Geen SMS ontvangen in buitenland

• 6 juli 2016
  • 9 reacties
  • 843 keer bekeken

Sinds kort heb ik weer een Ben abonnement. Je kan bellen en sms-en naar het buitenland nadat de eerste 2 facturen zijn betaald. Het ontvangen van SMS zou geen probleem moeten zijn. Afgelopen weekend in Zwitserland ontving ik geen SMS met mijn boarding pass. Die ontving ik pas toen ik in Nederland was. Ik heb een iphone 6s. Zijn er bepaald instellingen die ik moet aanpassen om SMS te ontvangen? Het zit in mijn abonnement.

Dit topic is gesloten

9 reacties

Reputatie 2
Sinds kort heb ik weer een Ben abonnement. Je kan bellen en sms-en naar het buitenland nadat de eerste 2 facturen zijn betaald. Het ontvangen van SMS zou geen probleem moeten zijn. Afgelopen weekend in Zwitserland ontving ik geen SMS met mijn boarding pass. Die ontving ik pas toen ik in Nederland was. Ik heb een iphone 6s. Zijn er bepaald instellingen die ik moet aanpassen om SMS te ontvangen? Het zit in mijn abonnement.

Goedemiddag c.pepels,

Weet je zeker dat je boarding pass als SMS is verstuurd? Als het bericht ook een afbeelding bevatte kan het ook een MMS bericht geweest zijn en niet alle netwerk providers in Zwitserland bieden deze service aan. Meer informatie hierover vind je op mijn website. https://www.ben.nl/buitenlandtarieven

Groetjes Sarita
Je krijt een link in het SMS bericht, dus het is geen MMS. Ik heb in Zwitserland mijn dochter (met Nederlands telnummer) me ook een SMS laten sturen en ook die kwam niet aan.
Reputatie 2
Je krijt een link in het SMS bericht, dus het is geen MMS. Ik heb in Zwitserland mijn dochter (met Nederlands telnummer) me ook een SMS laten sturen en ook die kwam niet aan.

@c.pepels Goed dat je je dochter ook een sms hebt laten sturen ter controle. Als je geen sms’jes kunt versturen of ontvangen, dan kan dit meerdere oorzaken hebben. In het buitenland ben je ook afhankelijk van de netwerk providers van dat land. Heb je verder geen problemen met het versturen en ontvangen van sms'jes in Nederland?

Groetjes Sarita
In Nederland ontvang ik SMS-jes. Ik heb zelfs in Zwitserland dezelfde provider gekozen als mijn dochter, maar ook dat had geen effect. Net nog even getest door mijn iMessage uit te zetten, maar dan kan ik geen SMS versturen.
Badge
Als je in Nederland berichten stuurt naar iemand met een iPhone, dan worden de berichten via iMessage verstuurd. iMessage maakt gebruikt van je databundel. Als je geen internet hebt, kan je dus ook niet berichten sturen naar die persoon. Je kan heel makkelijk herkennenn in je conversatie met diegene of je bericht als iMessage bericht of sms bericht is verstuurd aan de kleur van je bericht: Blauw= iMessage en Groen = SMS. Als je in het buitenland bent en dataroaming uit hebt staan, kan je dus geen iMessage bericht versturen. Het is dan nodig om iMessage uit te zetten.

Wil je dat ik even in je klantkaart kijk of alle instellingen voor het sms'en in het buitenland goed staan? Stuur mij dan een persoonlijk bericht met je naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum.
Badge
Update: Bedankt voor je privé bericht, c.pepels. Ik heb het een en het ander gewijzigd zodat je nu weer in het buitenland sms'jes kan ontvangen. Je kan in dit topic of mij een berichtje sturen als er nog wat is 😉
Ik zit met hetzelfde probleem,
Ik was op werkweek in Londen en heb de hele week niet kunnen bellen of sms'en.
Ik heb zelf ook geprobeert om handmatig een netwerk te kiezen, maar dat werkte niet.
Een klasgenoot van mij die ook een abbonement bij Ben heeft had nergens last van.
Nu ga ik vrijdag op vakantie naar Frankrijk, en dan zou het super fijn zijn als ik dan wel kan bellen en sms'en, dit vind ik toch erg belangrijk.
Zou je ook voor mij naar m'n acount willen kijken?

Alvast bedankt!
Reputatie 4
Badge +6
Ik zit met hetzelfde probleem,
Ik was op werkweek in Londen en heb de hele week niet kunnen bellen of sms'en.
Ik heb zelf ook geprobeert om handmatig een netwerk te kiezen, maar dat werkte niet.
Een klasgenoot van mij die ook een abbonement bij Ben heeft had nergens last van.
Nu ga ik vrijdag op vakantie naar Frankrijk, en dan zou het super fijn zijn als ik dan wel kan bellen en sms'en, dit vind ik toch erg belangrijk.
Zou je ook voor mij naar m'n acount willen kijken?

Alvast bedankt!

Hoi sannehoekema97,

Dat is geen probleem. Ik kan de instellingen nog een keer voor je nalopen. Zou je mij hiervoor een privébericht sturen met je telefoonnummer, postcode en huisnummer, geboortedatum en de laatste 4 cijfers van je IBAN?

Groetjes, Jolijn