Hoe zet ik 3G of 4G aan op mijn iPhone (IOS)?

  • 15 November 2016
  • 50 reacties
  • 56589 keer bekeken

Reputatie 4
  • Administrator
  • 0 reacties
Ga op je mobiele telefoon naar:
  • Instellingen
  • Open Mobiel netwerk
  • Klik op Opties mobiel data
  • Klik op Gesprekken en data
  • Selecteer hier 3G of 4G
Sinds kort heeft Ben ook 4G extra snel abonnementen. Hiermee kan je nog sneller streamen en surfen op het internet.

50 reacties

Dat is wel vreemd, Berkel! Jammer dat het toch niet heeft gewerkt. Zou je je simkaart eens in een ander toestel willen plaatsen? Ik hoor graag of je daar dezelde problemen ondervindt.

Groetjes, Jolijn


Hallo Jolijn,

Telefoon staat weer op 4G. Hopen dat het zo blijft.
Dank je wel.
Ik heb een weekje geleden mijn bundel gewijzigd. Ik kan geen gebruik maken van 4G ? Heb alle berichtjes gelezen hier en alles gedaan maar toch staat er nog 3G.
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb een weekje geleden mijn bundel gewijzigd. Ik kan geen gebruik maken van 4G ? Heb alle berichtjes gelezen hier en alles gedaan maar toch staat er nog 3G.

Hoi Esra, tot op heden die ik geen bundel wijziging ter met daarin het verzoek om 4G aan te vragen. Als je geen 4G bundel hebt, dan kun je helaas ook geen gebruik maken van 4G..
Ik heb vandaag mijn bundel veranderd in 4G data
Ik heb een iphone 6 en volgens mij staan de instellingen goed
en heb de netwerkinstellingen hersteld toch blijft hij 3G aangeven en lijk ik geen internet te hebben!
Gr Jeroen
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb vandaag mijn bundel veranderd in 4G data
Ik heb een iphone 6 en volgens mij staan de instellingen goed
en heb de netwerkinstellingen hersteld toch blijft hij 3G aangeven en lijk ik geen internet te hebben!
Gr Jeroen


Hoi Jeroen, gek dat 4G nog niet lijkt te werken. Voor de zekerheid heb ik de simkaart gereset. Wil jij je toestel uit- en opnieuw inschakelen zodat de simkaart de reset kan doorvoeren? Ik ben benieuwd of het hierna wel lukt om van 4G gebruik te maken. Laat je het weten?
Hallo, sinds vandaag heb ik mijn abo omgezet naar 4G, maar ik krijg het niet voor elkaar om 4G verbinding te maken. Heb al de netwerkinstellingen hersteld, maar werkt ook niet. Ik heb een iPhone 5S. Kan iemand me helpen?
Reputatie 6
Badge +8
Hallo, sinds vandaag heb ik mijn abo omgezet naar 4G, maar ik krijg het niet voor elkaar om 4G verbinding te maken. Heb al de netwerkinstellingen hersteld, maar werkt ook niet. Ik heb een iPhone 5S. Kan iemand me helpen?

Dat is niet best! Om te beginnen heb ik de gebruikersnaam aangepast vanwege de privacy. Ik wil je het advies mee geven om op openbare kanalen, zoals het Ben forum, niet zomaar gevoelige informatie te delen waaronder jouw mobiele nummer. De instellingen van de simkaart heb ik een reset gegeven. Wil jij je toestel herstarten om te zien of het hierna wel mogelijk is om van 4G gebruik te maken?
Ook mij lukt het niet om 4g op mijn telefoon te krijgen... alle stappen gevolgd.
Reputatie 7
Badge +7
Ook mij lukt het niet om 4g op mijn telefoon te krijgen... alle stappen gevolgd.

Ai dat is balen kimvt! Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Als dit is gelukt moet je even je telefoon helemaal uit en weer aanzetten zodat je simkaart het kan verwerken.
Dat is wel vreemd, Berkel! Jammer dat het toch niet heeft gewerkt. Zou je je simkaart eens in een ander toestel willen plaatsen? Ik hoor graag of je daar dezelde problemen ondervindt.

Groetjes, Jolijn


Hallo Jolijn,

Telefoon staat weer op 4G. Hopen dat het zo blijft.
Dank je wel.
Ook mij lukt het niet om 4g op mijn telefoon te krijgen... alle stappen gevolgd.

Ai dat is balen kimvt! Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Als dit is gelukt moet je even je telefoon helemaal uit en weer aanzetten zodat je simkaart het kan verwerken.


Dat heb ik al gedaan. Heb alle stappen die op jullie site staan al uitgevoerd.
Reputatie 7
Badge +7
Dat is wel vreemd, Berkel! Jammer dat het toch niet heeft gewerkt. Zou je je simkaart eens in een ander toestel willen plaatsen? Ik hoor graag of je daar dezelde problemen ondervindt.

Groetjes, Jolijn


Hallo Jolijn,

Telefoon staat weer op 4G. Hopen dat het zo blijft.
Dank je wel.
Ook mij lukt het niet om 4g op mijn telefoon te krijgen... alle stappen gevolgd.

Ai dat is balen kimvt! Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Als dit is gelukt moet je even je telefoon helemaal uit en weer aanzetten zodat je simkaart het kan verwerken.


Dat heb ik al gedaan. Heb alle stappen die op jullie site staan al uitgevoerd.


Super vreemd dat het nog steeds niet werkt dan! In dit geval kun je het beste een melding maken via de dekkingskaart, op die manier kan de technische dienst verder gaan onderzoeken wat er aan de hand is!
Ik heb geüpgrade naar 4G maar het lukt niet. Wat kan ik hier aan doen?
Reputatie 7
Badge +7
Ik heb geüpgrade naar 4G maar het lukt niet. Wat kan ik hier aan doen?

Hoi erdal_1, lukt het inmiddels wel al om met 4G te verbinden? Zo niet gaan we dit voor je oplossen. Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Als dit is gelukt moet je even je telefoon helemaal uit en weer aanzetten zodat de download verwerkt kan worden.
Ik heb geüpgrade naar 4G maar het lukt niet. Wat kan ik hier aan doen?

Hoi erdal_1, lukt het inmiddels wel al om met 4G te verbinden? Zo niet gaan we dit voor je oplossen. Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Als dit is gelukt moet je even je telefoon helemaal uit en weer aanzetten zodat de download verwerkt kan worden.

Ik heb de iPhone settings geopend maar dat ging gepaard met een foutmelding. Ik krijg nu wel 4G linksboven maar ik weet niet of het gelukt is.
Reputatie 6
Badge +8
Ik heb geüpgrade naar 4G maar het lukt niet. Wat kan ik hier aan doen?

Hoi erdal_1, lukt het inmiddels wel al om met 4G te verbinden? Zo niet gaan we dit voor je oplossen. Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Als dit is gelukt moet je even je telefoon helemaal uit en weer aanzetten zodat de download verwerkt kan worden.

Ik heb de iPhone settings geopend maar dat ging gepaard met een foutmelding. Ik krijg nu wel 4G linksboven maar ik weet niet of het gelukt is.


Er is maar één manier om het uit te proberen, Erdal. Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld naar google.nl te gaan? Als dit lukt, dan mag je er vanuit gaan dat 4G werkt.
Ik heb geüpgrade naar 4G maar het lukt niet. Wat kan ik hier aan doen?

Hoi erdal_1, lukt het inmiddels wel al om met 4G te verbinden? Zo niet gaan we dit voor je oplossen. Ik wil je vragen om je Safaribrowser te openen en naar www.ben.nl/iphonesettings te gaan. Hier staat een configuratie bestand, deze kun je downloaden op je telefoon. Hiermee worden je netwerk instellingen gereset. Als dit is gelukt moet je even je telefoon helemaal uit en weer aanzetten zodat de download verwerkt kan worden.

Ik heb de iPhone settings geopend maar dat ging gepaard met een foutmelding. Ik krijg nu wel 4G linksboven maar ik weet niet of het gelukt is.


Er is maar één manier om het uit te proberen, Erdal. Heb je al geprobeerd om bijvoorbeeld naar google.nl te gaan? Als dit lukt, dan mag je er vanuit gaan dat 4G werkt.

Google lukt wel maar andere sites?
Reputatie 7
Badge +7

Google lukt wel maar andere sites?


Dat vraag je aan ons Erdal? 😉 De enige die dit kan uittesten ben jij natuurlijk!

Google lukt wel maar andere sites?


Dat vraag je aan ons Erdal? 😉 De enige die dit kan uittesten ben jij natuurlijk!

Volgens mij is 4G niet gelukt. Ik vind het nu langzamer dan toen ik 3G had.
Reputatie 6
Badge +8

Google lukt wel maar andere sites?


Dat vraag je aan ons Erdal? 😉 De enige die dit kan uittesten ben jij natuurlijk!

Volgens mij is 4G niet gelukt. Ik vind het nu langzamer dan toen ik 3G had.


Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Je geeft aan dat het volgens jou niet is gelukt om 4G te krijgen. Helemaal niet, of langzaam 4G?

Google lukt wel maar andere sites?


Dat vraag je aan ons Erdal? 😉 De enige die dit kan uittesten ben jij natuurlijk!

Volgens mij is 4G niet gelukt. Ik vind het nu langzamer dan toen ik 3G had.


Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Je geeft aan dat het volgens jou niet is gelukt om 4G te krijgen. Helemaal niet, of langzaam 4G?

Ik heb nu wel internet maar langzaam. Volgens mij is er iets verkeerd gegaan. Ik zie wel 4G boven maar zo voelt het niet.
Reputatie 6
Badge +8

Google lukt wel maar andere sites?


Dat vraag je aan ons Erdal? 😉 De enige die dit kan uittesten ben jij natuurlijk!

Volgens mij is 4G niet gelukt. Ik vind het nu langzamer dan toen ik 3G had.


Dat is niet de bedoeling natuurlijk. Je geeft aan dat het volgens jou niet is gelukt om 4G te krijgen. Helemaal niet, of langzaam 4G?

Ik heb nu wel internet maar langzaam. Volgens mij is er iets verkeerd gegaan. Ik zie wel 4G boven maar zo voelt het niet.


Zou je een speedtest willen uitvoeren zodat we kunnen achterhalen hoe het zit met de snelheid?
ik heb gisteren mijn bundel aangepast van 3G naar 4G. Heb alle stappen precies doorgelopen maar heb nog steeds geen 4G. Kunnen jullie dit voor mij regelen?
Reputatie 6
Badge +8
ik heb gisteren mijn bundel aangepast van 3G naar 4G. Heb alle stappen precies doorgelopen maar heb nog steeds geen 4G. Kunnen jullie dit voor mij regelen?

Hoi Irma, gek dat het niet lukt om van 4G gebruik te maken. Heb je daar op dit moment nog last van? Herstart dan even je toestel.
ik heb gisteren mijn bundel aangepast van 3G naar 4G. Heb alle stappen precies doorgelopen maar heb nog steeds geen 4G. Kunnen jullie dit voor mij regelen?

Hoi Irma, gek dat het niet lukt om van 4G gebruik te maken. Heb je daar op dit moment nog last van? Herstart dan even je toestel.




Ik weet niet hoe, maar op een of andere manier is hij overgegaan van 3 naar 4G. Het is dus al opgelost.
Reputatie 6
Badge +8
ik heb gisteren mijn bundel aangepast van 3G naar 4G. Heb alle stappen precies doorgelopen maar heb nog steeds geen 4G. Kunnen jullie dit voor mij regelen?

Hoi Irma, gek dat het niet lukt om van 4G gebruik te maken. Heb je daar op dit moment nog last van? Herstart dan even je toestel.




Ik weet niet hoe, maar op een of andere manier is hij overgegaan van 3 naar 4G. Het is dus al opgelost.


Ah! Top om te lezen Irma. Fijn dat het nu lukt om van 4G gebruik te maken.

Reageer