Verwachting: Supersnel en stabiel internet tot 100 Mbps, maar heb 0.31Mbps

• 15 september 2017
  • 14 reacties
  • 200 keer bekeken

Zie bijlage, op de dekking kaart van Ben staat dat ik goed 4g moet hebben.
Ik heb 2/3 van de 4 streepjes en haal dus veel te lage snelheden met alleen h+.
Wat is dit?

Edit: het beste wat ik heb gehaald is 2.05Mbps met h+
Mobiel: Oneplus 3T
Android: 7.1.1

14 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Balen dat de problemen blijven aanhouden JayDz! Supertof om te lezen dat je hem zo aan het helpen bent Bram #Benblijmetjou :D

Als de problemen met 4G locatie gebonden zijn zal een overstap naar T-Mobile het niet verhelpen omdat wij inderdaad op het netwerk van T-Mobile zitten. Je kunt in dit geval het beste een melding maken via de dekkingskaart, dit komt direct bij de technische dienst terecht. Zij kunnen uitzoeken waar de problemen vandaan komen en of dit binnen een korte termijn verbeterd. Mocht het zo zijn dat Ben jou geen optimale dekking kan geven dan zal je nummer vrij worden gegeven voor uitportering en zullen wij je niet aan het opzegtermijn houden, dat zou natuurlijk niet eerlijk zijn. Maaaar het allergezelligste zou natuurlijk zijn dat de problemen gewoon kunnen worden opgelost door de technische dienst en jij gewoon Ben klant kan blijven 😃
Reputatie 5
Badge +2
JayDz, welkom op het Ben forum! Ik wilde je direct al vragen of de instellingen in je iPhone goed stonden, zodat je ook daadwerkelijk je 4G signaal kunt ontvangen maar uit je tweede bericht lees ik dat je elders in de stad wel 4G ontving. Vreemd dat je op de dekkingskaart ziet dat het goed moet zijn maar dit niet zo ervaart. Heb je ook ingezoomd op deze kaart? Zo kun je het net iets nauwkeuriger bekijken. Ik hoop dat de échte Benners iets voor je kunnen betekenen.
Reputatie 5
Badge +2
Fijn! Ben erg benieuwd of dat een steentje bijdraagt aan de verbinding. Laat je het hier weten?
Reputatie 5
Badge +2
Hoi JayDz,

Jammer om te lezen dat je eraan denkt om Ben te gaan verlaten. Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk, naar mijn mening een goed netwerk. Geef je de medewerkers van Ben nog een kans om e.e.a. voor je uit te zoeken? Dames en heren van de moteratorclub; don't let him go:D

Een opzegtermijn hangt af van de abonnementsvorm die je hebt gekozen. Gekozen voor maandelijks opzegbaar? Dan spreekt het voor zich. Bij een tweejarig abonnement kun je in je online omgeving onder huidig de einddatum opzoeken.
Reputatie 5
Badge +2
Als je een maandelijks abonnement opzegt, gaat op dat moment de opzegtermijn van een maand in. Dat is dan ook de laatste maand dat je het abonnement nog kunt gebruiken. Je zult ook bevestigd krijgen wanneer het abonnement dan afloopt.
Zou je mij in een privébericht willen sturen welk abonnement je bij T-Mobile hebt gevonden? Ik kan mij haast niet voorstellen dat zij goedkoper zijn dan dochter Ben 😛
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de foto, Jay! Wil je eens de instellingen van internet opnieuw downloaden in je toestel? Hoe je dit doet is heel gemakkelijk. Open deze link in de browser Safari en volg de verdere stappen. Belangrijk is wel dat je de link opent in Safari, anders werkt het niet. Ik ben benieuwd of je hierna verbetering merkt.
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de foto, Jay! Wil je eens de instellingen van internet opnieuw downloaden in je toestel? Hoe je dit doet is heel gemakkelijk. Open deze link in de browser Safari en volg de verdere stappen. Belangrijk is wel dat je de link opent in Safari, anders werkt het niet. Ik ben benieuwd of je hierna verbetering merkt.

Hallo, mijn mobiel is: Oneplus 3T
De iPhone is niet van mij het gaat dus om een android telefoon.

Aha! Zou je in dat geval willen opzoeken van welke Android versie je gebruik maakt?
Reputatie 7
Badge +7
Ai, dat schiet natuurlijk niet op JayDz! Ik kan geen bijzonderheden in het systeem vinden waarom jij dit probleem zou ervaren. Ik heb voor de zekerheid je netwerk instellingen een reset gegeven. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken. Mocht dit niet hebben geholpen wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of jij dan hetzelfde probleem ervaart.
Ai, dat schiet natuurlijk niet op JayDz! Ik kan geen bijzonderheden in het systeem vinden waarom jij dit probleem zou ervaren. Ik heb voor de zekerheid je netwerk instellingen een reset gegeven. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken. Mocht dit niet hebben geholpen wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of jij dan hetzelfde probleem ervaart.

Oh bedankt voor je bericht, ik heb even gereboot maar zie geen verschil.
Ik ben echter wel ergens anders in mijn stad geweest en had hier wel 4 streepjes 4G+
Dit ging erg snel zoals het hoort, maar bij mij thuis blijft het bij de trage H+
Terwijl de dekkingkaart aangeeft dat het hier ook gewoon snel hoort te zijn.
En ja in een iPhone 7 heb ik dezelfde snelheid/H+ op mijn locatie.
JayDz, welkom op het Ben forum! ...

Ik heb de namen geblurred maar zoals je ziet zit ik in het donkerblauwe gebied.
Jaa hoop dat dit op te lossen is.

Aha! Zou je in dat geval willen opzoeken van welke Android versie je gebruik maakt?

7.1.1
Ik heb met een medewerker aan de telefoon de instellingen al goed gezet van de APN.
Fijn! Ben erg benieuwd of dat een steentje bijdraagt aan de verbinding. Laat je het hier weten?

Oh was dat vergeten de zeggen maar was al een aantal dagen geleden en heeft niets geholpen. Ik denk dat ik dit wil opzeggen en naar t-mobile wil gaan.
Zit er hier een opzegtermijn aan vast? Gaat om een sim only.
Hoi JayDz,

Jammer om te lezen dat je eraan denkt om Ben te gaan verlaten. Ben maakt gebruik van het T-Mobile netwerk, naar mijn mening een goed netwerk. Geef je de medewerkers van Ben nog een kans om e.e.a. voor je uit te zoeken? Dames en heren van de moteratorclub; don't let him go:D

Een opzegtermijn hangt af van de abonnementsvorm die je hebt gekozen. Gekozen voor maandelijks opzegbaar? Dan spreekt het voor zich. Bij een tweejarig abonnement kun je in je online omgeving onder huidig de einddatum opzoeken.

Ik heb inderdaad maandelijks opzegbaar, maar moet ik dan deze hele maand wachten?
Ik denk dat er niets uit te zoeken valt aangezien ik op andere plekken in mijn stad en in andere steden wel 4g(+) heb dus toevallig heb ik dat gewoon op mijn locatie niet denk ik.
T-Mobile is ook goedkoper dus daarom ga ik dan daar heen waarschijnlijk.

Reageer