[Info] Mijn mobiel internet werkt niet. Wat kan ik doen?

  • 8 April 2019
  • 34 reacties
  • 39683 keer bekeken
[Info] Mijn mobiel internet werkt niet. Wat kan ik doen?
Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties

Ik vind het vervelend dat je problemen ervaart met mobiel internet. In de meeste gevallen kun je het probleem zelf oplossen. Ik help je daar graag bij.

 

Stap 1: Doorloop de stap-voor-stap-instructie om te controleren of je mobiele telefoon goed staat ingesteld voor mobiel internet.

Stap 2: Controleer of je mobiele telefoon op 4G staat ingesteld.

Stap 3: Het kan zijn dat ik een blokkade op je abonnement geplaatst. Hierover informeer ik je altijd via e-mail of sms.

  •  Mogelijk heb je je gebruikslimiet behaald. In de e-mail die ik naar je heb gestuurd staat ook uitgelegd wat je kunt doen om deze blokkade weer te verwijderen.
  •  Het kan zijn dat je je internetbundel hebt verbruikt en MB Pauze aanstaat. Is dit het geval? Bekijk dan hier welke mogelijkheden je hebt

Stap 4: Bekijk op mijn dekkingskaart wat de dekking is:

  •  Is er een storing of worden er werkzaamheden uitgevoerd? Dan wordt in de meeste gevallen vermeld wanneer het probleem is verholpen.
  •  Is de dekking niet optimaal? Lees hier verder.

Heb je al deze stappen doorlopen en werkt je internet nog steeds niet? Neem dan contact op met mijn klantenservice.


34 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @Jintram! Wat fijn dat je dit met ons deelt. Wellicht hebben meer mensen hier iets aan. Ik wens je een prettige dag:blush:

Heb mijn internet werkend gekregen mbv pagina.

 

Voor anderen: bij mij was het zo dat onder
“network & internet” »  “mobile network” » “advanced” » “access point names” 
er twee opties waren, “prepaid” en “abonnee”, dat stond op prepaid terwijl ik een abonnement heb. Veranderd en nu werkt het internet weer.


Groet.

Reputatie 5
Badge +9

Hi Jan! Jeetje, die zoon van jou weet wel raad, fijn dat jullie er samen uitgekomen zijn :smile:  Ik ga de simkaart in ieder geval voor je vergoeden. Dit zal je terug zien op de volgende factuur :blush: Kan ik nog iets voor je doen?

Goedenavond! 

Ik ging vorige maand over mijn mobiele internetbundel heen, waardoor deze op pauze kwam te staan. Bewust om kosten te voorkomen. Ik heb toen extra mb's aangevraagd. Echter heb ik géén gebruik van kunnen maken, omdat ik sindsdien geen mobiel internet heb. Ik komt niet verder dan een E. 

Ik heb de telefoon overgeleverd aan mijn zoon. Die heeft bij hem thuis (800 meter verderop) een H staan. Normaal zou dit toch 3G bij mij en 4G bij hem moeten zijn.

  • Hij heeft het toestel opnieuw opgestart. Niks.
  • Mobiele internetinstellingen gewijzigd. Niks.
  • Dekkingskaart. Goed.
  • Hij heeft een kruistest gedaan met zijn toestel. Ook daar geen 4G, maar H. Zijn SIM in mijn toestel, geeft wel 3G/4G aan.
  • Nieuwe SIM besteld. Nog steeds hetzelfde probleem.
  • Teruggezet naar fabrieksinstellingen. Nog steeds hetzelfde probleem
  • Inmiddels heeft mijn zoon het abonnement van maandelijks naar 24-maand overgezet met 8GB 4G internet. Deze gaat 06-06-2020 in (later vandaag dus). 

Ik heb dus kosten gemaakt voor een nieuwe SIM, wat geen oplossing heeft geboden. Is het mogelijk om mijn nieuwe SIM te resetten? Mogelijk dat dat helpt. 

Groetjes,

Jan

 

Ps. Inmiddels lijkt het opgelost. Mijn nieuwe abonnement is ná verlenging ingegaan. En na het opstarten heb ik opeens 4G. Top! 

Reputatie 5
Badge +9

Hoi Dennis! Bedankt voor jouw terugkoppeling! Ik heb je doorgestuurd naar dit artikel om te kijken of deze stappen verschil zouden maken. Jammer genoeg is dit niet het geval geweest! Kun je via stap 4 een klacht doorgeven via de dekkingskaart? Mijn collega's zullen dan zo snel mogelijk contact met je opnemen om dit op te lossen! Sorry voor het ongemak.

Mijn telefoon schakelt de laatste weken regelmatig naar edge in en rondom het centrum van Eindhoven of heeft helemaal geen verbinding, dat is nooit zo geweest.

 

Bij mij thuis staat op 250m afstand een mast met antenne o.a. van T-Mobile. De snelheid die ik nu haal is lastig te meten maar ik merk het vooral met de Ziggo go app, YouTube en Spotify. Onderbrekingen en haperingen die ik in de afgelopen jaren nooit heb gehad.

Ik heb een unlimited data 3g abonnement wat betekent dat 4g voor mij niet beschikbaar baar is. Graag een bruikbare reactie, heb alle tests en checks al gedaan.

  •  
  •  
Reputatie 5
Badge +9

Hi! Ik zie dat je inmiddels al data hebt kunnen gebruiken. Werkt het inmiddels al? Zo niet, ik heb jouw simkaart een kleine reset gegeven. Je kunt jouw toestel over een kwartier opnieuw opstarten. Laat me even weten of dit heeft gewerkt!

Hij doet het af en toe. Nu weer niet. Al 3 dagen zo

Vandaag mijn nieuwe abonnement ingegaan. Alleen doet internet t niet. Alle tips uitgeprobeerd 

Reputatie 5
Badge +9
Kan ik iets voor je doen, Enna?
Reputatie 5
Badge +9
Hi @ellenenkeano. Ik zie dat je hier al contact over hebt gezocht met de klantenservice en dat zij dit zoals je zelf al aangeeft hebben moeten doorzetten naar de technische afdeling. Ik kan voor nu dus niets voor je betekenen. We moeten hierin de oplossing van hen afwachten. Zij zullen contact opnemen met jou zodra dit opgelost is en dan kijken of je in aanmerking komt voor een compensatie. Ik wens je een fijne dag!
Reputatie 5
Badge +9
Hi @Angela39. Ik zag dat je zelf ook een topic had geopend, daar heb ik je verder geholpen!
HIer ook hetzelfde probleem.

Ineens had ik 3 dagen geleden geen netwerk meer en na alle stappen die jullie hebben aangegeven te hebben doorlopen en reset simkaart wel bellen maar nog steeds geen internet.

Baal hier ontzettend van want heb pas sinds 11 juli een abonnement bij jullie.

Krijg ik compensatie voor de mb's die ik niet h een kunnen gebruiken? Want heb nog ruim 1100mb over van de 1500mb.

Nu afwachten wat de technische dienst er van zegt.

Oja en hebben kruistest gedaan bij the phonehouse en hij heeft mijn simkaart in zijn telefoon gedaan en hij had ook geen internet dus ligt echt aan jullie.
Bij mij hetzelfde probleem, kan wel bellen en geveld worden heb alles gedaan maar doet het nier
Reputatie 5
Badge +9
Ah, bedankt voor jouw informatie. Ik wil je adviseren om een klacht in te dienen via onze dekkingskaart. Dan kijken mijn collega's dit voor je na. Mocht dit niet lukken, kunnen mijn collega's van de telefonische klantenservice jou helpen met het invoeren van de klacht.
En hij kan wel gewoon bellen. Ik stuur dit nu trouwens met mijn eigen telefoon.



Groetjes Charis
Nee geen simlock hebben 3 verschillende Sim in gezeten. Hij heeft ook heel af en toe wel internet.
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Dat is wel erg vreemd. Kan het zijn dat er een simlock actief staat op het toestel?
Mijn simkaart doet het goed in zijn toestel. Hiervoor had hij Hollands nieuwe en die Sim gaf ook geen problemen, hij had gewoon 4G.
Reputatie 5
Badge +9
Hi! Bedankt voor de terugkoppeling. Dat er T-Mobile staat is geen probleem. Uit jouw bericht kan ik opmaken dat de simkaart in jouw toestel wel volledig werkt, maar dat hij beperkingen geeft in het toestel van je zoon. Kun je eens kijken of jouw simkaart dezelfde problemen geeft in zijn toestel? Dan kunnen we kijken of het misschien een toestel fout is.
Het enige wat me opvalt is dat bij de instellingen en dan bij mobiel netwerk staat bij het tweede rijtje t-mobile nl maar misschien hoort dat ook wel?
Ja we hebben de internet instellingen op nieuw ingesteld, maar nog steeds geen internet.

Hij blijft ook steeds terug springen op geen service.
Reputatie 5
Badge +6
Dat is zeker niet de bedoeling! Heb je de internetinstellingen opnieuw geïnstalleerd? Zo ja, zou je dan het toestel uit en aan willen zetten? Ik heb namelijk een aantal instellingen gereset.
Links bovenin natuurlijk!
Hoi Romy,



De simkaart doet het in mijn telefoon wel gewoon goed. (En de mijne, Tele2, in zijn telefoon ook)

Verder had mijn zoon vrijdag een feestje ergens in de weilanden en daar deed hij het ook. Vanmorgen had hij even 3G. Maar verder weer helemaal niks. Staat nu ook Geen service rechts bovenin.



groetjes Charis

Reageer