Wat kan ik doen bij een slechte netwerk verbinding?

• 8 maart 2018
  • 7 reacties
  • 651 keer bekeken

Ik hoor van anderen dat ze me bellen en dat ik niet opneem! Ik krijg echter geen geluid. Het netwerk op mijn telefoon geeft vaak maar 1 streepje. Wat kan er aan de hand zijn?

7 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ik hoor van anderen dat ze me bellen en dat ik niet opneem! Ik krijg echter geen geluid. Het netwerk op mijn telefoon geeft vaak maar 1 streepje. Wat kan er aan de hand zijn?

Woon je toevallig in een nieuwbouw woning?
Vaak is het zo bij huizen die niet ouder zijn dan tien jaar dat je bijna niet kan bellen als je binnen bent. En ga je naar buiten, je opeens wel vol bereik hebt.

Groet Richard
Reputatie 6
Badge +8
Hoi munditheo, onwijs vervelend dat je problemen hebt met het netwerk en hierdoor af en toe ook nog eens een telefoontje mist! Net als Richard ben ik benieuwd waar deze problemen zich afspelen. Is dit binnenshuis of buiten? Als het gaat om buiten, zijn de problemen dan op meerdere locaties aanwezig, of maar één locatie?

De dekking heb ik voor je nagekeken en de dekking in jouw woongebied varieert van goed- tot zeer goed... Mochten de problemen zich alleen binnenshuis afspelen, dan heeft Richard een goed punt. Huizen worden tegenwoordig zó goed geïsoleerd, dat het telefoonsignaal niet of nauwelijks door de muren komt. Hierdoor kun jij een slechtere tot zelfs geen dekking ontvangen. Bekijk ook eens dit artikel van RTL nieuws voor meer informatie over de dekking binnenshuis.

Spelen de problemen zich ook buiten af? Dan horen wij dit natuurlijk graag van jou zodat we verder op onderzoek kunnen naar de problemen.
Hoi, bedankt voor de reakties. Ik woon in een woning van 1985. Er zijn in ons huis 2 verschillende providers actief: Ben en Telfort. Met Telfort hebben wij totaal geen problemen; Ben laat nu echter te wensen over!
Buiten is het probleem wat minder maar niet weg!
Reputatie 6
Badge +3
Hoi, bedankt voor de reakties. Ik woon in een woning van 1985. Er zijn in ons huis 2 verschillende providers actief: Ben en Telfort. Met Telfort hebben wij totaal geen problemen; Ben laat nu echter te wensen over!

Goeiemorgen,

Heb je toevallig ook al een kruistest gedaan. Jouw simkaart in een ándere telefoon doen en kijken of het probleem ee dan nog is. Want het zou ook aan je telefoon kunnen liggen.
Of is je huis misschien super geïsoleerd?
Dat wil ook nog wel eens minder.ontvangst veroorzaken.

Groet Richard
Reputatie 6
Badge +3

Ook kan je hier even kijken, misschien dat er een storing is!
http://www.allestoringen.nl/storing/ben/kaart

Groet Richard
Reputatie 6
Badge +3
Buiten is het probleem wat minder maar niet weg!

Als het buiten ook minder is, dan kan het zijn dat de dekking niet helemaal goed is.
Je kan hier uitzoeken of dat bij jouw het geval is.

https://www.ben.nl/dekkingskaart

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Anders kun je altijd gezellig in Ede komen wonen want hier is de dekking super goed!

Groet Richard

Reageer