Beantwoord

Abonnement is geactiveerd door BEN terwijl nummerbehoud is afgewezen en SIMkaart geblokkeerd

  • 27 juni 2018
  • 1 reactie
  • 48 keer bekeken

Ik heb eind april online een abo afgesloten met nummerbehoud.
Het bleek dat het niet mogelijk was om mijn nummer te behouden, dus heb ik een ander abonnement afgesloten. Dat laatste abo is nu in gebruik.

Het eerste abo is het probleem. Halverwege juni krijg ik opeens een factuur van BEN met aansluitkosten en de maandelijkse abo-kosten. Ik heb dit abo nooit gebruikt, de SIMkaart is zelfs geblokkeerd.

Hoe kom ik hier vanaf ?
icon

Beste antwoord door Wietske 28 juni 2018, 10:48

Hoi irina0,

Begrijpelijk dat er verwarring hierover is ontstaan. Wel ontzettend leuk om te lezen dat wij jouw nieuwe provider mogen zijn 😃 Zoals ik het begrijp is bij de eerste bestelling de aanvraag voor nummerbehoud afgewezen en heb je toen een nieuwe bestelling geplaatst. Wanneer nummerbehoud wordt afgewezen dan betekent dit niet automatisch dat ook gelijk de bestelling wordt geannuleerd. Deze blijft namelijk wel doorlopen en je kunt een nieuw verzoek indienen voor nummerovername.

Wanneer nummerbehoud niet binnen 60 dagen na het bestellen van het abonnement ingaat dan zal het Ben abonnement automatisch actief worden met het Ben telefoonnummer. Vandaar dat jouw abonnement is gestart op 6 mei. Ik zie dat je vandaag inmiddels telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een verzoek is ingediend om te onderzoeken of we het abonnement alsnog voor je kunnen annuleren buiten de 14 dagen wettelijke bedenktijd. Je zal hierover binnen 5 werkdagen per e-mail worden geïnformeerd.
Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 5
Badge +12
Hoi irina0,

Begrijpelijk dat er verwarring hierover is ontstaan. Wel ontzettend leuk om te lezen dat wij jouw nieuwe provider mogen zijn 😃 Zoals ik het begrijp is bij de eerste bestelling de aanvraag voor nummerbehoud afgewezen en heb je toen een nieuwe bestelling geplaatst. Wanneer nummerbehoud wordt afgewezen dan betekent dit niet automatisch dat ook gelijk de bestelling wordt geannuleerd. Deze blijft namelijk wel doorlopen en je kunt een nieuw verzoek indienen voor nummerovername.

Wanneer nummerbehoud niet binnen 60 dagen na het bestellen van het abonnement ingaat dan zal het Ben abonnement automatisch actief worden met het Ben telefoonnummer. Vandaar dat jouw abonnement is gestart op 6 mei. Ik zie dat je vandaag inmiddels telefonisch contact hebt gehad met de klantenservice en dat er een verzoek is ingediend om te onderzoeken of we het abonnement alsnog voor je kunnen annuleren buiten de 14 dagen wettelijke bedenktijd. Je zal hierover binnen 5 werkdagen per e-mail worden geïnformeerd.

Reageer