormaliteiten vinden maar hebben de simkaart alsnog gereset. Dit heeft geholpen.
Reputatie 5
Badge +9
Ik heb hetzelfde probleem, zie history bij jullie bekend, echter als oplossing geven jullie steeds hetzelfde. (mal met instellingen e.d)
resultaat al een paar jaar zonder internet, voornemen 2019 veranderen van provider.
groeten Roel


Hi Roel. Wat vervelend dat je problemen hebt met jouw internet. Ik zie dat je tweecontact momenten hebt gehad in 2017 met dit probleem. Mijn collega heeft toentertijd aan je gevraagd om het formulier onderaan de e-mail in te vullen mochten de stappen niet werken. Ik zie hier niet terug dat je deze hebt ingevuld, en zonder deze gegevens kunnen we jou ook niet verder helpen. Ik zou het enorm jammer vinden als je hierdoor besluit jouw contract op te zeggen. Ik wens je in ieder geval een fijne jaarwisseling toe.

Reageer