Beantwoord

Telefoonverbinding valt weg tijdens het bellen

• 29 juli 2019
  • 1 reactie
  • 159 keer bekeken

De telefoonverbinding valt met grote regelmaat weg tijdens het bellen. Soms heel kort, soms vrij lang. Op dat moment hoor zowel ik, als de ander, tegelijkertijd, niets. Het maakt geen verschil of ik degene ben die verbindig start, of dat ik gebeld wordt. Er is al een eerder topic over dit probleem geopend, en ik heb de aangegeven stappen uit dat topic gevolgd - zondert succes.

• Mijn telefoon is een Nokia 8110 (4G).
  • Het probleem doet zich al een aantal maanden voor. Andere telefoons werken hier naar behoren.
  • Ik heb de APN-instellingen gecontroleerd, deze zijn in orde.
  • Netwerkaanbieder kiezen staat op automatisch.
  • Ik heb zowel 2G, 2G/3G als 2G/3G/4G (automatisch) als netwerktype geprobeerd.
  • Ik heb het probleem zowel binnenshuis als buitenshuis.
  • De dataverbinding werkt zonder problemen.
  • De dekkingskaart van Ben geeft aan dat ik hier met mijn telefoon uitstekend bereik moet hebben (centrum Utrecht).
  • Na een kwartiertje observatie zie ik dat (zonder te bellen) het bereik constant wisselt. De telefoon geeft meestal vier of vijf streepjes 4G aan, maar soms ineens 1 streepje, dan weer 2 of 3; dan weer E, H of H+ met een wisselend aantal streepjes.
Mijn vraag is nu als volgt: Moet ik het probleem zoeken bij de SIM-kaart, bij Ben als aanbieder (netwerk) of is het waarschijnlijk dat de telefoon zelf het probleem veroorzaakt?
icon

Beste antwoord door Romy 29 juli 2019, 16:05

Hi @Zarathustra. Goed dat je jouw probleem zo duidelijk hebt omschreven en natuurlijk erg rot dat je zo slecht bereik ervaart. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een goede vraag die je stelt of het aan jouw toestel of simkaart ligt. Je kunt hiervoor het beste een kruistest uitvoeren. Dit doe je door jouw simkaart in een ander toestel te stoppen en een andere simkaart in de jouwe. Als je dit zou kunnen uittesten kunnen we verder kijken naar de oplossing. Ik hoor graag van je!
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +6
Hi @Zarathustra. Goed dat je jouw probleem zo duidelijk hebt omschreven en natuurlijk erg rot dat je zo slecht bereik ervaart. Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Een goede vraag die je stelt of het aan jouw toestel of simkaart ligt. Je kunt hiervoor het beste een kruistest uitvoeren. Dit doe je door jouw simkaart in een ander toestel te stoppen en een andere simkaart in de jouwe. Als je dit zou kunnen uittesten kunnen we verder kijken naar de oplossing. Ik hoor graag van je!

Reageer