Beantwoord

Samsung Galaxy A50 mobiel netwerk probleem

  • 27 January 2020
  • 3 reacties
  • 894 keer bekeken

Goedenavond,

Sinds afgelopen augustus heb ik via mijn Ben abonnement een A50 gekregen. In eerste instantie blij mee, maar al snel merkte ik met regelmaat problemen met het netwerk. In eerste instantie allerlei suggesties op diverse fora geprobeerd. Bleek dat dit toestel überhaupt problemen had met Wifi. Echter, mijn voornaamste probleem ligt hem in de verbinding met het mobiele netwerk van Ben. Met regelmatig ga ik van 4g+ naar H+. H+ betekend in praktijk geen verbinding. 4g doet het de helft van tijd wel en dan weer niet. Ook lijkt er een significante “vertraging” bij het opvragen van iets via het internet.

Nu werd ik hier vanzelfsprekend gillend gek van en heb ik dit weekend toch maar de stap gemaakt het hele ding terug te zetten naar fabrieksinstellingen. In eerste instantie leek het goed te gaan (voor een dag), maar vandaag merkte ik weer dat ik geen verbinding had in Zoetermeer en ook tijdens de hele busreis naar Leiden.

Mijn vriendin heeft ook een abonnement via Ben (ander toestel), maar ervaart deze problemen niet. Lijkt mij echt liggen aan het toestel of iets anders. 

Is dit probleem met de A50 bij jullie bekend en zo ja, wat kan ik hier tegen doen? 

icon

Beste antwoord door Immunize 29 January 2020, 15:28

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Immunize. Leuk dat je een abonnement met toestel hebt uitgekozen! Minder leuk dat je deze problemen ervaart :rolling_eyes:

Het kan zijn dat het bij jou aan de simkaart ligt. Hierom wil ik je vragen een kruistest uit te voeren. Dit doe je door jouw simkaart in een ander toestel uit te proberen. Mocht de simkaart daar wel werken ligt het inderdaad aan het toestel en kun je deze het beste opsturen ter reparatie. Mocht de simkaart ook in een ander toestel kuren vertonen dan is het de simkaart wat het probleem veroorzaakt. Mocht het het laatste geval zijn, laat me dit dan even weten!

Hoi Romy,

Bedankt voor je reactie. Ik heb nog wel mijn oude A5 waar ik veel plezier van heb gehad, maar even geen zin om alles daar weer opnieuw (qua apps en al die dingen) op te installeren. Ik ga dan wel gewoon voor de zekerheid een nieuwe simkaart aanvragen en dan kijken of de problemen weg zijn.

Merkte trouwens ook dat, hoewel het meestal problemen zijn met het netwerk, dat telefonie het soms ook niet goed doet (hoewel dit minder vaak voorkomt). Zo had ik twee weken geleden dat ik tussen 12:00 en 18:00 geen belletjes had ontvangen, terwijl ik wel gebeld was. En net ook dat (dan wel in de bus) dat mijn verbinding wegviel, waarbij ik de ander wel hoorde, maar zij mij niet.

In ieder geval, als het niet mijn simkaart is, dan zou het dus mijn toestel zijn. Dan stuur ik die wel ter reparatie!

Reputatie 5
Badge +9

Hi Immunize. Wanneer je jouw simkaart in een ander toestel uitprobeert hoef je enkel een webpagina te laden om te kijken of het werkt. Je hoeft geen apps o.i.d. te downloaden! In ieder geval hoop ik dat de nieuwe simkaart het oplost. Mocht dit niet het geval zijn, probeer het dan nog voor de zekerheid uit in een ander toestel anders stuur je straks jouw toestel op voor reparatie terwijl dit misschien niet nodig is!

Reageer