Slecht bereik en trage internetverbinding

  • 7 July 2018
  • 18 reacties
  • 1322 keer bekeken

Ben niet tevreden over bereik en internetsnelheid.
Mijn toestel is geschikt voor 4 g, maar sneller is het echt niet.
Volgens kaart moet ik thuis zeker 4 g hebben, maar dat is maar zelden.
Heb ook vaak geen bereik.
Heb spijt dat ik ben overgestapt.
Nu hoorde ik dat Ben maar een klein gedeelte heeft van T Mobile bereik en eerst eigen klanten en de rest gaat naar Ben.
Klopt dit?

18 reacties

Je bent niet de enige met dit probleem! Ik heb standaard de E van Ellende! 

Reputatie 5
Badge +6

Hoi @lizannehoogstraten! Wat onhandig dat je ook problemen ervaart met het netwerk. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Ik adviseer je om het probleem via de dekkingskaart door te geven. Dan kunnen mijn collega’s van de technische dienst dit voor je uitzoeken.

Reputatie 5
Badge +7
Hi Duiker, superjammer om te lezen dat het bereik met de Ben simkaart tegenvalt. Onze klanten krijgen de zelfde verbinding als T-Mobile daar zit geen verschil in. Ik heb jouw internet een reset gegeven. Zou je jouw telefoon helemaal opnieuw willen opstarten en kijken of het internet daardoor sneller wordt? Mocht het niet verbeteren dan mag je natuurlijk altijd een bericht sturen.
Reputatie 5
Badge +7
Zou je de simkaart eens in een ander toestel willen testen. Mocht hij het daar ook niet lekker doen, dan wil ik je vragen om een melding te maken via onze dekkingskaart bij meld een probleem.
Reputatie 5
Badge +7
Hi Duiker, supervervelend dat het bereik met de Ben simkaart nog steeds niet naar behoren is! Heb je de melding gemaakt op onze dekkingskaart? Dan kan het verder onderzocht worden door onze technische afdeling.
Reputatie 5
Badge +7
Jammer om te lezen duiker, het is echter niet waar dat je als Ben klant op de tweede plek komt met het netwerk. Zoals al een aantal keer aangegeven kunnen wij voor je onderzoeken waarom jij slecht bereik hebt als je een melding maakt via dekkingskaart
Reputatie 5
Badge +7
Natuurlijk hebben wij hier wel een antwoord op, Duiker. Er is bij ons helemaal niet over bekend dat T-Mobile klanten voorrang hebben op het netwerk. Ik heb het hier ook nog eens nagevraagd aan onze netwerk experts en ook zij zeggen dat dit niet waar is. Zoals al eerder aangegeven raad ik je aan om de dekkingskaart in te vullen zodat er naar jouw bereik gekeken kan gaan worden.
Reputatie 5
Badge +12
Ervaar je deze problemen echt alleen thuis of op andere locaties? Je kunt namelijk op de dekkingskaart kijken hoe het ervoor staat met de dekking in jouw regio. Je vindt 'm hier. Daarnaast raad ik je aan om de Ben simkaart in een ander toestel te testen.
Reputatie 5
Badge +12
Wat jammer dat dit uiteindelijk je beslissing is geworden 😞 Je bent vrij in deze keuze natuurlijk. Mocht je niet te tevreden zijn met het T-Mobile netwerk dan raad ik je aan om niet over te stappen naar een provider die van hetzelfde netwerk gebruik maakt.
Maakt geen verschil.
Heb soms 4g , maar meestal 3 g en soms ook E
Dat heb ik nog nooit bij vorige provider gehad.
Internet is nog steeds traag.
Maar dan moet ik maar KPN gaan proberen.
Was overgestapt omdat ik voor zelfde geld bij jullie 4g had, maar toch slechtere verbinding dan voorheen.
Dus ga ik verder kijken.
Bedankt voor reactie
Ook op andere locaties.
En aangezien ik het eerder niet had moet het toch aan Ben liggen lijkt me..
Dus nog nooit problemen gehad met oude provider en moet ik dan nu een ander toestel kopen om van probleem af te zijn.
Al 2 dagen slechte verbinding gehad. soms blijven roepen ik versta je niet en gesprek niet te volgen.
Soms verbinding uitgevallen tijdens gesprek.
Net 12.46 probeer ik te bellen en krijg ik E bij verbinding en geen geen gesprek komt tot stand...
Baal als een stekker en nu kan ik weer aansluitkosten gaan betalen als ik naar andere ga.
Bedankt Ben met bellen via T mobile. Dan maar meer uitgeven en bereik hebben..
Trouwens melding die ik kreeg was: gesprekken worden beperkt door toegangsbeheer. Dat zijn jullie volgens mij!!!
Net gesprek gehad met iemand van T Mobile en die zeggen tegen mij dat je bij Ben op de 2e plaats komt als je gaat bellen!!!!
Toch iets anders dan jou verhaal dat het geen verschil maakt.
Jammer dat ik mijn aanmelding niet ongedaan kan maken. Weer geld weg en dat valt niet mee als je in de bijstand zit.
Nooit meer BEN
Zal het gesprek wat ik heb gehad hier neerzetten. Iemand verteld toch niet de waarheid..
Nandi (20-7-2018 12:59:52): Hallo, ik ben Nandi. Wat kan ik voor je doen vandaag?
Ik (20-7-2018 13:01:37): Een vraag. Ben net overgestapt naar Ben en bel dus via T Mobile. Eerder altijd goed bereik en nu ipv. 4 g alleen maar 3 g en soms E al dagen slecht bereik en vandaag kan ik helemaal niet bellen.. Als ik bij TMobile zelf ga bellen is het dan beter?
Nandi (20-7-2018 13:02:35): Goedemiddag John 🙂
Ja, gezien je dan voorraan staat
Ik (20-7-2018 13:04:11): En ben maar volhouden dat er geen verschil zit tussen bellen via Ben en T Mobile. Baal goed want nu krijg ik weer aansluitkosten! Maar daar kunnen jullie niets aan doen natuurlijk.
Ik (20-7-2018 13:05:32): Ook geen reclame voor jullie!!!
Nandi (20-7-2018 13:08:03): Nee erg jammer
Nandi (20-7-2018 13:08:24): Maar wij kunenn er ook niks aan doen. Hun huren ons netwerk, dus hopen natuurlijk net zo snel en goed te zijn als ons. Maar je staat altijd op de 2e plek dus het valt wel is tegen.
Ik (20-7-2018 13:09:51): Ben nu ook bang dat het bij T Mobile slecht is en bij jullie kan ik alleen een jaar en geen maand abbonement. het dan niet goed gaat zit ik er een jaar aan vast!
Nandi (20-7-2018 13:10:58): Wat is je postcode en huisnummer? Zal ik even kijken naar je dekking 😉
Ik (20-7-2018 13:11:15): 6971CH 131
Nandi (20-7-2018 13:12:55): Momentje.

Wie verteld dan de waarheid!!!!!
En vreemd dat er nu al dagen niet meer gereageerd wordt door jullie?????
Of hebben jullie hier geen antwoord op???
Ik BEN weg..
Nieuw provider uitgezocht en BEN er van af

Reageer