Beantwoord

Gegevens overzetten van Android naar Apple

Ik heb sinds kort een iPhone 6 gekregen van mijn schoonbroer, maar nu wil ik natuurlijk de data van mijn Samsung overzetten naar het nieuwe toestel. Dat lukt me echter niet. Ik doe kennelijk iets verkeerd, maar weet niet wat. Hopelijk kan mij iemand op weg helpen.
icon

Beste antwoord door jean.beiten48 19 januari 2018, 23:50

Hi Angelique,
Super gevonden, maar bij mij werkt dit alles niet meer. Hoe komt dat? Welnu, omdat ik al ongeveer 3 weken van alles aan het proberen ben heb ik toch al een aardige hoeveelheid overgezet. Maar het grootste deel, mijn bijna 200 contacten bijvoorbeeld, heeft mij vandaag iemand van Vodafone overgezet. Hij vertelde mij verder, dat het overzetten van de apps + de daarbij behorende foto's en bestanden met veel pijn en moeite weliswaar over te zetten waren, maar dat de apps daarna vermoedelijk niet meer goed zouden werken. Hij adviseerde om de apps opnieuw te downloaden op de iPhone en daarna te proberen om de foto"s en bestanden via de pc terug te krijgen op de telefoon. En dáár ben ik nu mee bezig en het lukt nog aardig ook! Los daarvan, uiteraard nogmaals hartelijk dank voor het meedenken en zoeken!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 6
Badge +8
Hoi Jean,beiten48, wauw wat super aardig van jouw schoonbroer dat hij jou de iPhone 6 heeft gegeven. Daar zal je vast heel blij mee zijn! 😃

Zou je kunnen aangeven wat je precies bedoelt met 'data'. Bedoel je hiermee dat je de gegevens (zoals foto's etc..) wilt overzetten die momenteel nog op jouw Samsung toestel staan naar de iPhone?
Hallo Angelique,
Dank je wel voor je snelle reactie! Ik probeer inderdaad al mijn gegevens zoals adressen, foto's, apps e.d. over te zetten van mijn Samsung naar mijn nieuwe iPhone. Daartoe heb ik een app gedownload op de Samsung en vervolgens is de "migratie" gestart van de Samsung naar de Apple. Na 8 % gaf de Apple aan dat de migratie gestopt was en dat ik het later nog eens kon proberen. Ik kan nu echter niet meer vinden hoe ik die migratie gestart heb. Ergens gaat er dus kennelijk iets fout. Maar wat???:?
Reputatie 6
Badge +8
Aha! Duidelijk 🙂 Ik ben het internet op gegaan om te zien of ik daar een makkelijke manier kon vinden om gegevens van een Android toestel over te zetten naar een Apple toestel. Ik kwam al snel terecht op een website van Apple waar een aantal handige tips staan! Klik hier om naar de website van Apple te gaan. Hopelijk lukt het hiermee!
Hi Angelique,
Super gevonden, maar bij mij werkt dit alles niet meer. Hoe komt dat? Welnu, omdat ik al ongeveer 3 weken van alles aan het proberen ben heb ik toch al een aardige hoeveelheid overgezet. Maar het grootste deel, mijn bijna 200 contacten bijvoorbeeld, heeft mij vandaag iemand van Vodafone overgezet. Hij vertelde mij verder, dat het overzetten van de apps + de daarbij behorende foto's en bestanden met veel pijn en moeite weliswaar over te zetten waren, maar dat de apps daarna vermoedelijk niet meer goed zouden werken. Hij adviseerde om de apps opnieuw te downloaden op de iPhone en daarna te proberen om de foto"s en bestanden via de pc terug te krijgen op de telefoon. En dáár ben ik nu mee bezig en het lukt nog aardig ook! Los daarvan, uiteraard nogmaals hartelijk dank voor het meedenken en zoeken!
Reputatie 6
Badge +8
Ahh, super om te lezen dat het aardig is gelukt, Jean! Ik zal jouw reactie dan ook markeren als 'beste antwoord'. Zo hebben andere leden op het forum die misschien tegen dezelfde problemen aanlopen, iets aan jouw tips! Bedankt voor het delen van je ervaring 😃

Reageer

Ben maakt gebruik van cookies.

Ik maak gebruik van cookies zodat ik jou een optimale website kan leveren. Op deze manier kan ik je beter van dienst zijn. Bekijk hier meer informatie over cookies. #benervoorjou

Akkoord Cookie instellingen