Beantwoord

Hinderlijke berichten bij starten iPhone na overgang van KPN naar BEN-abonnement

• 28 juli 2017
  • 7 reacties
  • 2856 keer bekeken

• Ben een ijsbreker
  • 0 reacties
Hallo,
Ik heb de volgende vraag: we zijn sinds kort overgestapt van een KPN-abonnement naar een sin-only abonnement van BEN. Abo werkt prima tot nu toe, alleen vinden we het erg hinderlijk dat sindsdien bij het aandoen van onze iPhone we elke keer worden 'bestookt' met berichten/vragen zoals:
- " Je aanbieder kan kosten in rekening brengen voor sms-berichten die worden gebruikt om iMessage te activeren. Annuleer? OK?"
- "Mobiel datanetwerk is niet te benaderen."
- ... en nog verschillende andere onduidelijke meldingen.

We willen graag weten:
- wat betekenen de twee bovenstaande meldingen.
- en hoe kunnen we afkomen van dit soort berichten??? Soms komen er twee of meer van dit soort berichten achter elkaar ... en we willen gewoon met ons iPhone aan de gang en niet eerst een stel berichten moeten beantwoorden waar we niet om hebben gevraagd. Met andere woorden: hoe kunnen we dat uitzetten?

Ik wacht met spanning op jullie antwoord.
Met vriendelijke groet,
Christine
icon

Beste antwoord door Joost 7 september 2017, 14:08

Hallo mensen met een iPhone,

Geen zorgen, je dient gewoon op "OK" te klikken. Achter de schermen activeer je dus Facetime en iMessage 😳. Dit kan geen kwaad en dit is alleen maar om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van de Apple diensten.

Als je op "OK" drukt geef je toestemming om deze diensten te kunnen gebruken op je iPhone.

Groetjes, Joost
Bekijk origineel

7 reacties

Ik heb hetzelfde probleem! Ik zat al bij ben, maar heb nu een nieuwe telefoon. Heel vaak pop ups over iMessage kosten, hoe kom ik hier vanaf??
Met vriendelijke groet, Manon
Reputatie 2
Badge
Hallo mensen met een iPhone,

Geen zorgen, je dient gewoon op "OK" te klikken. Achter de schermen activeer je dus Facetime en iMessage 😳. Dit kan geen kwaad en dit is alleen maar om akkoord te gaan met de algemene voorwaarden van de Apple diensten.

Als je op "OK" drukt geef je toestemming om deze diensten te kunnen gebruken op je iPhone.

Groetjes, Joost
Hallo Joost, dank voor je snelle reactie!
Dat dacht ik dus ook. Ik klik elke keer op 'ok', maar de berichten blijven komen. Je zou verwachten dat na 1x Ok het wel op zou houden, maar dat is dus niet zo. Misschien moet ik ergens iets in de instellingen wijzigen?
Ik maak trouwens nooit gebruik van iMessage. Groetjes, Manon
Reputatie 2
Badge
Hallo Joost, dank voor je snelle reactie!
Dat dacht ik dus ook. Ik klik elke keer op 'ok', maar de berichten blijven komen. Je zou verwachten dat na 1x Ok het wel op zou houden, maar dat is dus niet zo. Misschien moet ik ergens iets in de instellingen wijzigen?
Ik maak trouwens nooit gebruik van iMessage. Groetjes, Manon

Graag gedaan, Manonroeper.

Ik heb zelf al sinds het begin een iPhone en ik heb daar nog nooit last van gehad ook niet met mijn Ben abonnement. Kun je je iPhone eens helemaal terug zetten naar "instellen als nieuwe iPhone"?

Groetjes, Joost
De telefoon is net nieuw, dus ik heb hem pas geleden opnieuw ingesteld. De berichten lijken nu wel minder frequent te zijn, dus het gaat de goede kant op haha! Bedankt in ieder geval voor je reacties! Groetjes, Manon
Ook ik heb hier last van sinds de laatste update.
Elke keer op ok gedrukt en zijn de kosten wel degelijk van mijn abonnement gegaan (kosten buiten de bundel).
Als dit met 1 keer klikken klaar is prima, maar inmiddels krijg ik deze melding wel 20 keer per dag.
Ik annuleer nu maar omdat de kosten de pan uitrijzen.
Ook heb ik op mijn telefoon alles van FaceTime en iMessage uit staan.
Ik wordt er inmiddels wel moe van.
Elke keer als ik mijn telefoon ontgrendel krijg ik die ellendige pop-up weer.
Help
Reputatie 2
Badge
Hey Btmeter,

Dit kan inderdaad erg vervelend zijn, steeds dezelfde meldingen en kosten buiten je bundel. Op dit moment is er een issue bij Ben, hierdoor vallen deze kosten buiten je bundel. Neem hierover even contact op met de klantenservice van Ben.

Blijkbaar is jouw iPhone een beetje in de war 😞 Wil je eens uit- en opnieuw inloggen met je Apple ID? Mocht dit niet helpen, dan kun je het beste even je iPhone terugzetten naar de vorige update.

Groeten van Joost

Reageer