Beantwoord

Geen netwerkverbinding bij FaceTime of Whatsapp

• 14 maart 2018
  • 3 reacties
  • 318 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een vraag wanneer ik op mijn 4G netwerk zit en probeer te FaceTimen of whatsappen krijg ik de melding dat er geen netwerkverbinding is. Nu heb al meerdere keren het netwerkinstellingen hersteld en heb de APN veranderd in het netwerk van Ben. MB pauze staat ook niet aan. Wat kan ik nog meer doen?

Groeten Wendy
icon

Beste antwoord door Pierre 14 maart 2018, 13:56

Hoi Wendy,

Dat klinkt niet zo best dat je geen verbinding krijgt met Facetime of Whatsapp. Wat goed dat je al zelf dingen heb geprobeerd om het probleem op te lossen. Je geeft aan dat je de melding krijgt geen netwerkverbidnning te krijgen heb je dit dan overal of bij bepaalde gebieden. Want als je dit overal hebt dan kan het , ik hoop het natuurlijk niet , ook aan je toestel kunnen liggen .

Om daar zeker van te zijn zou ik je willen vragen om een kruistest te doen . Je simkaart in een ander toestel stoppen om te kijken of je dan wel een internet verbinding krijgt. Lukt dat in het andere toestel wel dan zal je eigen toestel nagekeken moeten worden. Lukt het in een ander toestel ook niet dan moet ik meer informatie van je krijgen. Stuur mij een prive bericht naar het https://community.ben.nl/members/ben-moderators-1457 met je mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboorte datum. Op die manier kan ik ook controleren op mijn netwerk of je instellingen goed staan.
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 1
Hoi Wendy,

Dat klinkt niet zo best dat je geen verbinding krijgt met Facetime of Whatsapp. Wat goed dat je al zelf dingen heb geprobeerd om het probleem op te lossen. Je geeft aan dat je de melding krijgt geen netwerkverbidnning te krijgen heb je dit dan overal of bij bepaalde gebieden. Want als je dit overal hebt dan kan het , ik hoop het natuurlijk niet , ook aan je toestel kunnen liggen .

Om daar zeker van te zijn zou ik je willen vragen om een kruistest te doen . Je simkaart in een ander toestel stoppen om te kijken of je dan wel een internet verbinding krijgt. Lukt dat in het andere toestel wel dan zal je eigen toestel nagekeken moeten worden. Lukt het in een ander toestel ook niet dan moet ik meer informatie van je krijgen. Stuur mij een prive bericht naar het https://community.ben.nl/members/ben-moderators-1457 met je mobiele nummer, postcode + huisnummer en geboorte datum. Op die manier kan ik ook controleren op mijn netwerk of je instellingen goed staan.
Reputatie 1
Hoi Wendy,

Ik heb je instellingen op het netwerk bekeken en zie daar geen gekke dingen waardoor je geen gebruik kan maken van FaceTime of Whatsapp. Ik heb ook meteen naar je dekking gekeken. Deze is goed genoeg om gebruik te kunnen maken van internet op je toestel.

Om je toch nog verder te helpen en nog beter te kunnen kijken naar je problemen heb ik je een mail gestuurd met een aantal stappen die je kan volgen om je internet probleem op te lossen . Heeft dit geen effect dan heb je ook een als laatste stap een link daarmee kun je specifieke informatie aan mij doorgeven met tijdstippen waarop je dit probleem ervaart.

Op die manier kan ik kijken wat er dan misgaat als je dit probeert. als ik meer weet neem ik contact met je op om mijn bevindingen met je door te nemen.
Ik heb precies het zelfde probleem, ik heb van alles al geprobeerd om het op te lossen maar dat lukt niet. Ik heb hier eerder nog nooit last van gehad, en nu telkens als mn mobiel uitstaat en ik zet hem weer aan dan Duurd het een halve dag voordat ik eindelijk verbinding heb. En ik merk ook Als ik mobieledata uit-en aanzet dat het weer een halve dag Duurd voordat er weer verbinding is.

Reageer