Beantwoord

Niet aangemeld bij netwerk, wat nu?

• 8 maart 2018
  • 5 reacties
  • 1059 keer bekeken

Hoi, sinds 2 weken geleden heb ik een samsung galaxy j3 met abonnement van Ben. Ik heb toen gekozen voor nummerbehoud. Nadat ik de galaxy j3 heb ontvangen, ben ik sinds dat moment niet aangemeld bij de netwerk. Ik kan helaas niet bellen en ik kan niet gebeld worden. Internet kan ik ook niet gebruiken. Wat kan ik het beste doen !? Ik heb al zelf geprobeerd om handmatig via mobiele netwerken te melden, maar helaas werkt ook niet. Telefoon aan en uit helpt ook niet. Hiervoor deed de lyca simkaart het gewoon (zonder de abonnement).
icon

Beste antwoord door Angelique 15 maart 2018, 12:47

Ah, dan zit daar het probleem, Saraa61. Als jouw nummer is overgezet naar welke provider dan ook, dan is het wel de bedoeling dat je een simkaart ontvangt van de desbetreffende provider, in dit geval ons. Jouw nummer is namelijk naar ons overgezet, en is alleen te gebruiken met een Ben simkaart.

Ik raad je aan om contact op te nemen met de winkel waar jij destijds jouw abonnement hebt aangevraagd. Via deze winkel hoor jij namelijk je Ben simkaart te krijgen. Zodra de simkaart werkt, kun jij je abonnement gaan gebruiken met je eigen nummer.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Saraa61, dat mag niet de bedoeling zijn! Vreemd dat je al sinds de start van je abonnement geen gebruik kunt maken van jouw eigen nummer bij ons en alle diensten van de Ben simkaart. Om te achterhalen wat er precies aan de hand is, heb ik een aantal vragen voor je.

- Heb je al geprobeerd je toestel te herstarten met in jouw toestel de Ben simkaart? Zo ja, krijg je de mogelijkheid na het opnieuw opstarten om de simkaart te ontgrendelen doormiddel van de PIN code?
- Welke melding geeft jouw toestel? Bijvoorbeeld: geen service, simkaart vergrendeld etc...
- Zou je de Ben simkaart in een ander toestel willen uitproberen en een andere simkaart in jouw telefoon? Door deze stappen door te nemen voer je een kruistest uit. Door de kruistest kunnen we achterhalen of de problemen worden veroorzaakt door de simkaart, of het toestel.
- Welk simkaartnummer (ICC) heb je gekregen? Het simkaartnummer kun je vinden op de achterkant van de simkaart en start met 8931... Zou je de laatste drie cijfers kunnen doorgeven van het simkaartnummer? Dan kan ik voor je nakijken of je in het bezit bent van de juiste simkaart.

Ik begrijp dat het veel vragen zijn die ik je stel, hiermee hoop ik jou verder te kunnen helpen en een oplossing te kunnen bieden. Laat je het mij weten?
Bedankt voor je reactie. Het is me opgevallen dat je telkens aangeeft dat het om een Ben simkaart gaat maar ik heb helemaal geen Ben simkaart ontvangen. Ik had gedacht dat ik gewoon mijn oude simkaart kon gebruiken. Misschien is dat wel het probleem. Want wat ik nu heb is een lyca simkaart en telkens als ik probeer te bellen staat er dan het niet aangemed is bij netwerk. Ik heb geprobeerd om telefoon aan en uit te zetten. Er staat geen simkaartnummer op. Simkaart in ander telefoon geprobeerd, zelfde verhaal. Niet aangemeld bij netwerk.

Ik heb eigenlijk dus helemaal geen Ben simkaart ontvangen. Dat is dan toch wel heel gek. Omdat ik het niet had ontvangen, had ik gedacht dat ik mijn oude simkaart kon gebruiken
Reputatie 6
Badge +8
Ah, dan zit daar het probleem, Saraa61. Als jouw nummer is overgezet naar welke provider dan ook, dan is het wel de bedoeling dat je een simkaart ontvangt van de desbetreffende provider, in dit geval ons. Jouw nummer is namelijk naar ons overgezet, en is alleen te gebruiken met een Ben simkaart.

Ik raad je aan om contact op te nemen met de winkel waar jij destijds jouw abonnement hebt aangevraagd. Via deze winkel hoor jij namelijk je Ben simkaart te krijgen. Zodra de simkaart werkt, kun jij je abonnement gaan gebruiken met je eigen nummer.
Superr bedankt voor je berichtje. Het heeft geholpen. Dankjewel het is allemaal weer goed.
Reputatie 6
Badge +8
Fijn om te lezen 😃 Heel erg veel plezier met jouw abonnement bij ons. Mocht je in het vervolg nog vragen hebben, trek dan gerust even aan de bel. Ik wens je een prettig weekend toe!

Reageer