4G toegevoegd maar nog geen verbinding iPhone 6

• 25 oktober 2017
  • 6 reacties
  • 462 keer bekeken

Ik heb gisteren 4G toegevoegd aan mijn abonnement, ik lees op de website dat het binnen 30 minuten aangezet wordt en ergens anders weer dat het de volgende werkdag in gaat. Mijn telefoon staat nu nog steeds op 3G. Ik ben dus nog steeds niet verbonden met het 4G netwerk.

6 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Hoi ruchtiedewit! Wat onwijs balen dat je al zo lang op je 4G aan het wachten bent! Ik kan geen bijzonderheden in het systeem vinden waarom jij dit probleem zou ervaren, de 4G is toegevoegd zie ik. Ik heb voor de zekerheid je netwerk instellingen een reset gegeven. Als jij je telefoon even helemaal uit en weer aan wil zetten kan je simkaart dit verwerken. Mocht dit niet hebben geholpen wil ik je vragen om je simkaart in een ander toestel te plaatsen om te kijken of jij dan hetzelfde probleem ervaart.
Hoi Rox!

Ik heb mijn eigen telefoon Iphone 6 Plus opnieuw aan en uit gezet maar dit mocht niet baten.. Hij staat op 4G gesprekken en data maar blijft op 3G. Wat op vallend is is dat ik hem net even heb getest heb op een Iphone 5S en daar 4G het wel doet en daar ook BEN staat bij het netwerk. Bij mij staat altijd T Mobile NL.

Het verschil is dus: Mijn eigen iphone 6 plus: T- Mobile NL 3G
Iphone 5s: Ben 4G

Wat nu?
Reputatie 7
Badge +7
Aaaah dan ontbreken de instellingen voor 4G in jouw mobiele telefoon, dit is gelukkig heel gemakkelijk op te lossen! Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden en installeren op je telefoon. Zodra dit is gelukt moet je ook weer even je telefoon helemaal uit en weer aanzetten zodat dit verwerkt kan worden.

Let op: Je kunt dit echt alleen via de Safari browser doen omdat het is ontwikkeld voor iPhone. Op het moment dat je het via een andere browser probeert krijg je een scherm met allemaal gekke tekens te zien.
Hoi Roxy! Ik heb het configuratie bestand proberen te downloaden maar er komt te staan: Installatie van profiel mislukt, de UUID voor het profiel Ben Internet is niet uniek. Wat wel al een vooruitgang is, de telefoon staat nu toch op 4G! Het enige wat ik nog vreemd is dat in de Iphone 5S Ben wordt aangegeven als netwerk en op mijn telefoon T Mobile NL, hoe kan dit?
Update: Telefoon valt weer terug naar 3G en blijft staan op 3G..
Reputatie 6
Badge +8
Aii, dat schiet niet op ruchtiedewit! Wil jij een andere simkaart in jouw toestel uitproberen om te zien of de problemen dan nog aanwezig zijn?

Reageer