Beantwoord

vraag: gebruik ik mobiel data als ik niet internet?

• 13 augustus 2017
  • 5 reacties
  • 148 keer bekeken

Reputatie 1
Beste Ben,

Vraagje. Soms vind ik het het praktisch om mobiel data aan te laten staan zodat je deze niet steeds opnieuw moet aanzetten en voor sommige appfuncties. Ik surf dan niet en gebruik niet actief apps.

Nu is mijn vraag:
Gebruik ik ook mobiel data als ik deze louter aan laat staan, maar niet surf op internet en geen gebruik maak van apps?

Dank en groet
icon

Beste antwoord door Snoeshaantje 13 augustus 2017, 12:10

Ik zou zeggen waarom niet? Achtergrondprocessen, synchroniseren mail, whatsapp om wat voorbeelden te geven. Stel je zet je telefoon terug naar fabrieksinstelling, alles weer ingesteld voor gebruik. Dan zie je het al als je doet wat je zegt bij gegevensgebruik.
Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Ik zou zeggen waarom niet? Achtergrondprocessen, synchroniseren mail, whatsapp om wat voorbeelden te geven. Stel je zet je telefoon terug naar fabrieksinstelling, alles weer ingesteld voor gebruik. Dan zie je het al als je doet wat je zegt bij gegevensgebruik.
Reputatie 1
Ik zou zeggen waarom niet?
De reden dat ik mobiel data uit zet na surfen of raadplegen van app, is dat ik dan mogelijk (onnodig) mobiel data zou verbruiken. Vandaar mijn vraag of ik dan mobiel data gebruik als ik hem louter op optie "mobiel data" laat staan, zonder op dat moment daadwerkelijk internet/apps raad te plegen.
Reputatie 6
Badge +4
Dat begrijp ik @Joost.1 is op zich ook goed. Maar stel je zet een data monitor app op je telefoon, wifi is ingeschakeld dan zie je datagebruik waaronder die van apps. Het is een kleine computer je telefoon die constant verbindingen maakt om het OS draaiende te houden
Reputatie 1
wifi is ingeschakeldStel, ik zet mobiel data (4G) aan, als ik onderweg ben, zou ik dan ook mobiel data gebruiken als ik hem alleen "in mijn tas doe" m.a.w. niet internet en actief apps raadpleeg?
Reputatie 6
Badge +4
Dat zou best kunnen, e.e.a kan sterk afhangen van hoe strak je de telefoon hebt ingesteld. In een tas, rugzak, op tafel maakt geen verschil het kan.

Reageer