Apps werken niet op 3G/4G

• 2 januari 2018
  • 9 reacties
  • 1627 keer bekeken

Met mijn 4G kan ik alleen whatsappjes sturen en ontvangen. Voor de rest doet niets het. Kan iemand helpen?

9 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi LotHagenbeek, nou dat is gek! Zou je precies kunnen aangeven wat niet werkt voor de rest? Het openen van één of meerdere Apps, het openen van webpagina's of iets anders? Heb je ook al geprobeerd je telefoon te herstarten zodat de simkaart opnieuw verbinding kan maken met het netwerk?
Hoi Angelique, ik heb mijn telefoon al herstart maar mijn 4G doet het helaas nog steeds niet:(
Als ik op mijn 4G zit doet mijn safari app het niet, en al mijn apps verder niet (schoolrooster, Netflix, Google maps, mail etc. Dus alles waarvoor je internet nodig hebt)
Reputatie 6
Badge +8
Onwijs onhandig dus! Ik heb de instellingen van je simkaart nagekeken en gelukkig zie ik niets geks.. Voor de zekerheid heb ik je simkaart toch en reset gegeven. Wil jij je toestel volledig uitschakelen en hierna weer aanzetten om te zien of het hierna wel lukt om 4G te ontvangen?
Hee Angelique,
Ik heb mijn telefoon 2x een reset gegeven. Safari doet het nu! Maar de rest nog niet 😞
(dus foto’s laden op whatsapp, mijn schoolrooster, tikkie, app store, Zalando, het weer, magister)
Heb je nog iets wat ik zou kunnen doen?
Reputatie 6
Badge +8
Fijn dat Safari het weer doet, Lot! Erg vreemd dat de rest maar niet lijkt te werken.. Werken de andere Apps wel op 3G?
Nee, ze werken ook niet op 3G
Reputatie 6
Badge +8
Hmm.. Zou je eens naar de instellingen van je telefoon willen gaan? Als je daar klikt op 'mobiel netwerk' kom je vervolgens bij alle Apps.. Wil je daar nakijken of de Apps de mogelijkheid hebben om verbinding te maken met het netwerk? Als het 'balkje' groen is, dan is het voor die App mogelijk om te verbinden met 3G/4G. Probeer ook de optie eens uit- en weer in te schakelen.

Ja klopt, ik dacht eerst ook dat het misschien daaraan lag. Maar ik heb de apps daar al een paar keer aan en uitgezet met 3G en 4G. Maar het doet het nog steeds niet.
Reputatie 6
Badge +8
Als laatste optie zou ik je kunnen adviseren om één van de Apps als test te verwijderen en opnieuw te downloaden. Mochten de problemen hierna aanwezig blijven, dan raad ik je aan eens langs een telefoonwinkel of Applestore te gaan zodat iemand in de winkel met jou mee kan kijken.

Reageer