Mms verzending blokkeren

• 23 oktober 2016
  • 6 reacties
  • 1622 keer bekeken

Mijn enige kostenpost "buiten de bundel" is de verzending van mms.
Hoe kan ik voorkomen dat er een mms wordt verzonden (iPhone)

6 reacties

Badge
Ga naar instellingen>berichten en zet daar onder SMS/MMS Mms-berichten uit. Zo voorkom je dat je wellicht per ongeluk een bericht als mms verstuurd omdat die een foto bevat 😉
Dank! Dank! Dank!
Toch nog een vraagje: wat is de invloed van het meesturen van een foto via "Berichten" van iPhone in dit verband? Ik krijg het idee dat dan automatisch de mms-stand weer open gaat.
Badge
Dat zou niet mogen kunnen. Als de ander persoon iMessage ook gebruikt, dan kan je bericht als iMessage sturen en verbruik je alleen data en geen sms of mms. Je kan zien dat je je een iMessage bericht stuurt omdat in het typveld iMessage staat en nadat je bericht verstuurd is, is de kleur blauw in plaats van groen.
Ga naar instellingen>berichten en zet daar onder SMS/MMS Mms-berichten uit. Zo voorkom je dat je wellicht per ongeluk een bericht als mms verstuurd omdat die een foto bevat ;)

Waar zet in de MMS instellingen dan uit? Ik wil ook geen MMS kosten buiten de bundel. Op de telefoon of bij ben.nl? En waar vind ik dat (heb samsung galaxy j5).
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Wout, bij een Android toestel zit het inderdaad een beetje anders. Dit doe je door te gaan naar Instellingen > Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken > Namen Toegangspunten. Als het goed is kun je daar de Ben MMS instellingen verwijderen. Ik hoor graag of het werkt!

Groetjes, Jolijn

Reageer