Sticky

Hoe reset ik de netwerkinstellingen op mijn iPhone?

• 15 november 2016
  • 17 reacties
  • 19010 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
Zie je wel 4G op je mobiele telefoon maar heb je geen verbinding dan adviseer ik je om je netwerkinstellingen te resetten.

Ga op je mobiele telefoon naar:
  • Instellingen
  • Algemeen
  • Stel opnieuw in
  • Herstel netwerkinstellingen
Als dit niet werkt dan raad ik je aan om in safari opnieuw de APN instellingen te downloaden via deze link.

17 reacties

Dit lijkt vooralsnog te werken. Wel wat werk maar ik heb op dit moment een stabiele 4G verbinding!
Badge
Dat is goed om te horen. Mocht het weer neit werken, dan raad ik je aan om in dit topic te kijken
Apn gereset was de oplossing voor mij!
Als ik de APN instellingen download en probeer te installeren krijg ik de melding "installatie van profiel mislukt' UUID voor het profiel 'Ben Internet'is niet uniek
Reputatie 6
Badge +8
Als ik de APN instellingen download en probeer te installeren krijg ik de melding "installatie van profiel mislukt' UUID voor het profiel 'Ben Internet'is niet uniek

Hoi Pieter, dat is wat we willen zien.. Welke versie van iOS heb je staan op je toestel?
Hoi Angelique, die heb ik gisteren geupdate naar IOS11.2.2 Het probleem deed zich ook al voor met vorige versie. Had gehoopt dat de update een en ander zou oplossen, was helaas niet het geval.
Reputatie 6
Badge +8
Met de iOS 11 versie of hoger werkt het opnieuw instellen van de internetinstellingen helaas niet.. Zou je mij precies kunnen vertellen wat de problemen zijn? Heb je geen internet op 3G/4G of helemaal geen bereik etc?
Ik heb géén internet op 3G/4G. Bellen gaat wel.
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb géén internet op 3G/4G. Bellen gaat wel.

Ah, ik zie het al Pieter! De volledige 1000 MB aan internet is op 18-01-2018 12:20 uur verbruikt. Omdat je de MB pauze aan hebt staan lukt het momenteel niet om op internet te komen zonder extra kosten te maken. Heb je toch nog internet nodig? Dan kun je ervoor kiezen de MB pauze uit te schakelen (wat extra kosten met zich mee brengt) of eenmalig de MB extra aan te schaffen.
Wel vreemd want de ben app gaf tot gister nog aan dat ik nog 600+ mb over had. Nu toont deze 0. Ik zal eens kijken wat ik gedaan heb 😉 Misterie opgelost.... Thanks
Reputatie 6
Badge +8
Dat is een beetje gek natuurlijk! Het kan zijn dat de Ben App nog niet bijgewerkt was. Door de nieuwste update gaat het bijwerken van de belstatus iets anders dan voorheen. In dit artikel lees je hoe je de belstatus kunt updaten.
Hallo!
Mijn dochter heeft iOS 11.4 en heeft soms maar 1 streepje bereik, maar meestal helemaal geen bereik. We hebben al gekeken, het ligt niet aan haar simkaart, die doet het in andere telefoons wel. Ze heeft nog voldoende tegoed. We hebben alle voorgaande opties al geprobeerd.
Wat kunnen we nog meer proberen..?
Reputatie 3
Badge +2
Hallo!
Mijn dochter heeft iOS 11.4 en heeft soms maar 1 streepje bereik, maar meestal helemaal geen bereik. We hebben al gekeken, het ligt niet aan haar simkaart, die doet het in andere telefoons wel. Ze heeft nog voldoende tegoed. We hebben alle voorgaande opties al geprobeerd.
Wat kunnen we nog meer proberen..?

Hoi linekehulzinga0, dat is wel heel vervelend dat je dochter vaak onbereikbaar is! Wat voor toestel heeft zij precies? 🙂
Hoi linekehulzinga0, dat is wel heel vervelend dat je dochter vaak onbereikbaar is! Wat voor toestel heeft zij precies? :)

Zij heeft de Iphone 5S.
Reputatie 5
Badge +12
Hoi linekehulzinga0, dat is wel heel vervelend dat je dochter vaak onbereikbaar is! Wat voor toestel heeft zij precies? :)

Zij heeft de Iphone 5S.

Hmm, dan zou je inderdaad wel gebruik moeten kunnen maken van onze netwerken. Ik raad je aan om dit topic door te nemen en hiervan de stappen te volgen.
Hmm, dan zou je inderdaad wel gebruik moeten kunnen maken van onze netwerken. Ik raad je aan om dit topic door te nemen en hiervan de stappen te volgen.

Dit hebben we gedaan. Bij stap 3 geeft de telefoon alleen maar foutmeldingen. "Fout bij uitvoeren verzoek" "deactivering instelling mislukt" _ Alle andere dingen hebben we al uitgesloten.
Reputatie 3
Badge +2

Dit hebben we gedaan. Bij stap 3 geeft de telefoon alleen maar foutmeldingen. "Fout bij uitvoeren verzoek" "deactivering instelling mislukt" _ Alle andere dingen hebben we al uitgesloten.

Dat is wel heel apart! Kan je stap 5 van het topic uitvoeren? De technische dienst gaat dan een onderzoek opstarten en uitzoeken waarom het bereik van je dochter zo slecht is. Na 5 werkdagen ontvang je dan een terugkoppeling 🙂

Reageer