Hoe stel ik internet in op mijn iPhone? (iOS 9)

  • 30 mei 2016
  • 29 reacties
  • 7748 keer bekeken

Reputatie 4
  • Ben nieuwsgierig*
  • 0 reacties
De juiste instellingen moeten op je iPhone geregistreerd staan om gebruikt te kunnen maken van het mobiele data netwerk. Door de netwerkinstellingen te herstellen kun je de juiste instellingen op je iPhone registreren.
    Klik op:
  • Instellingen
  • Algemeen
  • Stel opnieuw in
  • Herstel netwerkinstellingen
Start je mobiele telefoon opnieuw op om de juiste instellingen te activeren.

Let op: Je opgeslagen Wi-Fi wachtwoorden zijn na het herstellen van je netwerkinstellingen verloren gegaan.

29 reacties

Reputatie 5
Badge +2
Hoi Ben,

Ik ben op zoek naar de APN instellingen. Heb je daar ook de gegevens van?
Badge
Bij Ben kan je de APN instellingen in IOS niet wijzigen. Als je bovenstaande stappen uitvoert, dan haalt de iPhone automatisch de juiste APN instellingen binnen. Doet die dat niet, dan kan je ze ook hier downloaden.
Reputatie 5
Badge +2
Op mijn iPhone heb ik wel de mogelijkheid dit handmatig te wijzigen. Ik ben vooral benieuwd wanneer ik volgende week naar Frankrijk ga, mocht mijn dataverbinding ook niet (goed) werken of ik kan testen met verschillende APN instellingen. Denk aan die van Ben zelf, maar ook aan die van de buurtjes op de mageta-vloer....

Zie screenshot:
Badge
Ik vrees dat je internet ook niet gaat werken, maar mocht de storing dan nog aanwezig zijn en je wilt als testpersoon optreden, dan zou dat geweldig zijn.
Reputatie 5
Badge +2
Dat wil ik met alle liefde, als ik toch in het buitenland zit... Waarom niet.. Heb je een aantal zaken die ik kan testen, buiten de zaken om die de andere klanten al getest hebben en geen succes gaven?
Badge
Wanneer ben je in het buitenland? Dan geef ik het door aan Erwin. Dit zit naast de technische dienst 🙂
Reputatie 5
Badge +2
Vanaf woensdag 3 augustus in Frankrijk. Erwin weet ervan, als je mijn naam erbij noemt🆒
Ik heb een Iphone 4 en recent een abo van Ben, maar kan geen internet ontvangen.
Er staat op mn display wel 3G maar daar gebeurt niks mee. Ik kan wel via WiFi ontvangen en verzenden. telefoon is ook ok. Wie heeft een tip??
Reputatie 5
Badge +2
Hoi Luus,

Heb je al geprobeerd om (opnieuw) de internet instellingen te downloaden en in te stellen? Dit kun je doen door met je iPhone te klikken op de blauwe link.
Beste Bram,

Het certificaat van de het APN profiel dat je hier opgeeft is op 23 Juli verlopen, heeft dat invloed op mijn mobiele internet? Het werkt in ieder gebal niet bij mij

Eline
Badge
@luus en evanderkruk: Ik zie dat de internetinstellingen goed staan in jullie klantkaart. Er moet dus gekeken worden naar de instellingen in jullie telefoons. Probeer allereerst een herstel van de netwerkinstellingen via instellingen>algemeen>stel opnieuw in. Na herstarten haalt de iPhone automatisch de nieuwste internet instellingen binnen.
Na meerdere keren de netwerkinstellingen te hebben hersteld heb ik nog steeds geen toegang tot het 4G netwerk. Ik heb een iPhone 5S. Wat kan ik nog doen?
Badge
Hmm, ik ga even achter de schermen kijken of je instellingen wel goed staan. Kan je naar dit account een privébericht sturen met je naam, postcode, huisnummer, telefoonnummer en geboortedatum?
Hoi Quan,

De link die je stuurt werkt niet....
Badge
Sorry Mauricel,

Probeer deze: https://forum.ben.nl/members/ben-moderators-1457

Gr,
Amber
Badge
Hoi Quan,

De link die je stuurt werkt niet....


Ik heb je gegevens ontvangen en zie dat je 4G bundel actief is. Heb je in de iPhone onder instellingen>mobiel netwerk>opties mobiele data reeds daar 4G aangezet?
Hoi Quan,

Ja, mobiele data stond al op 4G.

Maar ik zie nu dat ik op het 4G netwerk zit. Vreemd.

Bedankt voor het meedenken.
Badge
Vreemd maar wel goed om te horen dat het nu werkt 😮
Hoi,

Ben ik weer.

Na even van toegang tot 4G te hebben gehad, heb ik nu helemaal geen toegang tot mobiel internet meer sinds vanochtend. Er staat 3G in het scherm maar als ik online wil komt er onderstaande melding in beeld:
"mobiel datanetwerk activeren niet mogelijk. U hebt geen abonnement op een mobiele dataservice"

Ik heb weer vanalles geprobeerd, netwerk herstel, volledig herstel telefoon, simkaart in oude telefoon, niks helpt.

Ik begin toch langzamerhand spijt te krijgen van provideroverstap....
Ik heb zowel herstel netwerkinstellingen als uw link gedownload maar helaas nog steeds geen mobiele data

mvrgr,
Peter
Ik heb hetzelfde probleem, wel WiFi maar geen 4g. Heb de internetinstellingen gereset en daarna de instellingen via jullie website gedownload. Beide hielpen niet. Het lijkt er ook op dat de gedownloade instellingen al verlopen zijn sinds juli. Ik hoor graag hoe ik dit kan oplossen
Reputatie 6
Badge +8
Hallo Mauricel, sorry voor de late reactie. Zijn de problemen inmiddels al verholpen?
___

Wat betreft jouw probleem, familiecox1. Ik zie dat je een contactformulier hebt ingevuld waar je aangeeft dat het niet lukt om via 3G of 4G te internetten. Dat is natuurlijk hardstikke onhandig! Ik help je hier graag verder om het probleem op te lossen. De reden dat het niet lukt om van het 4G netwerk gebruik te maken komt omdat je hier geen bundel voor hebt. Met de bundels die jij hebt kun je gebruik maken van het 3G netwerk. De instellingen op het Ben netwerk staan juist, ook zie ik dat er de afgelopen 24 uur wel verbinding is geweest met het data netwerk, alleen dat jij er geen gebruik van kan maken.

Toch heb ik voor de zekerheid even jouw simkaart een reset gegeven. Zou jij je toestel kunnen herstarten? Mochten hierna de problemen aanhouden, dan raad ik je aan om de instellingen nogmaals te controleren in je toestel. Staat bijvoorbeeld mobiele data wel geactiveerd in je toestel?
____
Hoi Rupp, klopt het dat jij een bundels hebt om 4G te gebruiken? Zo ja, is het wel mogelijk om gebruik te maken van het 3G netwerk?
Wij hebben hetzelfde probleem als Rupp en je kunt herstarten wat je wilt je krijgt een melding bij het downloaden van de gegevens dat jullie certificaat al sinds juli verlopen is en de internetinstellingen worden dus niet gevuld.
Ben "Ben" inmiddels goed beu......
peters nummer wordt al omgezet voordat we de simkaart hebben waardoor hij niet bereikbaar meer is. Mijn zoons nummer is na drie weken nog niet omgezet - nummerbehoud door jullie schijnbaar wederom niet aangevraagd.
Internet werkt niet en s avonds geen helpdesk aanwezig... Overdag werkt Peter dus kan hij helaas niet bellen....
Ben benieuwd wanneer wij overgaan....wat er nog allemaal misgaat maar hoop toch echt heel gauw het internetprobleem van Peter verholpen te hebben....
Hoe kunnen Rupp en wij de melding ontvangen dat het certificaat van jullie sinds juli 2016 niet meer geldig is bij het downloaden van de instellingen.....
Beste Ben, ik heb inderdaad een 4g abonnement maar geen mobiel internetontvangst dus ook geen 3G.
Probleem is opgelost, gebeld met klantenservice. Instellingen van 4g naar 3g gezet en weer terug. Daarna telefoon opnieuw opgestart en nu heb ik 4g ontvangst.

Reageer