Beantwoord

Simkaart gebruiken in andere apparaten

  • 4 April 2020
  • 5 reacties
  • 849 keer bekeken

Goedemiddag, 

 

Ik heb een bestaand sim-only abonnement en die gebruik ik thuis als hotspot voor mijn laptop. Het nadeel hiervan is dat ik mijn laptop toch altijd even handmatig moet verbinden met de hotspot. Daarnaast zou ik mij meer luxe willen geven door naar m’n TV te kunnen streamen dmv Chromecast. Vanuit een hotspot is dat niet heel erg praktisch (en onmogelijk?). 

Als oplossing overweeg ik een extra simkaart (op dezelfde abbo) aan te vragen en een MIFI-router aan te schaffen. Op die manier kan er een simkaart in mijn telefoon zitten én in de MIFI-router. Alleen heb ik hier nog geen ervaring mee, dus hoe zal het werken? Mijn telefoon in vliegtuigstand en dan de MIFI-aanzetten? Of is het vandaag de dag inmiddels mogelijk om met 1abbo op 2 simkaarten tegelijk online te zijn?

Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit kan! Het is dus de bedoeling om met de bestaande sim-only abbo zowel goed voor telefoon als MIFI een afgestemd systeem te hebben :)

 

Edit: Misschien goed om erbij te vermelden dat ik thuis geen vaste internet/LAN/Wifi heb. Vandaar mijn speurtocht om dat zo goed mogelijk op te vangen met mijn bestaande abbo en simkaart.. :)

icon

Beste antwoord door Romy 6 April 2020, 14:05

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hi Graafderick,

Bedankt voor jouw bericht en leuk dat je ons gevonden hebt op de community! Streamen vanaf een mobiele hotspot naar een chromecast is jammer genoeg niet mogelijk. Ook bieden wij geen dual simkaarten aan. Het is wel mogelijk om een tweede abonnement af te sluiten. Echter bieden wij geen garantie dat onze simkaarten zullen werken in andere apparaten dan waarvoor het bedoeld is. Mocht het niet werken heb je natuurlijk wel altijd de wettelijke 14 dagen bedenktijd. Dus uitproberen kan geen kwaad!

 

Ik had je graag verder geholpen en een leuke oplossing aangeboden, maar Ben biedt dit jammer genoeg niet aan :disappointed_relieved:

Hee Romy!

 

Ik had je reactie gezien, maar nog niet gereageerd. Ben dat halverwege het typen van een reactie vanaf mn telefoon vergeten.. haha. Bij deze alsnog, want dat is wel zo netjes. 

Dank voor de reactie en jammer dat het niet kan. Ik heb in het verleden wel eens begrepen dat je (misschien bij andere provider) een tweede simkaart kan aanvragen (voor als je je eerste kwijt bent geraakt of kapot is gegaan). Als ik dat bij Ben doe, wordt mijn huidige simkaart dan automatisch geblokkeerd? Anders vind ik het misschien nog wel de moeite waard om het op die manier te proberen. Dan kan ik op die manier in mn telefoon en de mifirouter een simkaart plaatsen en moet ik de een in vliegtuigstand zetten, maar dan kan de ander verbinden. In theorie. :)

Wat denk jij hiervan? :wink:

Reputatie 5
Badge +9

Hi Graafderick :slight_smile:

 

Haha, maakt niet uit hoor! Kan gebeuren. Je bent wel een creatief type met de oplossingen die je bedenkt! Als je een nieuwe simkaart besteld wordt de oude wel geblokkeerd inderdaad. Dus die optie gaat jammer genoeg niet werken :sweat:  

Ik zie hier dat je een maandelijks opzegbaar abonnement hebt. Mocht je echt graag gebruik willen maken van een DUAL simkaart kan ik je enkel adviseren jouw nummer mee te nemen naar bijvoorbeeld T-Mobile. Zij bieden deze optie wel aan. Ik heb zelf ook een tijdje een DUAL simkaart gehad bij T-Mobile en dat werkte gewoon goed :slight_smile:

Het zou natuurlijk wel heel jammer zijn als je overstapt, maar Ben kan je hierin niet verder helpen vrees ik, sorry hiervoor!!!

Goedemiddag, 

 

Ik heb een bestaand sim-only abonnement en die gebruik ik thuis als hotspot voor mijn laptop. Het nadeel hiervan is dat ik mijn laptop toch altijd even handmatig moet verbinden met de hotspot. Daarnaast zou ik mij meer luxe willen geven door naar m’n TV te kunnen streamen dmv Chromecast. Vanuit een hotspot is dat niet heel erg praktisch (en onmogelijk?). 

Als oplossing overweeg ik een extra simkaart (op dezelfde abbo) aan te vragen en een MIFI-router aan te schaffen. Op die manier kan er een simkaart in mijn telefoon zitten én in de MIFI-router. Alleen heb ik hier nog geen ervaring mee, dus hoe zal het werken? Mijn telefoon in vliegtuigstand en dan de MIFI-aanzetten? Of is het vandaag de dag inmiddels mogelijk om met 1abbo op 2 simkaarten tegelijk online te zijn?

Hopelijk heeft iemand een idee hoe dit kan! Het is dus de bedoeling om met de bestaande sim-only abbo zowel goed voor telefoon als MIFI een afgestemd systeem te hebben :)

 

Edit: Misschien goed om erbij te vermelden dat ik thuis geen vaste internet/LAN/Wifi heb. Vandaar mijn speurtocht om dat zo goed mogelijk op te vangen met mijn bestaande abbo en simkaart.. :)

Mail me op tuinegel@hotmail.com 

Ik heb wel n oplossing voor je!

 

Reputatie 5
Badge +9

Hi Tuinegel,

 

Wat lief dat je meedenkt! Misschien kun je jouw oplossing openbaar delen zodat toekomstige bezoekers met dezelfde vraag direct jouw oplossing kunnen bekijken :blush:  Daarnaast ben ik zelf ook erg benieuwd natuurlijk!

Reageer