Beantwoord

Annulering mogelijk niet in behandeling genomen

• 23 december 2017
  • 18 reacties
  • 668 keer bekeken

Hallo,
Begin november heb ik binnen de opzeg termijn van 14 dagen mijn abonnement opgezegd, maar ontving ik ruim twee weken later toch een email met afkoopkosten van mijn abonnement. Vervolgens werd ik keurig bericht dat er geen kosten in rekening zouden worden gebracht. Echter ontvang ik een maand later een factuurnotificatie van het opgezegde nummer met alsnog de afkoopkosten.
Waarom krijg ik een mail met de factuurnotificatie over afkoopkosten als er is afgesproken dat er geen kosten in rekening worden gebracht? Ik zou graag willen weten waar ik aan toe ben.
Groet,
Martin2400
icon

Beste antwoord door Angelique 29 december 2017, 10:55

Bedankt voor het versturen van de gevraagde gegevens, Martin. Het spijt ons enorm dat er nog een factuur is ontstaan terwijl dit niet de bedoeling is geweest! Ik heb zojuist een notitie doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling die verder aan de slag gaat met de factuur die is ontstaan. Daarbij heb ik aangegeven dat je de factuur hebt teruggeboekt. Sorry voor het ongemak.
Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Martin2400, jammer om te lezen dat jij hebt besloten je abonnement te annuleren in november! Omdat ik begrijp uit jouw verhaal dat je nog een factuur hebt gekregen, ben ik gelijk het systeem ingedoken. In het systeem kom ik geen annulering van november tegen.. Omdat er geen annulering bij ons bekend is, is het abonnement daardoor niet geannuleerd en ontvang jij nog maandelijkse facturen van ons. Ook zie ik dat er tot op heden nog gebruik wordt gemaakt van de Ben simkaart waarvan de laatste twee cijfers van het mobiele nummer 49 zijn. Hebben wij het over hetzelfde mobiele nummer?

Zo ja, dan raad ik je aan contact op te nemen met de (online) winkel waar jij de bestelling/annulering hebt aangevraagd. Zij zullen jou verder helpen met een eventuele annulering als je dit tijdig hebt aangevraagd.
Hoi Angelique,
Het nummer eindigend op 49 klopt en heb ik nog steeds in gebruik. Ik ben dus nog steeds klant van Ben. Mijn bericht op het forum gaat over een ander nummer (eindigt op 72), dat wél is opgezegd.

In november heeft de klantenservice van Ben de annulering van mijn abonnement (72) goed gekeurd, omdat deze binnen de opzeg termijn viel. Direct op de mail "Je Ben abonnement wordt beëindigd", met daarin afkoopkosten, volgde een reactie van BEN (Case *******) met het bericht dat er geen kosten in rekening zouden worden gebracht, zoals afgesproken aan de telefoon. (Ik zou graag gedetailleerdere informatie willen delen, maar niet over het forum.)

Ik hoop dat bovenstaand verhaal meer inzicht geeft in de situatie en dat de factuurnotatie met afkoopkosten te verklaren valt.

In afwachting van uw reactie.
Groet, Martin2400
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor de aanvullende informatie, Martin! Zou je het mobiele nummer waar het om gaat met daarbij de postcode + huisnummer en geboortedatum willen toesturen in een privébericht naar het moderator account? Met deze gegevens kan ik verder het systeem in om te zien wat er daadwerkelijk aan de hand is.
Hoi, de gegevens zijn verzonden.
Reputatie 6
Badge +8
Bedankt voor het versturen van de gevraagde gegevens, Martin. Het spijt ons enorm dat er nog een factuur is ontstaan terwijl dit niet de bedoeling is geweest! Ik heb zojuist een notitie doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling die verder aan de slag gaat met de factuur die is ontstaan. Daarbij heb ik aangegeven dat je de factuur hebt teruggeboekt. Sorry voor het ongemak.
Dank voor het bericht. Ik hoop op spoedig antwoord van de andere afdeling met de bevestiging dat ik niet weer een onterechte factuur krijg.
Reputatie 6
Badge +8
Graag gedaan, Martin! Dat moet vast goed komen. Bij deze wens ik je alvast een fijne jaarwisseling en een mooi 2018!
Hallo,
Oudjaarsdag heb ik een mail ontvangen met het verzoek het bedrag uit de onterechte factuur toch voor 15 dagen over te maken. Ik zou graag willen dat de fout opgelost wordt.
Wanneer kan ik reactie verwachten van de afdeling die gaat over factureren?
Groet, Martin
Reputatie 6
Badge +8
Toevallig heb ik vanmiddag nog gekeken of de desbetreffende afdeling de notitie al in behandeling had genomen. Ik vrees dat het nog heel even afwachten is, Martin. Doordat de feestdagen er tussen hebben gezeten is de notitie nog niet in behandeling genomen. Ik verwacht dat je deze week meer informatie per e-mail ontvangt van ons.
Dan wacht ik de reactie af.

Ik neem aan dat er geen buitenrechtelijke incassokosten in rekening worden gebracht, zoals wordt aangekondigd in de mail die ik op 31 december heb ontvangen.
Reputatie 6
Badge +8
Ik zal er persoonlijk voor zorgen dat de buitenrechtelijke incassokosten niet in rekening worden gebracht, Martin!
Reputatie 6
Badge +8
Goed nieuws, Martin. Ik zie dat de financiele afdeling het verzoek in behandeling heeft genomen en heeft verwerkt. Het bedrag was onterecht open stond is aangepast. Mocht je nog vragen hebben, stuur dan gerust nog een berichtje.
Hoi, ik heb de 9de een abbonement bij jullie afgesloten, maar omdat er dingen fout zijn gegaan zou deze geannuleerd worden en zou ik een nieuw abbonnement kunnen afsluiten. Op mijn account staat dat de foute bestelling nog steeds op mijn naam staat, waardoor ik geen nieuwe telefoon kan bestellen. Graag zou ik weten hoe het er nu mee zit. Hebben al een aantal keren gebeld maar wordt steeds gezegd dat er morgen of later in de dag een mail zou komen maar heb nog steeds niets ontvangen.

Graag had ik meer info

Mvg, Cilissen
Reputatie 6
Badge +8
Hoi, ik heb de 9de een abbonement bij jullie afgesloten, maar omdat er dingen fout zijn gegaan zou deze geannuleerd worden en zou ik een nieuw abbonnement kunnen afsluiten. Op mijn account staat dat de foute bestelling nog steeds op mijn naam staat, waardoor ik geen nieuwe telefoon kan bestellen. Graag zou ik weten hoe het er nu mee zit. Hebben al een aantal keren gebeld maar wordt steeds gezegd dat er morgen of later in de dag een mail zou komen maar heb nog steeds niets ontvangen.

Graag had ik meer info

Mvg, Cilissen

Hoi Demy, leuk dat je nog een abonnement bij ons wilde nemen 😃 Ik ben het systeem ingedoken en ik zie dat de bestelling volledig is geannuleerd en jij samen met een collega een nieuwe bestelling hebt geplaatst. De bestelling is helaas afgewezen.. Deze ochtend (om precies te zijn 8:07 uur) hebben wij jou een mailtje verzonden met meer informatie over de afwijsreden. In de e-mail lees je meer informatie.
Goed nieuws, Martin. Ik zie dat de financiele afdeling het verzoek in behandeling heeft genomen en heeft verwerkt. Het bedrag was onterecht open stond is aangepast. Mocht je nog vragen hebben, stuur dan gerust nog een berichtje.

Hi Angelique,
Dat is fijn. Heb overigens geen bericht ontvangen van de betreffende afdeling, wat ik wel graag zou willen. Ik lees je bericht 8 dagen later omdat er geen melding van is gemaakt in mijn mailbox.
Ik zie het antwoord van de financiële afdeling graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Martin
Reputatie 6
Badge +8

Hi Angelique,
Dat is fijn. Heb overigens geen bericht ontvangen van de betreffende afdeling, wat ik wel graag zou willen. Ik lees je bericht 8 dagen later omdat er geen melding van is gemaakt in mijn mailbox.
Ik zie het antwoord van de financiële afdeling graag tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Martin

Dat is vreemd.. De mail hebben wij op 28-11-2017 om 13:57 uur naar jou verzonden. Opnieuw heb ik een kopie van de mail naar je toe gestuurd. Wil je voor de zekerheid ook je SPAM/reclamebox nakijken?
De kopie en het origineel van de mail die op 28-11 is verstuurd, heb ik ontvangen. Na deze mail in november is er toch een automatische incasso ingegaan in december, dus verwachtte ik een mail dat het abonnement definitief is afgelopen en misschien excuses voor het toch automatisch incasseren van de onterechte afkoopkosten.

Met vriendelijke groet,
Martin
Reputatie 6
Badge +8
Via de e-mail is de bevestiging gegeven dat er geen verdere onterechte kosten meer in rekening gebracht zullen worden. Onze oprechte excuus voor het ongemak! Mocht je nog vragen hebben, dan weet je mij te vinden. Ik wens je een prettige week toe!

Reageer